معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران گفت: تهران برای ارتقا اعتماد، مشارکت و رضایت اجتماعی نیازمند دمیدن روح فرهنگ است و اصحاب هنر اصلی ترین سرمایه برای ارتقاء فرهنگ هستند.
کد خبر: ۵۲۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 22 November 2017
رضا صالحی امیری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در نشستی که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با اهالی فرهنگ و هنر برگزار شده بود، گفت: تجربه ثابت کرده است بهترین وسیله ارتباط با اصحاب فرهنگ و هنر گفتگوست که بین ما درک مشترک ایجاد می کند لذا این اولین نشست ما بوده و ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با تاکید بر نیاز به گفتگو برای ایجاد گفتمان متمدن ادامه داد: ما معتقدیم تهران بزرگ نماد کشور است و هر اتفاقی در آن در عرصه ملی تاثیر می گذارد.

صالحی امیری اضافه کرد: تهران علاوه بر جسم مثل یک انسان روح نیز دارد، روح این شهر فرهنگ آن است و جامعه بدون روح به سمت ویرانی می رود.

تهران نیازمند دمیدن روح یعنی اعتماد مشارکت و رضایت اجتماعی است و در کنار هم و با فهم مشترک نسبت به مسائل برای رسیدن به یک جامعه خوب باید ارزش های اجتماعی را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه فضای آلوده فرهنگی - اجتماعی نسبت به سایر فضاها خطرناک تر است، ادامه داد: ده ها معضل اجتماعی روح تهران را آزرده کرده است که نیاز به نسخه پیچی سریع دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران افزود: ما به انسان هایی که بتوانند چهره شهر را لطیف و اخلاقی کنند نیاز داریم و اصلی ترین سرمایه ما در این زمینه اصحاب فرهنگ و هنر هستند که حلقه های ارتباطی با جامعه می باشند.

وی با بیان اینکه تهران نیاز به یک خوانش مجدد دارد گفت: خوانش مجدد یعنی اینکه چگونه می توانیم دل های مردم را در کوچه و بازار به هم نزدیک کنیم و به شهر امید و نشاط بدهیم.

صالحی امیری با اشاره به اینکه شهر دو چهره آشکار و پنهان دارد اظهار داشت: نباید چهره پنهان شهر تصویر سیاه به ماه بدهد بنابراین نیازمند گسترش نشاط اجتماعی هستیم. وقتی از نشاط اجتماعی حرف می زنیم مهمترین نیاز ما مشارکت اجتماعی است چرا که مردم بهتر از ما می توانند مشکل فرهنگ را حل کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران افزود: برای تغییر و تحول فرهنگی به یک دهه وقت احتیاج داریم زیرا سروکار ما با انسان است. فرهنگ چشمه جوشانی است که می تواند همه انسان های تشنه را سیراب کند.

وی اضافه کرد: شکاف طبقاتی و شکاف جغرافیایی ناشی از این است که نتوانستیم روح فضیلت و فرهنگ را در این شهر شکل دهیم. با تصویری روشن از وضعیت موجود و وضعیت مطلوب باید شهری بسازیم که از بی اخلاقی و نا امنی و تخریب دیگر خبری نباشد.

صالحی امیری با تاکید بر توجه ویژه به سرمایه های انسانی افزود: یک نفر می تواند با یک فکر و خلاقیت و ایده یک شهر و جامعه را دستخوش تغییر و تحول کند لذا از همه می خواهیم نظراتشان را به ما برسانند تا ما از تصدی گری به تولی گری برسیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران گفت: امروز تحولات به سرعت رخ می دهد، ما به سمت تقویت فرهنگی اخلاقی اسلامی و انقلابی حرکت می کنیم و در این حرکت باید ابزارهای تکنولوژی و فناوری های جدید و فضای مجازی را به استخدام بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار