عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید ضریب آمادگی شهرداری برای مواجهه با بحران افزایش یابد، افزود: حال که بارش‌های جدید در راه است؛ شهرداری غافلگیر نشود.
کد خبر: ۵۶۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 12 February 2018

یوناتن بت کلیا با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر در راه بودن سامانه بارشی جدیدی برای پایتخت، نسبت به آمادگی شهرداری تهران برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از تغییرات جوی ابراز تردید کرد و گفت: غفلت شهرداری در مواجهه با برف نباید بار دیگر تکرار شود و شهرداری باید از این موضوع، عبرت گرفته باشد تا حال که بارش‌های جدید در راه است؛ غافلگیر نشود.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه مدیریت بحران در کشور ضعیف است، تصریح کرد: متاسفانه در بارش برف اخیر شاهد ضعف عملکرد شهرداری بودیم؛ به گونه ای که مسئولان شهرداری تنها به ابراز نگرانی اکتفا کرده و نتوانستند در این حوزه به خوبی انجام وظیفه کنند.

وی بر لزوم آماده باش شهرداری برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از تغییرات جوی تاکید کرد و افزود: ضریب آمادگی شهرداری برای مواجهه با بحران باید افزایش یابد و امکانات لازم برای خدمات رسانی به مردم را به درستی تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: شهرداری باید امکانات مواجهه با برف را از قبل پیش بینی و در این زمینه به صورت منسجم تر عمل کند؛ نه اینکه در زمان بحران به دنبال تامین امکانات باشد زیرا در بارش برف اخیر با بروز برخی مشکلات مانند لغزندگی خیابان ها، کمبود وسایل حمل ونقل عمومی، مشکل در تردد شهروندان و از سویی شکستگی شاخه و برگ درختان مواجه  شدیم.

بت کلیا با بیان اینکه در بارش برف اخیر تنها مردم متضرر شدند، گفت: وظیفه اصلی شهرداری خدمات رسانی و تامین آسایش و آرامش شهروندان در زمان بحران است؛ شهرداری موظف است  نیروهای خود را در حالت آماده باش قرار داده تا در صورت نیاز بتوانند به مردم خدمات رسانی و شاهد تکرار حوادث اخیر مانند بسته شدن سه روزه فرودگاه و معطل شدن 20 ساعته مردم در اتوبان ها و جاده ها نباشیم.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، ضعف در مدیریت بحران را نشانه جدی نگرفتن این موضوع از سوی مسئولان مربوطه دانست و افزود: مقوله مدیریت بحران در کشور مغفول مانده است و مسئولان مربوطه نیز در این رابطه مسئولیت پذیر نیستند؛ در حالی که مسئولان ذی ربط باید علاوه بر اتخاذ تدابیر ویژه برای مواجهه با بحران دوشادوش نیروهای خدماتی در صحنه خدمات رسانی به مردم در بحران ها حضور داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار