هتل بین المللی قصر طلایی مشهدموفق به دریافت لوح زرین حمایت از حقوق مصرف کنندگان " واحراز عنوان" هتل برتر ملی کشور " شد
کد خبر: ۵۶۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 17 February 2018

۱- خواهش دارم جنابعالی خودتان رامعرفی بفرمایید ؟

امیر سزاوار مدیرکل هتل بین المللی ۵ستاره قصرطلایی هستم

۲- فعالیت تجاری خود را از چه هنگامی و از کجا آغاز کردید؟
در تمام دوران تحصیل دبیرستان و دانشگاه و سربازی همزمان در امور هتل و هتلداری با پدرم و در حد گسترده همکاری داشتم. پس از پایان خدمت سربازی نیز بصورت شغل ثابت و تمام وقت وارد حرفه هتلداری و هتل سازی شده و با توجه به اینکه پدر اینجانب حاج محمود سزاواربندی(پدر صنعت هتلداری ایران) از معمارهای بسیار فنی کارآزموده و با سلیقه کشور بوده اند و همچنین با توجه به علاقه ذاتی اینجانب به کار معماری، این فن را از پدرم آموخته و بصورت عملی در ساخت هتل بین المللی قصر قدیمی تجربه کردم و بعد از فوت ایشان مشغول به ساخت هتل بین المللی قصر طلایی شده و تنها با لطف و عنایت خداوند منان و دعای خیر پدر و مادر موفق به ساخت هتل بین المللی قصر طلایی مشهد در مدت 14 ماه بدون گرفتن کمک از هیچگونه آرشیتکت یا مهندسین معماری، تنها با آموخته ها و سلیقه خود شدم.

۳-. درباره ایده اولیه تاسیس هتل و نحوه فعالیت تان توضیح دهید؟
مسلماً امکانات و تامین نیازها، داشته های فرهنگی اقتصادی و خانوادگی افراد در کسب موفقیت های آنها تاثیر بسزایی دارد. علاقه اینجانب به این شغل از دوران نوجوانی با حضورم در جامعه شکل گرفت و همچنان به این شغل بسیار علاقه مند هستم. اینجانب با لطف خدا سعی نمودم از دانسته های خود استفاده های لازم را ببرم؛ از جمله این موارد آموزه های پدرم که فردی با تجربه و اقتصاد دان بود و همچنین وضعیت اقتصادی ایشان می توان نام برد

۴- از برنامه های آینده عمرانی، تحقیقاتی و آموزشی خود در خصوص بسط و توسعه هتل بگویید؟
با توجه به شرایط نامساعد بازار و عدم وجود طرح جامع گردشگری در شهر مشهد که باعث شده نتوان پیش بینی دقیقی از بازار آینده نمود به نظر من سرمایه گذاری در خصوص توسعه عمرانی کاری با ریسک بالا است. ولیکن بر خلاف آن، با توجه به نیاز مراکز گردشگری به آموزش و پشتیبانی های فنی، هتل بین المللی قصرطلایی اقدام به ایجاد «آکادمی قصرطلایی» نموده است تا بتواند مطالبات همکاران در استان خراسان و سایر استان ها را پاسخگو باشد.
همچنین «واحد طرح و برنامه هتل بین المللی قصر طلایی» با گسترش فعالیت خود در امور تحقیقاتی و استانداردسازی در حال توسعه خود تا سطح کشوری پیش رفته است.

۵- در سال جاری، هتل قصرطلایی صاحب تندیس زرین حمایت از حقوق مصرف کنندگان شد؛ بنظر شما چه شاخص هایی این هتل را به این مهم رساند؟
بیشترین فاکتوری که سبب موفقیت این هتل در بدست آوردن لوح زرین حمایت از حقوق مصرف کنندگان شد وجود دغدغه های رضایت مشتری در ضمیر تک تک کارکنان این هتل بوده است که این امر موجبات تفکر برنامه ریزی و ارائه خدمات بهتر و مورد نظر میهمان هتل را فراهم آورد.

.۶- یکی از هزینه برترین بخش های هتل مربوط به صرف انرژی است؛ شما برای این موضوع چه تمهیداتی اندیشیدید؟

با توجه به ارزان بودن انرژی در کشور ما، هرگونه برنامه ریزی و هزینه در این خصوص توجیه اقتصادی ندارد ولیکن هتل بین المللی قصرطلایی در اقدامی بی سابقه موفق به دریافت مجوز حفر چاه آب در داخل هتل شد و این کار را به انجام رساند به طوریکه هم اکنون آب مصرفی هتل توسط خود هتل تامین می شود. بروز رسانی و تکمیل پروژه بی ام اس نیز از دیگر اقدامات هتل قصر طلایی بوده است. از سویی جهت ارتقای بهره وری انرژی مصرفی، این هتل اقدام به عقد قراداد با شرکت مشاور متخصص این امر نموده است که البته شرکت مذکور در حال تهیه طرح خود است.

۷- با توجه به اینکه امسال هتل شما، بعنوان هتل برتر ملی کشور برگزیده شد؛ چه ویژگی یا ویژگی هایی این هتل را از سایر هتل ها متمایز کرد؟
من ترجیح می دهم که از کلمه وجه تمایز استفاده نکنم تا مبادا سوء تفاهمی برای همکاران عزیز من به وجود آید ولی آنچه که سبب این موفقیت شده است به نظر خود من عدم ترس از نوآوری در صنعت هتلداری است. هرچند با توجه به در دسترس نبودن سیستم های مدیریتی مدرن در کشور ما، انجام این کار، هزینه ها و ریسک های خودش را دارد ولی هتل بین المللی قصر طلایی این هزینه را پرداخته است تا مثل همیشه سردمدار این صنعت باشد.

۸- مهمترین تجربه ای که در کسب و کار آموخته اید چه بود؟
مسلماً هر کس در زندگی عدم موفقیت هایی را داشته است ولی اینجانب به مبحثی بنام شکست اعتقاد نداشته و ندارم. کلمه شکست یعنی نابودی و من هنوز هستم پس شکست نخورده ام ولی عدم موفقیت های زیادی را تجربه نموده ام که هر کدام از آنها جدا از ایجاد تجربه باعث پیدا کردن راه های جدیدی گشته اند؛ همچون رودخانه ای که به مانعی و سدی برخورد کرده ظاهراً متوقف می گردد و نهایتاً یا از روی سد سرازیر می شود و یا با شاخه شاخه شدن برای خود مسیرهای جدید عبور ایجاد می کند .بسیاری از کارها، برنامه ها و حتی معاملاتی که اینجانب انجام داده ام ختم به موفقیت نشده است ولیکن اینجانب این عدم موفقیت را شکست نمی دانم بلکه کسب تجربه مفید است.

۹- . چه توصیه ای برای علاقه مندان به رشته گردشگری و هتلداری دارید؟
کسانی که قصد دارند وارد این عرصه شوند باید در ابتدا اقدام به ارزیابی و شناسایی داشته های درونی و محیطی خود نموده و با برنامه ریزی و ایجاد طرح توجیهی و عملیاتی تصمیم به انجام این کار گرفته و بعد از آن با توکل به خداوند منان اقدام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار