اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران ۴ تا ۸ آذرماه با شعار «فرهنگ دانشگاهی، ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت های اجتماعی» برگزار می شود.
کد خبر: ۵۲۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 21 November 2017
به نقل از دانشگاه تهران، مجید سرسنگی گفت: تاکنون جشنواره‌های آموزشی، پژوهش و بین‌الملل در دانشگاه تهران برگزار شد اما تاکنون جشنواره فرهنگ نداشتیم.

وی افزود: جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران برای اولین بار ۴ تا ۸ آذرماه برگزار می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران عنوان کرد: در سال‌های گذشته جشنواره‌های فرهنگی در حوزه انجمن های علمی دانشجویی، کانون های فرهنگی و نشریات به صورت مجزا برگزار می شد که قرار شد امسال این جشنواره‌ها جمع بندی شده و به صورت کلی برگزار شوند.

سرسنگی با بیان اینکه برگزاری جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران تصویر کلی و درستی از فرهنگ را در این دانشگاه به نمایش خواهد گذاشت، افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره تقدیر از فعالان فرهنگی و معرفی آثار برتر است که بخش عمده‌ای از این جشنواره مربوط به دانشجویان است.

وی تاکید کرد: علاوه بر حضور دانشجویان و اساتید، کارکنان دانشگاه نیز در این جشنواره مشارکت دارند که برگزاری آن باعث ترغیب دانشگاهیان در حوزه فرهنگ و هنر خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: این جشنواره در بخش های کانون‌های فرهنگی هنری، انجمن‌های علمی دانشجویی، نشریات دانشجویی، ایده‌های برتر فرهنگی، آثار و تولیدات فرهنگی و هنری، پایان نامه‌های دانشجویی و معرفی مدیران و کارشناسان فرهنگی برتر برگزار خواهد شد.

وجود ۴۰۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه تهران

سرسنگی اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ کانون فرهنگی هنری، ۱۸۰ انجمن علمی دانشجویی و بیش از ۴۰۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به مجموع کارهای فرهنگی انجام شده در دانشگاه تهران، گفت: اگر کسی بگوید ما در این حوزه کم ‌کاری کرده‌ایم بی انصافی کرده اما معتقدیم کارهایی که شده کافی نبوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: در رابطه با فرهنگ در دانشگاه ها زیاد صحبت می‌کنیم اما آنچنان که باید فرهنگ به رسمیت شناخته نشده و تعریف درستی از فرهنگ در دانشگاه‌ها نداریم و هرکس از دید خود فرهنگ را تعریف می‌کند.

سرسنگی گفت: متاسفانه برخی معاونت‌های فرهنگی اساسا نقش خود را در سیاست می‌بینند، برخی‌ها نیز فکر می‌کنند کار فرهنگی صرفا پرداختن به برپایی نماز جماعت و ساخت نمازخانه و از دید برخی‌ها نیز کار فرهنگی یعنی نوشتن شعار بر در و دیوار دانشگاه است.

وی تاکید کرد: در صورتی که اینها بخشی از کار فرهنگی بشمار می رود و تمام مسئولیت فرهنگی یک مرکز فرهنگی نیست.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران ادامه داد: ما باید فرهنگ را به رسمیت بشناسیم و مسئولان دانشگاه‌ها باید بدانند در قبال فرهنگ نیز به میزان آموزش و پژوهش مسئولیت دارند. ما باید تعریف مشترکی از فرهنگ در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

سرسنگی اضافه کرد: نیاز داریم کارشناسان فرهنگی را آموزش دهیم، حوزه فرهنگی حوزه‌ای نیست که هرکسی بتواند در آن بدون تخصص فرهنگی مدیر شود و این آسیبی است که ما در حوزه فرهنگ از آن رنج می‌بریم.

وی اظهار داشت: این بد است که در دانشگاه که مدیر فرهنگی تربیت می‌کند، مدیران فرهنگی تخصص نداشته باشند. متاسفانه یک عده تخصص فرهنگی ندارند و فرهنگ را سلیقه‌ای اجرا می‌کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: گاهی بودجه‌های فرهنگی به نهادهایی تخصیص می‌یابد که نقشی در فرهنگ ندارند. در کشور سالیانه بودجه‌های خوبی برای فرهنگ در نظر گرفته می‌شود اما متاسفانه گاهی این بودجه‌ها به نهادها و ارگان‌هایی تخصیص می‌یابد که علنا نقشی در فرهنگ ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار