چیذری تصریح کرد: در اسفند ۹۵، ۲۰ نقطه پرتردد شهری که توسط دستفروشان اشغال شده بود، شناسایی و در محلی نزدیک فعالیت خودشان ساماندهی شدند تا ضمن جلوگیری از سد معبر بتوانند از این راه امرار معاش کنند.
کد خبر: ۵۲۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 20 November 2017
ابوالقاسم چیذری، مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران اظهار کرد: دستفروشی بدون سد معبر با تعریف مکان و زمان مناسب در دستور کار شرکت شهربان قرار گرفته است.

وی افزود: نگاه شهرداری به دستفروشی به عنوان شهروندی است که از این راه امرارمعاش می کند.

مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران گفت: شهرداری تنها شغل هایی که دارای پروانه کسب از انجمن صنفی باشند را به رسمیت می شناسد، اما رویکرد آن به مسئله دستفروشی با نگاه انسانی و اسلامی بوده است.

چیذری تصریح کرد: براساس تحولات مبتنی بر قانون، شرکت شهربان از سال ۹۴ در شهرداری تهران شکل گرفته و با رویکرد دستفروشی بدون سد معبر فعالیت می‌کند.

وی افزود: طبق آمار، جمعیت دست فروشان در ۵ محور تهران به نسبت سال ۹۴، ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران گفت: اولین فاز ساماندهی در اسفند سال ۹۴ صورت گرفت و از بین هزار و ۳۰۰ دستفروش معابر خیابان ۱۵ خرداد، ۳۰۰ نفر در خیابان باب همایون ساماندهی شدند.
ساماندهی دستفروشان در 20 نقطه از شهر تهران در سال 95
چیذری تصریح کرد: در اسفند ۹۵ نیز ۲۰ نقطه پرتردد شهری که توسط دستفروشان اشغال شده بود، شناسایی و در محلی نزدیک فعالیت خودشان ساماندهی شدند تا ضمن جلوگیری از سد معبر بتوانند از این راه امرار معاش کنند. 

وی افزود: در شهریور امسال بزرگترین حرکت در ساماندهی دستفروشان صورت گرفت که براساس آن ۳۰ هزار دستفروش در ۱۵ روز پایانی تابستان در ۲۰ نقطه شهر ساماندهی شدند که به عنوان تابو شکنی در تاریخ بلدیه محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران گفت: شرکت شهربان ۲ هزار و ۳۰۰ نیرو دارد که ۴۰ درصد آنان دارای مدرک دیپلم، ۳۰ درصد کارشناسی و ۳۰ درصد مدارک کارشناسی ارشد و دکتری هستند. 

چیذری تصریح کرد: در ۶ ماهه اول سال ۹۶ نیز ۹۰ شهربان اخراج شدند که دلیل اخراج ۶۰ درصد این افراد اهمال و قصور بوده و تنها ۴۰ درصد دلیل اخراج این افراد، فحاشی و ارتشاء بوده است.
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار