شهردار تهران گفت: تهران از نظر معماری، منظر شهری فرهنگی، اجتماعی و همه جهات دچار مشکل شده است.
کد خبر: ۵۲۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 22 November 2017
محمد علی نجفی، شهردار تهران در نشست مشترک با اهالی فرهنگ و هنر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: قرار بود این مراسم در هفته کتاب برگزار شود که به دلیل وقوع زلزله به تاخیر افتاد. این تاخیر دو حسن داشت یکی آنکه با آغاز ماه مبارک ربیع الاول که ماه شور و شادی جامعه اسلامی است مصادف و یکی هم آنکه با آغاز رسمی فعالیت صالحی امیری در معاونت اجتماعی فرهنگی مقارن شد که آن را به فال نیک میگیریم.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات شهر تهران ادامه داد: تهران با وجود همه جذابیت ها و زیبایی ها و ظرفیت هایش امروز با چالش های اساسی و بزرگی روبروست که نیاز به ذکر ندارد.

وی افزود: تهران از نظر معماری، منظر شهری فرهنگی، اجتماعی و همه جهات دچار مشکل شده است. جسم و جان شهر ما رنجور و به ماهیت شهر لطمه خورده است و ما باید در کالبد تهران روح تازه ای بدمیم.

نجفی اضافه کرد: نگرش ها و رویکردهای گذشته نمی تواند این امر را میسر سازد و باید سیاست ها و روش های گذشته را کنار بگذاریم و به صورت عمیق و جدی به آنها بپردازیم.

وی افزود: رهبری احساسات و اخلاق جامعه در دستان هنرمندان و اهالی فرهنگ است و آنها باید احساسات جامعه را هدایت و رهبری کنند و به ما کمک کنند. انتظار داریم هنرمندان با ابزاری که در دست دارند ما را در دست یابی به محیطی پر از آسایش  و آرامش برای شهروندان کمک کنند.

شهردار تهران اضافه کرد: یکی از اصلی ترین رویکردها این است که در اکثر فعالیت های شهری ما تسهیل گر باشیم و نه تصدی گر. باید آنچه را که در عرصه فرهنگ و هنر تحقق میابد و در دل جامعه تولید می شود، تسهیل کنیم.

نجفی اضافه کرد: فیلم و تئاتر نخواهیم ساخت ولی وظیفه خود می دانیم از ساخت و نمایش آنها حمایت کنیم. در گذشته شهرداری بیش از حد مراسم محور و مناسک محور بود و به کارایی و اثر بخشی فعالیت ها توجه کمتری داشت اما از این پس پرداختن به محتوا و کیفیت فعالیت ها در ابعاد فیزیکی اجتماعی فرهنگی و هنری بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که این در مقایسه با فعالیت های کمی و صرف برگزاری مراسم ها دشوار تر است.

نجفی اظهار داشت : باید از این پوسته سختی که تهران را فرا گرفته است عبور کنیم و در عمق جان شهر و شهروندان خود انتظار یک تحول جدید را داشته باشیم. البته شاید بیش از حد خیال پردازانه باشد اما با وجود همه مشکلات و فشارهای مالی و اقتصادی و سیاسی امیدوارم با حمایت مردم بتوانیم شهر را در خور انسان امروز و شهروند تهرانی امروز بسازیم. این همه گفتیم لیکن در بسیج، بی عنایات خدا هیچیم هیچ.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار