پزشکان و اساتید برجسته سرطان و سایر رشته‌های علوم پزشکی و گردآوری آخرین نتایج تحقیقات علمی جامعه پزشکی کشور از جمله مهم ترین برنامه همایش سرطان غرب آسیا خواهد بود.
کد خبر: ۵۲۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 20 November 2017
دکتر عبدالله فضل علیزاده نایب رئیس انجمن سرطان ایران، گفت: سرطان از علل عمده مرگ و میر و ناتوانی در جوامع مختلف بوده و بنا به دلایل متعدد خصوصاً  در سالهای اخیر با افزایش شیوع و کاهش سن ابتلا به این بیماری در کشور مواجه هستیم.

وی افزود: نظر به اهمیت پیشگیری در برنامه جامع کنترل سرطان و به‌منظور بررسی روش‌های کاهش عوامل خطرزا و میزان بروز سرطان در کشور،با استعانت از خداوند اجلاس سرطان غرب آسیا  برگزار می‌گردد.

نایب رئیس انجمن سرطان ایران تصریح کرد: در این همایش علاوه بر حضور پزشکان و اساتید برجسته سرطان و سایر رشته‌های علوم پزشکی و گردآوری آخرین نتایج تحقیقات علمی جامعه پزشکی کشور، در نظر است زمینه مشارکت و همفکری صاحب‌نظران و متخصصان رشته‌های مختلف و تمامی مجموعه‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانند به نحوی در برنامه همایش سرطان غرب آسیا تأثیرگذار باشند، فراهم گردد.

وی افزود: سازمان ملل به کشورهای عضو توصیه می‌کند که با تنظیم این برنامه به ابعاد مختلف پیشگیری، تشخیص، درمان و طب تسکینی مؤثر در سرطان‌های مختلف بپردازند.

فضل علیزاده خاطرنشان کرد : در ایران نیز اساتید علمی و مسئولان ذیربط با توجه به آمار نگران‌کننده رشد فزاینده این معضل، در تلاش‌اند تا اقدامات همه‌جانبه مؤثری در این زمینه ساماندهی کنند.

وی تصریح کرد: در این کنفرانس سه‌روزه جنبه های مختلف و دستاوردهای جدید پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

فضل علیزاده اظهار داشت: جنبه‌های سلولی و مولکولی سرطان، تصویربرداری و مداخلات تهاجمی در سرطان، داروسازی بالینی در مباحث سرطان، بدخیمی‌های خونی، جراحی سرطان، تومورهای توپر، دیدگاه‌های روان‌شناختی در سرطان از جمله موضوعات مورد بحث در این کنفرانس است.

به گفته وی، علاوه بر اساتید و متخصصان داخلی، صاحب‌نظرانی از ۱۶ کشور ازجمله آمریکا، کانادا، انگلیس، ترکیه، لبنان، بلژیک، هلند، تاجیکستان، گرجستان، مصر و ... کشورهای همسایه در این کنفرانس حضور دارند.

دومین کنفرانس سرطان غرب آسیا از ۹ تا ۱۱ آذر ۹۶ در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار