کد خبر: ۵۶۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 14 February 2018

محمدعلی نجفی روز سه شنبه در آیین افتتاح 33 پروژه اجتماعی، فرهنگی، شهرسازی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست منطقه 17 تهران در مجموعه ورزشی دارالشهدا با اشاره به تعیین تکلیف زمین های آزاد شده در منطقه 17 اظهار کرد: این بخش ها سال ها مردم را با مشکل مواجه کرده و مراحلی را داشته که تبدیل به فضای مناسب برای مردم منطقه شود و مهمترین بخش آن انتقال خطوط راه آهن به زیرزمین است.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران در حال مذاکره با وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن برای تملک خطوط راه آهن مناطق 17 و 18 است، گفت: چهار کیلومتر این خطوط در منطقه 17 و پنج کیلومتر آن در منطقه 18 است و شهرداری آمادگی دارد که طرح مناسبی را برای این بخش ها ارائه دهد.
نجفی افزود: در مذاکره با وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن، این نهادها قیمت هایی را مطرح می کند و شهرداری قرار است کار عام المنفعه انجام دهد و کار تجاری نمی کند که قیمت زیادی پرداخت کند و امیدواریم به نتیجه برسیم و این زمین ها به تملک شهرداری تهران درآید‌.
شهردار تهران، آمار بالای بافت فرسوده را از دیگر مشکلات منطقه 17 تهران عنوان کرد و گفت: میزان بافت فرسوده این منطقه نسبت به وسعت آن، بالاترین نسبت به سایر مناطق شهر تهران است، برنامه هایی از گذشته در این زمینه انجام شده و از هفته گذشته برنامه جدیدی برای نوسازی بافت فرسوده توسط رئیس جمهوری به صورت پایلوت در منطقه17 آغاز شده است.
وی افزود: قرار است، از طریق شهرداری ها به دولت کمک شود و زمین های شهرداری ها، شرکت ها و دولت که امکان ساخت و ساز وجود دارد، در طرح نوسازی بافت فرسوده مشارکت داده شوند.
نجفی با اشاره به شعار «تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی» اظهار کرد: محور اول این شعار امید است و بدون امید نمی توان پیشرفت کرد که لازمه این امر مشارکت است و بدون مشارکت مردم نمی توان شهر را به خوبی اداره کرد و برای ایجاد مشارکت، مردم، شهر و شهرداری را باید متعلق به خود بدانند و شرایطی فراهم شود که همه شهروندان تهرانی امکان رشد و شکوفایی پیدا کنند.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: مردم در این راهپیمایی نشان دادند که هنوز حامی و دلبسته نظام هستند و امیدوارند که نظام همه چالش ها، سختی ها، توطئه ها، مشکلات را پشت سر گذاشته و به اعتلای خود می رسد.
وی با بیان اینکه سه محور اعتقاد، اتحاد و اعتماد به مسئولان در پیروزی انقلاب و حفظ نظام جمهوری اسلامی نقش داشتند، افزود: زمینه اتحاد در میان ملت ایران، اعتقاد به اسلام و توانایی و کارآمدی نظام اسلامی است و اتحاد در بین مردم ایران در دوران نظام شاهنشاهی و جنگ تحمیلی و اکنون باعث شده که کشور در مقابل مشکلات و دشمنی ها بایستند و امروز مورد احترام، تشویق و ترغیب همه ملت های دنیا برای کسب استقلال و دستیابی به نظام صدردصدی مردم قرار بگیرد.
نجفی با بیان اینکه مردم از زمان انقلاب تاکنون به مسئولان و مجریان نظام اعتماد داشته و دارند، افزود: دشمنان به روش های گوناگون در طول این سال ها سعی داشتند اعتقاد، اتحاد و به خصوص اعتماد مردم را از طریق شبکه های تلویزیونی و فضای مجازی نسبت به مسئولان، توانایی و کارآمدی آنان بی اعتماد کنند که در این زمینه هم به یاس کامل خواهد رسید.
شهردار تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی با تنوع قومیتی، دینی، خواسته ها و سلیقه ها، با مشکلات و چالش های زیادی مواجه هستند و یک فردی که نتوانسته مشکلی را در مدت کوتاهی حل کند نباید موج حملات و تهدیدها به کل نظام وارد شود و اعتماد به نظام از بین برود، در بسیاری از کشورهای دنیا با مشکلاتی مواجه هستند که آنها مشکلات خود را عادی نشان داده و مشکلات ایران را بزرگ نشان می دهند.
وی با اشاره به خدمات انجام شده در شهر تهران گفت: عده ای سعی دارند این خدمات را کم بها و مشکلات را بزرگ نشان دهند، ما نباید روحیه خدمتگذاری و عشق و کمک به مردم را در خود ضعیف کرده و تحت تاثیر این تبلیغات قرار بگیریم.
در این آیین از سامانه صدور پروانه ساختمانی هفت روزه رونمایی شد.
همچنین در این آیین از جمعی از خانواده شهدای و نخبگان منطقه 17 تجلیل شد.
آیین افتتاح 33 پروژه اجتماعی، فرهنگی، شهرسازی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک ، خدمات شهری و محیط زیست منطقه 17 روز سه شنبه با حضور محمدعلی نجفی شهردار، حسن رباطی معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تهران، امیر محسنی شهردار منطقه 17، جمعی از مسئولان و خانواده معزز شهدا در مجموعه ورزشی دارالشهدا برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار