معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون:
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خبر داد و گفت: 60درصد پذیرفته شدگان در دو دانشگاه دولتی تهران متعلق به سه دهک بالای درآمدی جامعه بودند که باید این مساله مورد تجزیه و تحلیل و آسیب شناسی قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۳۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 11 December 2017
آنا:احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان اظهار کرد: در این پایگاه اطلاعات هویتی همه ایرانیان به ثبت رسیده و از این طریق می‌توان متوجه شد که هر فرد در کجا شاغل است و چه میزان حقوق دریافت می‌کند، همچنین در صورتی که در بخش خصوصی مشغول به کار باشد نام کارگاه، نوع فعالیت کارگاه و میزان حقوق پرداختی به فرد اعلام می‌شود.

وی افزود: براساس مطالعات صورت گرفته در دو دانشگاه دولتی تهران مشخص شد، در چه رشته‌های تحصیلی احتمال پیدا کردن شغل در آنها بیشتر است، نکته قابل توجه در این ارزیابی این بود که در رشته‌های تحصیلی که تصور می شد احتمال کسب شغل بیشتر است کمتر از مشاغل دیگر بود به عنوان مثال احتمال شغل پیدا کردن فارغ التحصیلان رشته ارتباطات بیشتر از رشته حقوق است.

میدری یادآور شد: اطلاعات به‌دست آمده در مورد میزان کسب شغل در رشته‌های مختلف تحصیلی را در اختیار وزارت علوم قرار دادیم که برای آنان نیز نتیجه این تحقیقات جالب توجه بود.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: نکته مهم و تاسف بار این تحقیقات این بود که نشان می‌داد 60درصد پذیرفته شدگان در دو دانشگاه دولتی شهر تهران متعلق به سه دهک بالای درآمدی جامعه بودند یعنی کسانی که توانایی مالی خوبی برخوردار هستند.

وی افزود: متاسفانه در این دانشگاه‌ها کسانی که در گروه دهک‌های پایین جامعه بودند در این دانشگاه‌ها جذب نشده بودند که باید این موضوع را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم، باید بررسی کنیم که آیا به دلیل حرکت کلاس‌های کنکور و آموزشگاه‌های خصوصی به سمت پولی شدن و تجاری شدن آموزش متوسطه در کشور با این پدیده روبه‌رو شده‌ایم، یا اینکه فقط کسانی که توانایی پرداخت هزینه‌های بالا برای کلاس‌های کنکور و معلم خصوصی را دارند می‌توانند در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شوند؟ بنابراین باید این آسیب اجتماعی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و مرتفع شود.

میدری همچنین در مورد ادامه برنامه بیمه معتادان در کشور نیز گفت: بودجه بیمه معتادان در اختیار سازمان بیمه سلامت است و تاکنون موانعی برای جذب وجود داشت، همچنین اطلاع رسانی خوبی در این زمینه صورت نگرفته بود و شرایط استفاده از این بیمه بسیار محدود بود برهمین اساس شرایط را به سمتی تغییر دادیم که بتوانیم تامین هزینه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار