عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر شهر ری یکی از آلوده‌ترین نقاط پایتخت محسوب می‌شود و سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد که وضعیت کارخانه سیمان و نقش آن در آلودگی هوا در حال حاضر به چه میزان است.
کد خبر: ۵۶۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 04 February 2018

احمد مسجد جامعی در تذکرات پیش از دستور چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: در هفته هوای پاک به همراه چند تن از اعضای شورای شهر تهران از شهر ری و منطقه 20 بازدیدی داشتیم. 

وی با اشاره به اینکه شهر ری آلوده‌ترین نقطه پایتخت است، گفت: در این راستا، تذکری را تهیه کرده‌ایم که سازمان حفاظت از محیط زیست به این مسئله رسیدگی کند. 

وی ادامه داد: مهمترین چالش و اولویت مدیریت شهر، آلودگی هواست و این آلودگی در تمام نقاط پایتخت یکسان نیست. 

مسجدجامعی گفت: میزان آلودگی هوا در جنوب شهر و به خصوص منطقه 20 بیشتر از مناطق دیگر است و تفاوت محسوس نسبت به سایر مناطق مشاهده می‌شود. 

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: چنانچه در محدوده شهر ری 250 روز هوای ناسالم وجود داشته است، در مجموع در دیگر مناطق شاهد 120 روز هوای ناسالم بوده‌ایم. 

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که با توجه به فضای سبز و توسعه کشاورزی در شهر ری و منطقه 20 نباید شاهد چنین آلودگی باشیم و بنابر گزارش‌های مردمی کارخانه سیمان تهران یکی از عوامل مؤثر آلودگی هوا در آن منطقه است، بنابراین سازمان حفاظت محیط زیست باید پاسخ دهد که وضعیت کارخانه سیمان در حال حاضر چگونه است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار