رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر شهرداری می‌خواهد روش تردد خودروها در محدوده طرح ترافیک را تغییر دهد باید لایحه را به شورا فرستاده و مصوبه بگیرد.
کد خبر: ۵۴۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 03 January 2018

محسن هاشمی روز سه شنبه بعد از سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر درباره چگونگی تردد خودروها در محدوده طرح ترافیک، مذاکراتی داشتند و مکتوبات فرستاده شده، افزود: برخی از اعضای کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نسبت به این تغییر نظر مثبت داده‌اند اما تاکنون مکاتبات به همه کمیسیون ها نرسیده است.
وی افزود: اگر شهرداری تهران می‌خواهد روش تردد خودروها را در محدوده طرح ترافیک تغییر دهد باید لایحه را به شورا فرستاده و مصوبه بگیرد.
هاشمی تاکید کرد: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده که بعد از آماده شدن طرح، لایحه به شورا فرستاده می شود و با رای شورا مصوبه قابل اجرا خواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی ادامه فعالیت کارخانه های آلاینده در تهران نیز گفت: به سازمان محیط زیست درباره ادامه فعالیت کارخانه‌های آلاینده تذکر خواهیم داد.
وی با اشاره به روند تدوین برنامه سوم شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری بنا بر توصیه شورا تدوین برنامه سوم را آغاز کرده و معاون برنامه ریزی شهرداری امروز در صحن شورا در خصوص نحوه برنامه نویسی، مزیت ها، ضعف ها و مشکلات آن سخن گفت.
هاشمی تأکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر تهران به طور جدی در بحث تدوین برنامه سوم شهرداری تهران مشارکت کرده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در شهرداری نهادی به طور دائمی نحوه اجرای برنامه دوم را رصد و گزارش را ارائه می‌کند تا در تدوین برنامه سوم این گزارشات لحاظ می شود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 2 طرح «محدوده ترافیکی» و «زوج و فرد خودرو» در سطح شهر تهران اجرا می شود.
خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک نیازمند داشتن مجوز(آرم ترافیک) هستند و تردد خودروها در محدوده زوج و فرد نیز براساس آخرین رقم سمت راست پلاک خودروها است.
به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری و شورای شهر تهران معتقد به حذف طرح ترافیک سالانه فعلی هستند که این موضوع باید به تایید شورای عالی ترافیک برسد.
همچنین معاون شهردار تهران نیز گفته که اگر طرح جدید تا 15 بهمن در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب برسد، از فروردین سال 97 اجرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار