دوقلوهایی که از پیشانی و سر به یکدیگر چسبیده‌اند، به رغم وجود خطر مرگ برای یکی یا هر دوی آنها طی عمل جراحی جداسازی یا بعد از آن، در بیمارستان بستری شدند تا به مشکلات ناشی از این اتصال مادرزادی پایان دهند.
کد خبر: ۵۲۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 22 November 2017
به نقل از دیلی میل، «جوی» و «جویسی»، ۱۰ ساله اهل فیلیپین، در حالی متولد شدند که استخوان جمجمه آنها از قسمت جلوی سر به هم چسبیده بود.
خانواده آنها بدان دلیل که فکر می کنند این دو با این شرایط نمی توانند زندگی عادی داشته باشند، خطر از دست دادن یکی یا هردوی آنها را به جان پذیرفته اند تا عمل جراحی جداسازی آنها را از یکدیگر انجام دهند.
پزشکان بیمارستان هزینه انجام این عمل جراحی برای آنان را ۷۵۰۰۰ یورو تخمین زده اند، اما پدر آنها، پاتریک مگسینو، ۳۰ ساله و مادرشان، جوماری، خودشان به تنهایی نمی توانند این هزینه را تامین کنند و تاکید کرده‌اند هنگام تولد دوقلوها خیریه‌ای محلی داوطلب پرداخت هزینه های معالجات پزشکی دخترها شد اما وقتی پزشکان اعلام کردند که انجام عمل جراحی ممکن است باعث از بین رفتن یکی یا هر دوی آنها بشود، این موسسه خیریه کمکهای خود را قطع کرد.


اکنون این دوقلوها در بیمارستانی در سان جوان، در شرق مانیل، مرکز فیلیپین، در حال انجام آزمایشهای آمادگی برای انجام عمل جراحی جداسازی از یکدیگرند.
با آزمایش‌های انجام شده نظر پزشکان بر این است که انجام این عمل بسیار خطرناک خواهد بود زیرا یکی از رگهای عصبی دخترها مشترک است و با جدا کردن آن، احتمالا فقط یکی زنده می‌ماند و دیگری خواهد مرد.
این نوع دوقلوزایی حدود ۱۰ تا ۲۰ نمونه در هر یک میلیون زایمان در امریکا، شیوع دارد. کودکان مبتلا به این ناهنجاری، معمولا از قسمت استخوان جمجمه و سر به هم چسبیده اند اما هرکدام قفسه سینه، شکم و دست و پاهای خودشان را دارند. این به هم چسبیدگی ممکن است برای تمام سر و یا فقط قسمتی از آن اتفاق بیفتد.




اگر این دو قلوها بر اساس میزان و شرایط اتصالات فیزیکی خود، واجد شرایط جداسازی باشند و به اندازه کافی برای زنده ماندن سالم باشند، انجام عمل جراحی و امکان توانبخشی پس از روند درمانی وجود خواهد داشت.
به گفته مادر دوقلوها، تا زمانی که آنها کوچک بودند مشکلاتشان کمتر بود اما اکنون که بزرگتر شده اند، بازیگوشتر شده‌اند و کنترلشان دشواری شده است. خود کودکان نیز تمایل به جدا شدن دارند؛ درک و فهم بالایی دارند و گاهی بر سر انجام فعالیتهای دلخواه خود با یکدیگر دعوا می کنند.
یکی از دوقلوها، جویسی، لب شکری (دارای لب شکافدار) است و این به عامل برتری دیگری و دعوای میان آنها تبدیل شده است. با این حال والدین دوقلوها امیدوارند که عمل آنها با موفقیت انجام شده و هر دو زنده بمانند.
ترجمه: ثنا حاجی خانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار