کد خبر: ۵۴۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 07 January 2018

رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به این سئوال که در چند روز اخیر مراجع مختلف آمارهای متفاوتی از بازداشتی های اغتشاشات اخیر ارائه دادند، بطوریکه معاون فرماندار بیش از ۴۵۰بازداشتی و مسئولان زندان تهران کمتر از ۱۰۰بازداشتی را اعلام کردند، تعداد کل بازداشتی های اخیر در استان تهران چقدر بوده است؟گفت: اختلاف آمار ناشی از این است که افراد بعضا تحت نظر بودند و آزاد شدند و یا بعضا تحت نظرگاه های نیروی انتطامی بودند که برخی از اینها بلافاصله به زندان معرفی شدند.

این مقام قضائی افزود: اینکه مراجع مختلف امار متفاوت بدهند به لحاظ وضعیت آمار و اطلاعاتی است که از منابع مربوطه به اینها می رسد،بنابراین قابل توجیه است. غلامحسین اسماعیلی تهران صریح کرد: هنوز از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات،دادستانی و سپاه امار جمعی نگرفتم.

وی با بیان اینکه این پرونده در مرحله ابتدایی قراردارد،افزود: در مرحله دستگیری ها دادسرا ی تهران اقدامات قضایی را انجام می دهد.دادستان تهران باید آمار دقیقی از بازداشتی ها داشته باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه مردم با بصیرت در برابر آشوبگران و کسانی که به اموال عمومی لطمه می‌زنند،ایستاده اند،اظهارداشت:مردم با رعایت هوشیاری، قاطعانه خواهند ایستاد و عده‌ای قلیل نمی‌توانند در برابر ملت غیور ایران اسلامی، تاب مقاومت داشته باشند و تشکیلات قضایی نیز با بکارگیری کلیة ظرفیت‌های قانونی موجود بویژه قضات شجاع و با انگیزه در سطوح مختلف، با اخلال گران در نظم و امنیت عمومی برابر مقررات قانونی، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

معاون سیاسی فرماندار تهران هفته گذشته در رابطه با تعدادبازداشتی های استان تهران اعلام کرده بود: فقط در سه روز ۴۵۰نفر بازداشت شدند. طی روزهای اخیر روش برقرارکنندگان نظم و امنیت ارشاد و تذکر بوده و در صورتی که افراد اصرار به اقدامات غیرقانونی می‌کردند، مجبور به بازداشت آنها می‌شدند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار