پرسپولیس تهران با قدرت به صدر جدول لیگ پانزدهم تکیه زده و با توجه به شرایط شاگردان برانکو بعید است تیمی بتواند سد راه قهرمانی مجدد سرخپوشان تهرانی شود اما دلایل این موفقیت باصلابت چیست؟
کد خبر: ۵۵۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ 15 January 2018

پرسپولیس تهران با قدرت به صدر جدول لیگ پانزدهم تکیه زده و با توجه به شرایط شاگردان برانکو بعید است تیمی بتواند سد راه قهرمانی مجدد سرخپوشان تهرانی شود اما دلایل این موفقیت باصلابت چیست؟

۱- خریدن بازیکنان مورد نیاز: شجاع خلیل‌زاده، بشار رسن، سیامک نعمتی و گادوین منشا خریدهایی بودند که بر اساس نیاز و نه چشم و هم‌چشمی پرسپولیس خرید. بازیکنانی که هریک به فراخور مسابقات پرسپولیس به کار آمدند. به طور مثال همین سیامک نعمتی به عنوان بازیکن ذخیره پنالتی گرفته، خوب بازی کرده و برابر سیاه‌جامگان نیز با تعقیب توپ شرایط را برای زدن گل ۳ امتیازی علی علیپور فراهم کرد.

۲- تقویت سیدجلال حسینی: اعتماد و اعتقاد برانکو به سیدجلال حسینی کاملاً جواب داده است. سیدجلال دفاع پرسپولیس را از زمانی که به ترکیب اصلی برگشت، مستحکم‌تر کرد و اجازه نداد تیمش گل‌های مفت بخورد. حسینی کاپیتان پرسپولیس است که برانکو اختیاراتی به او داده و حتی در حین بازی هم یک مربی داخل زمین است. مرد کروات پس از خرید مدافع مورد علاقه‌اش شجاع خلیل‌زاده هم دست از سر سیدجلال برنداشت.

3- راه انداختن علی علیپور: تأثیر برانکو روی فوتبال علی علیپور کاملاً مشهود و هویداست. سرمربی پرسپولیس که خوب می‌دانست مهدی طارمی اشباع شده و دیگر نمی‌توان رویش حساب باز کرد، به علیپور نگاه خریدارانه‌تری انداخت. برانکو از همان ابتدای فصل علیپور را در خط حمله گمارد و به تناوب از طارمی و منشا به عنوان زوج او بازی گرفت. حالا شماره 70 صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر است و شکی نیست یکی از مهره‌‌های کلیدی پازل تکرار قهرمانی پرسپولیس خواهد بود!

4- حمایت از انگولو کانته: برانکو از محسن ربیع‌خواه به عنوان انگولو کانته تیم خود یاد می‌کند. هافبکی تدافعی که دوندگی‌های بی‌امان در زمین دارد و با تکل‌های خود برای بازیکنان حریف دردسرساز می‌شود. ربیع‌خواه ساده فوتبال بازی می‌کند و محبوب سرمربی کروات است. به همین خاطر و برای حفظ ربیع‌خواه در ترکیب اصلی، سیستم بازی پرسپولیس از
4-4-2 به 2-3-1-4 تغییر پیدا کرد. شماره ۱۸ هم هر روز بهتر می‌شود و غیبت او در بازی آینده پرسپولیس برابر گسترش فولاد تبریز می‌تواند دردسرساز شود.

5- تغییر سیستم پرسپولیس؛ همان‌طور که در سطور قبلی نوشتیم، مهم‌ترین تغییر برانکو کنار گذاشتن روش 2-4-4 و استفاده از سیستم 2-3-1-4 بود. استفاده از این سیستم کمک بسیار زیادی کرد که پرسپولیس کمتر گل بخورد و از لحاظ دفاعی موفق باشد. بهره گرفتن توأمان از محسن ربیع‌خواه و کمال کامیابی‌نیا در ترکیب اصلی هم در همین راستا بود.

6- محبوبیت برانکو نزد هواداران، پیشکسوتان و بازیکنان؛ اما شاید مهم‌ترین دلیل موفقیت پرسپولیس برانکو میزان محبوبیت او باشد. مرد کروات نزد هواداران، پیشکسوتان و شاگردانش از محبوبیت خاصی برخوردار است. برانکو در اوج پختگی به سر می‌برد و به خوبی توانسته است این ارتباط مطلوب را ایجاد کند. ضمن آنکه انگیزه، شوق و شخصیت تیمی پرسپولیس ناشی از درایت فنی، تاکتیکی و روحی و روانی مرد کروات است.

 برانکو پس از سال‌ها فترت و نزول پرسپولیس کاری غیرممکن را ممکن ساخته و بهترین تیم ایران را به هواداران تیمش معرفی کرد تا حسابی سکه محبوبیت ضرب کند.

خبر ورزشی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار