سخنگوی نیروی انتظامی گفت: بر اساس بررسی پلیس در سال 95، "خشونت" آسیب اصلی کشور به حساب می آید و به دنبال آن نزاع و درگیری بین مردم افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۵۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 13 January 2018

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی اظهار کرد: امنیت به خودی خود ایجاد نمی شود و در دنیا نیز امنیت تنها پلیس محور و دولت محور نیست بلکه امنیت به مصداق واقعی زمانی محقق می شود که مردم به میدان بیایند و سهم خود را در ابعاد مختلف امنیت اجتماعی ادا کنند.

وی تصریح کرد: جنس امنیت اجتماعی وفاقی است و اساسا بر پایه نظارت اجتماعی، قضاوت اجتماعی استوار خواهد بود و باید در نظر داشته باشیم که پاسبان و حریم بان امنیت اجتماعی، خود مردم هستند.

سخنگوی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: اگر امنیت اجتماعی فوق با حضور مردم ایجاد شود و خود مردم به عنوان پلیس درونی، پای کار بیایند و فعالیت کنند، بخش گسترده ای از مشکلات کشور حل خواهد شد.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: چند مؤلفه با ایجاد نشانه هایی حکایت از وقوع اتفاقات جدیدی در جامعه دارد و به عنوان مثال وقتی میزان اضطراب و افسردگی در جامعه افزایش پیدا می کند، امید به زندگی مردم تضعیف می شود.

وی یادآور شد: افسرگی به گذشته برمی گردد و نشانه حسرت خوردن بر گذشته است و ایجاد اضطراب به آینده بر می گردد و رسانه های بیگانه به صورت کاملا حساب شده با ساخت برنامه هایی برای افزایش اضطراب و افسردگی مردم کشور ما تلاش می کنند.

سخنگوی نیروی انتظامی اضافه کرد: در یکی از برنامه های ساخت شبکه های معاند، با انتخاب تصاویری خوب از زندگی زمان گذشته یکی از شاهان ایران و مقایسه آن با تصاویری از زندگی فعلی برخی از مردم ما که دچار مشکل هستند و با سیاه نمایی آنها، به وضوح برای ایجاد ناامیدی مردم کشور ما و افزایش اضطراب و افسردگی آنان تلاش می شود.

سردارمنتظرالمهدی تصریح کرد: بررسی پلیس و نیروی انتظامی در خصوص آسیب های اجتماعی کشور در سال 95 نشان داد که متاسفانه در حال حاضر "خشونت" آسیب اصلی کشور به حساب می آید و متاسفانه اگر خشونت و خشم در جامعه ای افزایش پیدا کنند، میزان نزاع و درگیری بین مردم نیز افزایش پیدا خواهد کرد، این در حالی است که تا چندی پیش اعتیاد به عنوان اصلی ترین آسیب اجتماعی جامعه ما به شمار می رفت.

وی بیان کرد: رسانه های بیگانه برای از بین بردن امید، نشاط و شادابی بین مردم با ترویج خشونت و افزایش اضطراب و افسردگی تلاش می کنند و متاسفانه برخی از رسانه ها و برنامه های داخلی هم از سر دلسوزی به این امر دامن زده اند.

سخنگوی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت امنیتی کشور ما خوب است و اشراف اطلاعاتی کامل بر اوضاع کشور و همچنین آمادگی حداکثری برای مقابله با هرگونه کنش حداقلی دشمنان، امروز از طرف نیروی انتظامی وجود دارد و باید برای بازگرداندن امید و شادابی بین مردم تلاش کنیم.

سردار منتظرالمهدی یادآور شد: امروز مبحث پیشگیری در نیروی انتظامی امری است که بر اقدامات سلبی و انتظامی برتری و اولویت دارد و این موضوع به این مفهوم است که ما هر چه در پیشگیری برنده باشیم در عوض، هزینه های حاصل از مداخله و مقابله کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: برخی معتقدند که پلیس نباید در مسئله پیشگیری ورود کند، این در حالی است که جنس کار پلیس با آتش نشانی که وظیفه اش ورود پس از وقوع حوادث است متفاوت بوده و پلیس نمی تواند مثل آتش نشانی منتظر باشد که جایی آتش بگیرد و پس از آن برای خاموش کردن آتش اقدام کند،اساسا وقتی آتش نشان ها به محل وقوع حادثه می رسند بخشی از محل در آتش سوخته است و ما معتقدیم قبل از آنکه جایی آتش بگیرد باید اقدام کنیم.

سخنگوی نیروی انتظامی اضافه کرد: اقدامات پلیس باید پیش از وقوع هر گونه جرمی آغاز شود و تمرکز خود را در پیشگیری از آنها قرار دهد و در واقع نیروی انتظامی هر جایی که احساس کند می تواند با ورود خود از وقوع جرایم پیشگیری کند به عنوان آوانگارد در میدان حاضر شده و پیشگام خواهد بود تا بتواند دین خود را به مردم و شهدا ادا کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار