مطالعه جدید نشان می دهد اشعه های منتشرشده از مایکروویوها هم مشکلات جدی برای محیط زیست به همراه دارند.
کد خبر: ۵۵۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 24 January 2018

تصویر مرتبط

مطالعات متعددی نشان داده اند که چگونه اشعه ناشی از مایکروویو می تواند در زمان گرم کردن مواد غذایی مضر باشد و ارزش غذایی مواد خوراکی را از بین ببرد و در نتیجه فرد در معرض ابتلا به مشکلات سلامت قرار گیرد.

حال در مطالعه جدید محققان دانشگاه منچستر بریتانیا مشخص شده است که مایکروویوهای سراسر قاره اروپا به اندازه حدود ۷ میلیون اتومبیل گاز دی اکسیدکربن تولید می کنند.

این محققان دریافتند مایکروویوها سالانه ۷.۷ میلیون تن دی اکسیدکربن در کشورهای اتحادیه اروپا منتشر می کنند. این میزان معادل گاز دی اکسیدکربن منتشرشده از ۶.۸ میلیون اتومبیل در سال است.

مایکروویوها در سراسر اتحادیه اروپا سالانه حدود ۹.۴ تراوات در ساعت جریان برق مصرف می کنند که معادل الکتریسیته تولیدشده توسط سه نیروگاه بزرگ گازی در سال است.

در این تحقیق مشخص شد که تولید و ساخت اجاق های مایکروویو به تنهایی در حدود ۲۰ درصد بر کاهش منابع طبیعی و تغییرات آب و هوایی تاثیر دارد. علاوه بر این هر اجاق مایکروفر در طول متوسط ۸ سال کارایی خود به طور میانگین هر ساعت ۵۷۳ کیلووات برق مصرف می کند که این میزان برابر با روشن ماندن مداوم یک چراغ ال ای دی ۷ وات برای مدت زمان ۹ سال است.

کارشناسان معتقدند که مقررات موجود برای کاهش اثرات زیست محیطی کافی نیست و مقررات خاصی در مورد کاربری مایکروویوها نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار