سخنگوی قوه ‌قضاییه گفت: یکی از صحبت هایی که احمدی‌نژاد این روزهای اخیر به عنوان مصاحبه کرد را نگاه کردم؛ حقیقتا ده‌ها دروغ و خلاف واقع و گنده گویی و توهین به این و آن بود.
کد خبر: ۵۳۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 28 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود درباره صحبت های و اظهارات اخیر احمدی نژاد اظهار کرد: یاد یک داستانی افتادم. یک لاتی یک مدت از چشم‌ها افتاده بود و رنج می‌برد که کسی محل نمی‌دهد. این فرد یک روزی آمد در یکی از میادین نسبتا شلوغ شهر، داد و هوار کرد و به زمین و آسمان مثل آدم‌های عقده‌ای فحش می‌داد که چرا کسی دیگر تحویلش نمی‌گیرد و برخی مردم ایستاده بودند که ببینند چه می‌گوید. حکیمی رد می شد و همراهان حکیم گفتند بایستیم که چه می گوید. حکیم گفت که این همه این کارها را می‌کند که دیده شود. برخی افراد زبان‌شان به خلاف‌گویی عادت کرده است. به قول معروف زبان هرز شده است و هرچه به زبانش بیاید می‌گوید. برخی افراد اینطور هستند که مثل اینکه خود را خیلی بالاتر از همه چیز و همه کس و قانون می بینند و یک خودخواهی و یک خود بزرگ بینی و نخوت دارند که هر چه به ذهنشان می رسد، فکر می کنند حق مطلق است. این افراد را آدم نمی داند چه تعبیری درباره شان داشته باشد. آقایی که اسم بردید فقط یکی از صحبت هایی که این روزهای اخیر به عنوان مصاحبه کرد را نگاه کردم و فرصت ندارم که همه اینها را بخوانم و ببینم و بخواهم وقت صرف کنم.

محسنی‌اژه‌ای گفت: در این صحبت که یادم نیست 40 دقیقه بود یا کمتر یا بیشتر، حقیقتا ده‌ها دروغ و خلاف واقع و گنده گویی و توهین به این و آن بود. چه طور چنین چیزی امکان دارد و چرا اصلا؟ ایشان می گوید که در کل دنیا دادسرا، زندان، پزشکی قانونی و ثبت در دولت است. واقعا تو رفتی تحقیق کردی؟ آمار داری؟ من که از کل دنیا خبر ندارم. اما از آن مقداری که خبر دارم، این حرف درست نیست که حالا اصلا این حرف مهم نیست و مانند سایر حرف های بی پایه ایشان است که شهره عام و خاص است.

یعنی مجلس و شورای نگهبان بیخود کرده است

وی افزود: ایشان می‌گوید اینها در کشور ما مربوط به قوه قضاییه است و البته اینها خلاف قانون اساسی به قوه قضاییه وصل شده است. تو که خودت می گویی مدرک تحصیلی من راه و ساختمان است. اینها وضع شده، مجلس رفته، قانون اساسی شورای نکهبان دارد که تصویب کرده و به مرحله قانون درآمده است. تو چطور به خودت اجازه می دهی که بگویی اینها خلاف قانونی اساسی است. این یعنی مجلس و شورای نگهبان بیخود کرده است. در جای دیگر می‌گوید که تنها قوه‌قضاییه است که 38 سال است از آن نقد و انتقاد نشده است. حالا خودش در جای دیگر در پاسخ به مجری که می‌گوید نقد و مجلس تحقیق تفحص فرستاد و پاسخ می دهد آن موقع یا خوب بود یا خوب عمل می‌کرد. پس 38 سال خوب عمل می کرده و همین حالا بد شده است.

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: از همان ابتدا، برخی مغرضانه و برخی دلسوزانه، نقدهای جدی می‌کردند و حتی فحش می دادند. تو که می گویی در طول 38 سال هیچ کس انتقاد نکرده، خود رییس جمهور فراری بنی صدر چه می گفت؟ پس این حرف هم بی پایه و بی اساس است. کلاه خود شما را قاضی قرار می دهم. این مدتی که همین آقایان این حرف ها را زدند، بیشتر از این می شود به قوه قضاییه بد گفت؟ در جای دیگر می‌گوید یک روزی قوه قضاییه خوب عمل می‌کرد و یا عملکردش قابل قبول بود و حالا خراب شده است. چطور است که وقتی شما مورد تحقیق قرار گرفتید، خراب شد؟ مجری می پرسد که چرا قبلا انتقاد نمی‌کردید؟ می گوید قبلا خوب بود و حالا خراب شده است. یعنی قوه قضاییه در این چند سال بد عمل کرد چون برخی افراد شما تحت تعقیب قرار گرفتند. در جای دیگر می‌گوید که امور زندان‌ها چه ربطی به قوه قضاییه دارد؟ گاهی وقت‌ها آدم به کجا می‌رود؟ نخوت و خودخواهی به کجا می‌رسد؟

وی افزود: می‌گوید اول انقلاب شورای انقلاب بدون توجه به مسائل حقوقی یک مصوبه کرد و همین طور مانده است. یعنی آنها هیچ کدام مسایل حقوقی سرشان نمی‌شده و ایشان که مدرکش حقوقی نیست، به مسائل حقوقی توجه داشته است. یعنی امور سازمان زندان ها به خاطر مصوبه شورای انقلاب به قوه قضاییه وصل است. سازمان زندان ها در بهمن ماه سال 64 طبق قانون مجلس و بعد هم تایید شورای نگهبان به عنوان سازمان زندان‌ها درآمد. قبلا از آن یک شورای سرپرستی بود که شورای انقلاب تعیین کرده بود که البته آن مصوبه از جایگاه حقوقی بسیار بالایی برخودار است زیرا آن موقع حضرت امام شورای انقلاب را تایید تصویب کرد و بر اساس آن وزن مصوبات شورای انقلاب کمتر از قانون نیست و در منزله قانون است.

این دروغ است

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: می‌گوید خود مقامات قضایی می‌گویند 90 درصد دادگاه های ما غیرعلنی است. این دروغ است و یک جا شما پیدا کنید که مقامات قضایی چنین حرفی بزنند. ما زمانی داشتیم که دادگاه‌ها علنی بود و پخش هم می‌شد و هر رسانه ای می‌توانست بیاید و دادگاه را منتشر کند اما قانون اجازه نداد تا زمانی که حکم قطعی نشده، مجموعه محتوای دادگاه علنی را پخش کند و پیشنهاد قوه قضاییه هم نبوده است. در این مسئله مکرر گفتم که غیر از موارد خاص، اگر دادگاه‌ها علنی برگزار و پخش شود، حتما بازدارندگی بالایی دارد و این نظر شخصی من است. البته عوارضی هم دارد اما منافع آن بیشتر است.

معاون اول قوه‌قضاییه ادامه داد: در یک مقطعی از یک طریقی اجازه دادند پخش شود و آن این بود که در موضوعات ملی که دادستان کل کشور تشخیص می‌دهد، پرونده ملی است و از رییس دستگاه قضا تقاضا کند و موافقت شود، پخش می شود که یکی دو مورد اینگونه داشتیم که یکی از آنها پرونده بابک زنجانی بود. نکته سوم این است که بسیاری از دادگاه‌های ما علنی برگزار می‌شود ولی همه دادگاه های علنی مورد توجه همه نیست. مثلا کسی که چکش برگشت خورده، دادگاهش علنی است اما کسی دنبالش نیست.

محسنی‌اژه ای افزود: ایشان می‌گوید طبق اصل قانون اساسی همه دادگاه‌ها باید علنی باشد غیر از موارد خلاف عفت عمومی و مواردی که امنیتی است. اصل قانون اساسی سه چیز را استثنا می‌کند. قانون اساسی گفته که خلاف نظم عمومی باشد و این با امنیت عمومی فرق دارد و ایشان که هشت سال رییس شورای عالی امنیت ملی بوده فرق نظم عمومی و امنیت عمومی را باید بداند. یا نمی‌داند یا نخواسته بداند. در جای دیگر می‌گوید که " 17 میلیون پرونده در قوه قضاییه است که اگر دو طرف داشته باشد 34 میلیون می شود و از قوه قضاییه سئوال می کند که 34 میلیون نفر متخلف هستند که تو به سرشان بزنی؟" خواهش می کنم ادبیات را نگاه کنید. اگر این مقدار نفهمیدند و این حرف‌ها را می زنند یک بحث است. اگر می فهمند و این طور حرف می زنند، برای خیلی‌هایمان تکلیف دیگری است. اولاً 17 میلیون نیست و این رقم خلاف و کذب است. ثانیا بارها مسئولان مختلف قوه قضاییه و خود من چند بار گفتم که 15 میلیون پرونده برای 15 میلیون نفر نیست برای 15 میلیون نقطه‌ای است که افراد مشغول رسیدگی است. ممکن است یک پرونده یک بار یا 100 بار جزء این آمار باشد اما برای دو یا سه نفر است.

حکمت صبر قوه قضاییه روشن می‌شود

وی ادامه داد: یا نمی فهمند یا خودشان را به نفهمی می زنند چون بارها گفته شده است. وقتی گفته می شود 15 یا 16 میلیون پرونده، این به معنای 16 میلیون ورودی نیست. بعد می‌گویند این 16 میلیون نفر متخلف هستند که به سرشان می‌زنید؟ این چه ادبیاتی است؟ خیلی از این پرونده‌ها حقوقی است.

سخنگوی قوه‌قضاییه، در پاسخ به این سئوال که آیا نباید احمدی‌نژاد دستگیر و با وی برخورد شود که دروغ و نشر اکاذیب می‌کند و افترا می‌زند گفت: اینها فقط به توهین به قوه‌قضاییه نیست و گاهی وقت‌ها نسبت به خیلی جاهای دیگر و مراکز دیگر است. فقط یک جمله می‌گویم. حکمت صبر قوه قضاییه ان‌شاءالله در آینده نه چندان دور برایتان روشن می‌شود. این صبر و عدم اقدام که مورد توقع بسیاری از مردم ما است بعدا علتش مشخص می شود. واقعاً نزدیکان تو 80 میلیون است و همه 80 میلیون شما را قبول دارند؟ نمی گویند همه ملت اما حتما برخی مردم این توقع را دارند و وظیفه مدعی العموم هم است و نیاز به شکایت خصوصی دارد اما این صبر ما حکمتی دارد که درآینده حکمت آن مشخص می شود.

وی ادامه داد: ایشان می‌گوید که رییس قوه قضاییه با هیئت منصفه مخالف بود و بر همین اساس یکسال و نیم نمی‌گذاشت هیئت منصفه تشکیل شود. این هم دروغ و خلاف است. رییس قوه قضاییه که الان دوره دومش است، دوره اولش از سال 88 شروع شد. همین امروز پرسیدم که گفند در سال 88 و 89 هیئت منصفه داشتیم و جلسه هم داشتند. طبق آماری که دادند از مهر 88 تا مهر 90، جمعا 135 جلسه دادگاه مطبوعات با حضور هیئت منصفه برگزار شده است. یک نکته را ایشان یا نتوانسته فهم کند یا جهت دیگر دارد، آن چیزی را که ریاست قوه قضاییه به صورت صریح و شفاف و روشن در جلسه با اعضای هیئت منصفه مطرح کردند و گفتند نظر شخصی شان و شورای نگبهان است، این بود که قاضی ملزم نیست در هر صورت نظر هیئت منصفه را اعمال کند. ما یک توقف کوتاهی در سال 82 و 83 داشتیم که ربطی به دوره آیت الله آملی ندارد. آن موقع در مجلس ششم در رابطه با هیئت منصفه قانونی وضع شد که گفتند هیئت منصفه 500 نفر انتخاب شوند و از بین آن 500 نفر اعضا انتخاب شوند که یک وقفه ای انداخت که بعدا این قانون اصلاح شد.

افزایش مواد مخدر

وی ادامه داد: با کمال تاسف مواد مخدر همچنان رو به افزایش است. از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه بیش از 221 هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است که طبعاً همه آنچه که هست کشف نمی شود.

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: از ابتدای سال 96 تا به امروز با تلاش سازمان زندان‌ها، 10 هزار و 9 نفر با آزادی مشروط از زندان آزاد شدند و 10 هزار و 74 نفر هم، با عفو، مجازات شان تقلیل یافت و 3 هزار و 41 نفر با عفو از زندان آزاد شدند. تماس های مردمی الحمدالله از طرق مختلف همچنان ادامه دارد. از طریق تلفن گویا همچنان تماس ها بالاست که برخی مشورت می خواهند و برخی انتقاد و پیشنهاد دارند. مجموع تماس‌ها رو به افزایش است. در طول آبان ماه، بیش از 136 هزار تماس از طریق تلفن گویا و وب داشتیم که عدد قابل توجهی از این عدد مربوط به مهریه، نفقه و مسائل خانواده است که نشان می دهد باید به مسائل خانواده بیشتر توجه کرد.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره دستگیری شهردار طالقان و چند تن از اعضای شورای شهر این شهرستان گفت: در مورد طالقان، نه اعضای شورا و نه شهردار کسی تحت تعقیب قرار نگرفته است و شاید با نظرآباد اشتباه می‌کنند زیرا در نظر آباد برخی افراد تحت تعقیب قرار گرفتند و کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال شد.

پرونده کاسپین

وی درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده در خصوص کاسپین گفت: بحث الان، تعاونی‌های اعتباری است که منحل شدند و قرار بوده یک موسسه دیگری تشکیل شود و کارهای آنها را به نحوی از انحا مدیریت و متکفل شود. هشت تعاونی منحل و بعدا موسسه کاسپین تاسیس شد. برخی از آن شرکت تعاونی‌ها، مدیران‌شان بازداشت هستند از جمله مدیران فرشتگان که مدیرانش در بازداشت به سر می برند.

سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد: در پرونده کاسپین شناسایی و کارشناسی اموال در دادسرا در حال پیگیری است اما بخش بعدی قضیه، تعیین تکلیف سپرده گذاران است که با کمک دولت، مجلس و بانک مرکزی، طی نشستی که بین سران قوا بوده، تصمیماتی گرفته شد تا با توجه به اموال شناسایی شده که در حال ارزیابی و کارشناسی است، بانک مرکزی خط اعتباری را در اختیار برخی بانک‌ها و موسسات قرار دهد تا آنها بتوانند بخشی از سپرده سپرده‌گذاران را پرداخت کنند. بر این اساس، قرار شده تا 200 میلیون به سپرده گذاران کاسپین و در مورد افضل توس، البرز ایرانیان و وحدت هم فعلا تا 100 میلیون پرداخت شود.

معاون اول قوه‌قضاییه گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی و گزارشات دادسرا، با این اقدام تعداد کثیری از سپرده‌گذاران تعیین تکلیف و تسویه می‌شود. البته این به معنای 98 درصد سپرده‌ها نیست. این 98 درصد یا بالاتر ، سپرده گذاران هستند؛ یعنی نفرات سپرده‌گذار تعیین تکلیف می شود نه مجموعه سپرده آنها. تا زمان انحلال سود تعلق می‌گیرد اما از زمان انحلال به بعد، سودی تعلق نمی‌گیرد. البته نحوه اطلاع‌رسانی انحلال پیش‌بینی و درنظر گرفته شده است.

برادر جهانگیری همچنان در بازداشت است

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری امروز خود درباره آخرین وضعیت بازداشت برادر جهانگیری گفت: این فرد در بازداشت است و پرونده در حال تحقیقات دادسرایی است.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده پیمانکاران متخلف در حادثه زلزله کرمانشاه گفت: در این بحث دو کار صورت گرفته است؛ ابتدا بازرسی کل کشور وارد شده ولی هنوز به نتیجه نرسیده است. البته قبلا هم بازرسی کل در رابطه یکی از این بیمارستان‌ها که خسارت هم دیده، گزارش داده بوده است. دوم اینکه در ارتباط با بیمارستان اسلام آباد غرب، افراد مختلفی کارشناسی کردند و اجمالا گفتند کوتاهی شده و پرونده قضایی تشکیل شده و فردی که مسئول بوده، احضار کردند و قرار صادر کردند و خود فرد هم قبول کرده که فعلا برود ترمیم کند. گفتند اشکالی ندارد و بروید ترمیم کند. البته این به معنای عدم رسیدگی نیست.

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره مسکن مهر هم گفت: در ارتباط با زلزله کرمانشاه فقط درباره بیمارستان اسلام آباد غرب پرونده تشکیل شده است و فعلا گزارشی نیامنده است.

درباره بست نشینی بقایی

وی همچنین درباره بست نشینی بقایی در حرم حضرت عبدالعظیم و کشف سکه و طلا در منزل ایشان اظهار کرد: قبلا هم گفتم از بیان جزییات پرونده معذور هستم. آن چیزی هم که از آن آقا نقل قول شده، مربوط به خودشان است. ایشالله فکر نمی کنم زمان زیادی ببرد تا حکم صادر شود و اگر اعتراض شود به تجدیدنظر می رود و اگر قطعی شود، در خدمت‌تان خواهم بود.

معاون اول قوه‌قضاییه درباره توقیف روزنامه کیهان و عدم برخورد با رسانه‌های ناقض امنیت ملی گفت: تعیین مصداق خلاف امنیت ملی دو جور است. یک وقتی مسئله خیلی واضح و روشن است و نیاز به مرجع تخصصی برای تعیین مصداق نیست و خود مدعی العموم وارد می شود اما اگر این نباشد، طبیعی است مرجع تخصصی باید بگوید. در این خصوص دبیرخانه شورای عالی امنیت اعلام کرد که روزنامه کیهان فلان کار را کرده است و درباره روزنامه دیگری چیزی نگفت. البته خیلی‌ها ممکن است بگویند اقدام کیهان خلاف امنیت ملی نبوده اما تعیین مصداق براساس نامه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده است.

نمی‌دانم چه اتهامی به آقای مشایی تفهیم شده است

وی در پاسخ به این سئوال که چرا برای رحیم مشایی که اتهام تبلیغ علیه نظام دارد، قرار کفالت صادر شده است و برای دیگران با همین اتهام وثیقه چند میلیاردی صادر شده گفت: اینکه می‌گویند برای کسان دیگر به اتهام تبلیغ علیه نظام وثیقه چند میلیاردی صادر شده، سراغ ندارم. اینکه قرار صادره، کفالت باشد ایراد ندارد. البته نمی‌دانم وجه الکفاله چقدر است؟ و اطلاعی ندارم و نمی‌دانم چه اتهامی به آقای مشایی تفهیم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده خاروی و اینکه توصیه نامه مشایی در این پرونده اثبات شده یا خیر گفت: توصیه دو جور است. یک وقتی توصیه ناحق است که قانون پیش بینی کرده اگر به ناحق و اعمال نفوذ باشد، قابل تعقیب است اما اگر توصیه به حق باشد، فرق می‌کند. مثلا همسایه یا همکارتان تحت تعقیب قرار گرفته و شما کاملا با او آشنا هستید و شناخت خود را به دستگاه قضا منعکس می کنید. در بین مسئولان هم همین طور است. یک وقتی کسی می‌خواهد اعمال نفوذ کند و توصیه می کند اما گاهی طبق ضوابط و مقررات برای کمک به فردی، توصیه می شود. گاهی یک فردی می خواهد نفوذ کند و اگر خودش برود یک میلیارد وام نمی‌تواند بگیرد اما کسی از جایگاه خود سوء استفاده می کند و توصیه می کند تا به آن فرد وام داده شود و این خلاف است. اینکه آقای مشایی نامه نوشته بود، اجمالا در پرونده وجود داشت اما اینکه چطور بوده، اطلاع ندارم. تا زمانی که ناظر پرونده بودم، چیزی درباره سوء استفاده آقای مشایی ثابت نشده بود.

معاون اول قوه‌قضاییه گفت: یک زمانی تا 500 نفر هم در این پرونده، مورد تحقیق قرار گرفند و قطعاً همه متهم نبودند و برخی مطلع بودند. در ذهنم است که بیش از 180 مورد کیفرخواست صادر شد و در یکی از این کیفرخواست‌ها 39 نفر دادگاه رفتند که فقط امیرمنصور محکوم نشد و کسان دیگری هم بودند. در رابطه با بانک ملی و چند بانک دیگر، بعدا کیفرخواست گرفتند و بعدا محکوم شدند. یک فردی تا مدت‌ها فراری بود و از طریق اینترپل دستگیر شد که کیفرخواست صادر شد و به دادگاه رفت و نمی دانم محاکمه شده است یا خیر؟ در پرونده خاوری هم نمی دانم حکم صادر شده است یا خیر.

پرونده مرتضوی

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای درباره نامه مرتضوی و مسائلی که درباره قاضی شعبه 22 تجدیدنظر مطرح کرده است گفت: من در جریان این موضوع نیستم. آقای مرتضوی سه پرونده داشت. یک پرونده در رابطه با قتل‌هایی بود که شکات شکایت کردند و بعد دادگاه قتل عمد تشخیص داد و مباشرین را محکوم کرد اما چون رضایت دادند، قصاص انجام نشد و از باب جنبه عمومی تحمل کیفر کردند. آقای مرتضوی در آن پرونده به معاونت در قتل عمد متهم شد. نهایتا دادگاه بدوی، آقای مرتضوی را به 5 سال حبس محکوم کرد و دادگاه تجدیدنظر به خاطر اظهار ندامت به دو سال تخفیف داد.

وی ادامه داد: یک پرونده دیگر هم درباره سازمان تامین اجتماعی و رای دیوان عدالت اداری بود و بحث این بود که آقای مرتضوی در آن مقطع می تواند به عنوان رییس سازمان باشد یا خیر. این پرونده در دادگاه رسیدگی شد که دادگاه بدوی به مجرمیت و شش ماه حبس رای داد اما دادگاه تجدیدنظر نپذیرفت و از این اتهام تبرئه کرد. یک پرونده دیگر درباره تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی است که در ارتباط با آن پرونده هنوز حکم صادر نشده و بخشی را نقص گرفتند و بازگشته است.

نازنین زاغری در حال تحمل کیفر است

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره اظهارات وزیر خارجه بریتانیا مبنی بر آزادی نازنین زاغری و اینکه گفته شده حاضر هستند در ازای آزادی وی، بدهی 400 هزار پوندی را بدهند گفت: این فرد برایش حکمی صادره و قطعی شده و در حال تحمل کیفر است. تلاش انها طبیعی است اما باید دید آیا این فرد شرایط آزادی را دارد یا خیر؟

وی گفت: پرونده صندق ذخیره و بانک سرمایه مشترک است. تا الان حدود 37 نفر تحت تعقیب قرار گرفتند و 8 نفرشان بازداشت هستند و بقیه با قرار آزاد شدند و پرونده هنوز به دادگاه نرفته و گزارش تحقیق و تفحص هم هنوز واصل نشده است.

معاون اول قوه‌قضاییه درباره متواری بودن یکی از متهمان پرونده صندوق ذخیره و بانک سرمایه گفت: آقای امامی نامی بود که یک مدتی بازداشت بود و با قرار آزاد شد و یک مدتی به خارج رفت و بعد هم برگشت اما یک فردی که از بدهکاران این پرونده است، قبل از اینکه تحقیق شود رفته خارج از کشور و برنگشته است.

وی درباره اجرای حکم اعدام زنجانی تا 10 روز دیگر گفت: من چیزی در این رابطه نشنیدم.

محسنی‌اژه‌ای درباره اینکه آیا امکان دارد دادگاه بقایی علنی شود گفت: این امکان بر عهده قاضی است و این را هم قانون گفته و سلیقه ای نیست مگر اینکه یک پرونده ملی شود که مکانیزمش را توضیح دادم.

نحوه جاسوسی دری‌اصفهانی

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره فیلم منتشر شده از نحوه جاسوسی دری‌اصفهانی گفت: ایشان یک اتهامی داشته و این اتهام در دادسرا رسیدگی شد و رفت دادگاه و محکوم شد و تجدیدنظر تایید کرد اما از جزییات پرونده و ساعت و اینها اطلاع ندارم اما یک مطلب را می دانم. ایشان از جلساتی که شرکت می کرده و هیئت 5 + 1 بوده، به صورت مخفیانه گزارش تهیه کرده و ضبط کرده است.

وی درباره زمین لرزه کرمانشاه و اظهارات جهانگیری در خصوص جان باختگان مسکن مهر در زمین لرزه و ایجاد تشویش و نگرانی در بین ساکنان این مسکن ها افزود: بررسی با اینکه تشخیص داده شود جرم است یا خیر، دوتاست. اینکه برخی از اینها صحت نداشته، درست است. خبر داده بودند که در ساختمان های مسکن مهر 100 نفر کشته شدند که یقینا درست نبود. اینکه این ساختمان ها بیشتر از سایر ساختمان ها تخریب شدند هم درست نبود. کسانی که این حرف را می‌زنند سوء نیت دارند یا خیر و بر چه اساسی جرف می‌زنند، نمی دانم. اگر با سوء نیت نباشد جرم نیست اما اگر ثابت شود کسی با قصد سوء اظهاری کند، بحثش جداست که تا الان گزارشی نیامده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار