معاون وزیر کار از طرح جدید اشتغالزایی دولت با استفاده از نذورات و هدایای مردم و خیّران خبر داد و گفت: هدف اصلی شیوه نوین تأمین مالی جمعی حمایت از کارآفرینان و نوآوران است.
کد خبر: ۵۵۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 14 January 2018

عیسی منصوری با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه تأمین مالی جمعی، بیشتر برای شرکت‌های نوپا استفاده می‌شود، افزود: این روش تأمین مالی در حوزه‌های کارآفرینی اجتماعی هم استفاده می‌شود از جمله اینکه خیّران می‌توانند از آن برای حمایت از تحصیل کودکان و گروه‌های آسیب‌پذیر استفاده کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد امکان استفاده از تأمین مالی جمعی را به‌گونه‌ای که مردم تأمین کننده سرمایه برای شرکت‌های نوپا باشند از اهداف دیگر این طرح برشمرد و اضافه کرد: برای قاعده‌مند کردن این طرح، قاعده این کار توسط سازمان بورس و اوراق بهادار مدیریت می‌شود و معمولاً مجوزهای مربوط هم توسط این سازمان ارائه می‌شود.

منصوری با ابراز اینکه "چهار نوع تأمین مالی جمعی داریم"، افزود: نوع نخست «اهداء» است که برمبنای آن مردم منفعت خاصی را دنبال نمی‌کنند و هدیه و هبه می‌کنند. نوع دوم «پاداش» است و نوع بعدی «وام» یا «قرض» است که بنا بر نظر بانک مرکزی از آن استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: نوع چهارم، «مشارکت» است که بر اساس آن مردم در آن مشارکت می‌کنند و زمانی که طرح به نتیجه می‌رسد در منافع آن به‌نسبت آورده خود می‌توانند شریک شوند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این دستورالعمل در مدت دو هفته آینده در شورای عالی بورس به تصویب می‌رسد و رسماً ابلاغ می‌شود، گفت: مردم برای کسب اطلاعات بیشتر و مشارکت می‌توانند از طریق نهادهای مالی و عاملین که مورد تأیید سازمان بورس هستند، اقدام کنند.

منصوری افزود: عاملین وبگاهی را معرفی می‌کنند که متقاضیان استفاده از منابع تأمین مالی اجتماعی می‌توانند طرح خود را ارائه و مشارکت کنند.

وی افزود: اطلاعات این طرح‌ها و ایده‌ها در سایت‌های مربوط به‌اندازه کافی قرار داده می‌شود و مردم می‌توانند بررسی، انتخاب و سپس مشارکت کنند.

منصوری اضافه کرد: کوشش ما این است که امکان مشارکت با منابع مالی محدود در طرح‌های بزرگ و نوآورانه برای مردم فراهم شود.

وی با بیان اینکه حدود سه سال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت دستگاه‌های دیگر به‌روی این طرح، کار شده است، گفت: هدف اصلی، کمک به کارآفرینان و نوآوران در مراحل ابتدائی کار آن‌هاست.

منصوری ادامه داد: فقط در حوزه استارتاپی در یک سال گذشته حدود 140 هزار استارتاپ در کشور داشتیم که اگر بخشی از این‌ها به نتیجه برسد و مشمول حمایت از طریق تأمین مالی جمعی شود و به‌ازای هر کدام، حداقل 2 شغل ایجاد کنیم به رقم قابل توجهی می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار