مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: مدارس در بافت فرسوده تهران بالای ۴۰ سال قدمت دارند.
کد خبر: ۵۶۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 03 February 2018

داریوش ورناصری در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع وضعیت تجهیزات و ساختمان مدارس تهران، با اشاره به وظایف سازمان نوسازی مدارس، اظهار کرد : احداث فضای جدید، مقاوم سازی، تعمیرات اساسی و تجهیز مدارس نوساز جهت بهره‌برداری دانش‌آموزان توسط  سازمان نوسازی, توسعه و تجهیز مدارس انجام می‌شود.

وی درباره مشکلات گرمایشی مدارس به ویژه در بارش برف اخیر، افزود: در تهران هیچ مدرسه ای مشکل گرمایشی نداشت و بیشتر نگرانی خانواده ها برف و یخ  انباشته شده در حیاط مدرسه و سختی تخلیه آن بود.  

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: اگر مدارسی مشکل گرمایشی یا سرمایشی داشته باشند می‌توانند به ادارات گزارش دهند تا آنها سریعا به ما منتقل کنند؛ همچنین استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس را از سال 91 شروع کردیم. در ابتدا 4500کلاس درس سیستم گرمایشی غیراستاندارد داشتند که برنامه‌ریزی شد و مدارس به سامانه حرارت مرکزی یا موتورخانه مجهز شدند.
 
ورناصری ادامه داد: هم اکنون در شهر تهران هیچ مدرسه‌ای با مشکلات گرمایشی روبرو نیست در شهرستان‌های استان نیز کمتر از هزار کلاس درس باقی مانده و تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید سیستم‌ گرمایشی آنها نیز استانداردسازی می‌شود.  
 
وی با اشاره به اینکه مدارس در بافت‌های فرسوده قدمتشان بالای 40سال است, عنوان کرد: از تعداد 6 هزار فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان تهران  حدود یک هزار و 400 مدرسه فرسوده است یعنی 40 درصد مدارس به تعداد دو هزار و 500واحد که در دهه 80 و 90 ساخته شده‌اند نوساز هستند و حدود دو هزار و 200 مدرسه نیز مقاوم سازی شده‌اند. نگرانی ما بابت یک هزار و 400 مدرسه فرسوده است. البته اینگونه نیست که آنها ممکن است در هر لحظه فرو بریزند، بلکه این مدارس در شرایط معمولی پاسخگوی نیازهاهستند و در زمان بروز حوادث چون زلزله نگرانی وجود دارد.  
 
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: در یک برنامه ریزی 10ساله و تا سال1405، مدارس فرسوده شهر تهران حذف خواهند شد.
 
ورناصری درباره کمبود مدرسه در منطقه 22تهران عنوان کرد: در منطقه 22 انبوه سازی‌های متعددی انجام شده و انبوه‌سازان طبق قانون شوراهای آموزش و پرورش موظف به ساخت فضای آموزشی هستند و باید به ازای هر 200 واحد مسکونی یک فضای آموزشی بسازند اما برای اجرای  ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش مشکلاتی ایجاد شد که هم اکنون پیگیر احیا و اصلاح آن هستیم. اگر الحاقیه ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش حذف نمی‌شد انبوه سازان نمی‌توانستند آموزش و پرورش را دور بزنند. اگرچه در منطقه 22 مدارسی ساخته شده اما هنوز با کمبود فضا روبرو هستیم و انتظار می‌رود تعاونی‌هایی که ساخت و ساز می‌کنند این امر را مدنظر داشته باشند تا دیگر وارد مسائل حقوقی و قضایی نشویم.  

وی درباره وضعیت مدارس در مسکن مهر بیان کرد: 330 هزار واحد مسکونی در مسکن مهر تهران ازجمله فیروزکوه,دماوند, ملارد و پاکدشت داریم که برای آنها 300 فضای آموزشی نیاز استتا به امروز تعدادی مدرسه با کمک آموزش و پرورش, وزارت راه و خیران مدرسه ساز ساخته شده ولی هنوز به تعداد تعداد قابل توجهی  مدرسه نیاز داریم یعنی 100 فضا ساخته شده و احداث حدود 50 فضا در دست اجراست.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار