دادستان کل کشور با گلایه از برخی مدیران:
دادستان کل کشور گفت: وقتی ندانم‌کاری و ضعف مدیریت وجود دارد و مدیری نمی‌تواند کار کند، برود کنار؛ اگر می‌بیند نمی‌تواند کلان‌شهری را درست مدیریت کند و ضعف در مدیریتش هست، کار را رها کند.
کد خبر: ۵۵۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 31 January 2018

حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور در بیست و یکمین گردهمایی مسئولان حقوقی سراسر کشور در ستاد ناجا به سوءاستفاده دشمن از ضعف مدیریت، بی‌تدبیری و ندانم‌کاری تعدادی از مدیران ضعیف نام برد و اظهار داشت: در حوادث طبیعی متأسفانه حادثه را تبدیل به جریانی می‌کنید که دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند.

وی گفت: دشمن مترصد است از یک ضعف مدیریتی بهره‌برداری کند، هر چند کوچک باشد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در حادثه بارش برف شاهد ضعف مدیریت بودیم و یک نارضایتی ایجاد شد.

وی گفت: یک مدیر باید در تدبیر و نگرش خود به مسائل، طوری برنامه‌ریزی کند تا حادثه با کمترین هزینه به نتیجه مطلوب برسد. وقتی ندانم‌کاری و ضعف مدیریت است و مدیریت نمی‌تواند کار کند، برود کنار؛ اگر می‌بیند نمی‌تواند شهر کلان را درست مدیریت کند و ضعف در مدیریتش است رها کند.

این مقام ارشد دستگاه قضایی اعلام کرد:‌ اگر یک وزارتخانه یا یک دستگاه را مدیری نمی‌تواند مدیریت کند و به وظایفش درست عمل کند، عذرخواهی کند، نه عذرخوهی شفاهی بلکه کار را به افراد توانمند بسپارد.

وی به وظیفه دادستانی و دستگاه قضایی در دفاع از حقوق عمومی پرداخت و گفت: ما در خیلی از مسائل ورود پیدا می‌کنیم، جایی که دفاع از حقوق عمومی مردم مطرح باشد.

منتظری تصریح کرد: شب گذشته وقتی عده‌ای مسافر داخلی و خارجی تحت شرایط بدی در فرودگاه امام بودند، من به معاون مربوطه تماس گرفتم که شبانه برود و بررسی کند که چرا باید چنین فضا و شرایطی به وجود بیاید.

وی گفت: شرکت‌های هواپیمایی همه اخلاق انسانی را برای بالا بردن قیمت بلیط کنار گذاشتند، تاکسی‌دارها یک جور، مسئول پاک کردن برف فرودگاه یک جور و مجموعه‌ای دست به دست هم دادند ضعف در مدیریت باشد و مردم شعار بدهند «مدیر بی‌کفایت خجالت خجالت».

وی گفت: مدیر باید تکلیفش را بداند، حقوق می‌گیرد که برای مردم کار کند، چای خوردن و پشت میز نشستن ملاک نیست.

دادستان کل کشور ادامه داد: وقتی ما مسئولیتی را عهده‌دار شدیم در ازای کار حقوق می‌گیریم، از عنوان و پست‌مان استفاده می‌کنیم تا در خدمت مردم باشیم. باید تمام توان را به کار ببریم تا بتوانیم در خدمت مردم باشیم؛ اگر نمی‌توانیم مسئولیت را به آدم لایق‌تری واگذار کنیم.

وی گفت: مردم از مدیرانشان انتظار مدیریت مدبرانه توأم با صداقت و کفایت را دارند.

این مقام ارشد دستگاه قضا تصریح کرد:‌ خط مدیریت و خدمت به مردم را از جریانات سیاسی جدا کنیم؛ سیاسی‌کاری برای مردم و اداره جامعه زهر و کشنده است.

وی اعلام کرد: منِ مدیر در نظام جمهوری اسلامی نباید کیسه بدوزم و دنبال مال‌اندوزی باشم؛ مدیریت دولتی و خدمتی نباید با جیب‌ پرکردن همراه باشد اگر چنین چیزی می‌خواهد برود تجارت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار