یک عضو سابق فراکسیون زنان مجلس گفت: امروزه برخی داروهای لاغری به دلیل داشتن مواد مخدر صنعتی باعث افزایش اعتیاد در میان زنان می‌شوند که باید برخورد جدی با چنین مراکزی صورت گیرد.
کد خبر: ۵۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 29 June 2015
زهره الهیان در خصوص مشکلات زنان در راستای اعتیاد و راهکارها در این زمینه، اظهار داشت: بحث اعتیاد زنان موضوع چالشی محسوب می‌شود که در حوزه سلامت زنان مطرح بوده و امروز شاهد افزایش اعتیاد زنان هستیم که این امر به دلیل عدم برنامه‌ریزی منسجم است.

وی با اشاره به این‌که باید مخاطرات جامعه زنان به ویژه اعتیاد آنها راجدی تلقی کنیم افزود: تهدید سلامت زنان تهدید سلامت خانواده است بنابراین آسیب‌هایی که به زنان وارد می شود ممکن است به کودکان در زمان بارداری و شیردهی وارد شود و تأثیر مستقیم داشته باشد. بنابراین توجه جدی مسئولان به این امر و اطلاع رسانی و آگاهی در زمینه راهکار و کنترل اعتیاد بسیار مهم است.

این عضو سابق فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخورد با مراکزی که داروهای لاغری برای زنان تجویز می‌کنند امری اساسی است چرا که این داروها مواد مخدر صنعتی دارند و باعث افزایش شیوع اعتیاد می‌شوند، گفت: به طور کلی باید حرکت جدی از سوی دستگاه‌های اجرایی و ذی‌ربط در زمینه کنترل اعتیاد صورت گیرد و اگر خلأ قانونی در این زمینه وجود دارد نمایندگان مجلس وارد عمل شوند چرا که نقش مجلس به عنوان نهاد نظارتی نقش تأثیرگذاری است.

الهیان با بیان اینکه نمایندگان زن و اعضای فراکسیون زنان و همچنین مسئولان ذی‌ربط باید توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه کنترل اعتیاد زنان ارائه دهند، گفت: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که با بسیاری از وزارتخانه‌ها در ارتباط است وظیفه دارد در راستای سلامت جامعه زنان اقدامات صورت گرفته را از سوی هر دستگاه ارائه دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری باید اقدامات صورت گرفته در زمینه کنترل اعتیاد را جدی گیرد، اظهار داشت: تمام دستگاه‌های موظف در زمینه کنترل و ساماندهی اعتیاد زنان باید با همکاری بین بخشی اقدامی جدی انجام دهند در واقع وزارت کشور فرمانداری شهرداری نیروی انتظامی سازمان بهزیستی وزارت بهداشت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و قوه قضاییه باید برنامه‌های خود را در زمینه ساماندهی اعتیاد زنان انجام دهد و این دستگاه‌ها با یکدیگر همکاری و تعامل جدی داشته باشند؛ معاونت امور زنا و خانواده در این میان می‌تواند نقش محوریت در خصوص تعاملات را برعهده گیرد و گزارشاتی در رابطه با اقدامات انجام شده ارائه دهند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه خلأ قانونی در زمینه ساماندهی اعتیاد زنان و کنترل این امر وجود دارد یا خیر، نیاز به بررسی‌های قانونی دارد اما به طور کلی ما قانون داریم ولی اجرای قوانین صورت نمی‌گیرد. همچنین این موضوع هنوز به اولویت تبدیل نشده بنابراین بررسی جامع باید در این زمینه صورت گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار