ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به پیام حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بر ضرورت رسیدگی مسئولان به وضعیت اشتغال و معیشت مردم تأکید کردند.
کد خبر: ۵۶۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 17 February 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی در خطبه اول نماز عبادی- سیاسی این هفته شهریار ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: هیئت‌ها و مساجد در روز شهادت حضرت زهرا(س) برنامه‌های خود را برگزار کنند و برای خداوند در این مجالس قدم برداریم، در این ایام پرچم مشکی سر همه منازل و ادارات باشد، شهرداری‌ها و مجموعه‌های فرهنگی شهرداری‌ها به این ایام توجه خاصی داشته باشند.

وی ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تماشایی بود که این امر دشمن را ناامید کرد، هر قدمی که مردم در مسیر راهپیمایی برداشتند نوعی جهاد بود که وفاداری خود را نسبت به انقلاب، نظام و ولایت به جهانیان نشان دادند که این امر مسئولیت مسئولان را بیشتر می‌کند؛ از اینرو جهت حل مشکلات مردم تلاش کنید.

امام جمعه شهریار با اشاره به لزوم توجه به موضوع اشتغال تصریح کرد: دشمنان به دنبال برچیدن اسلام هستند در همین راستا فرهنگ را هدف قرار داده و به دنبال ترویج فساد و فحشا و غیره هستند، از این رو امروز باید بیش از گذشته به مباحث فرهنگی و مجموعه‌های فرهنگی توجه کرد.

سالمی بیان کرد: نباید خودمان را دست کم بگیریم چرا که دشمن به دنبال این است که ما به آنها وابسته بشویم، ما هشت سال جنگیدیم و هزاران جانباز و شهید دادیم ولی یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادیم، همه باید مراقب باشیم و قدر ملت و انقلاب را بدانیم.

وی با اشاره به لزوم بصیرت نسبت به توطئه‌های دشمنان گفت: امروز باید دشمن را شناخت و بصیرت فاطمی داشته باشیم، نسبت به دین و اسلام بی‌تفاوت نباشیم و از دشمن غافل نشویم، با تمام وجود در صحنه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی و غیره حاضر باشیم، همان طور که حضرت زهرا(س) یک لحظه دست از ولایت نکشید.

دشمنان اتحاد مسلمانان را هدف قرار داده‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی امام جمعه ملارد با اشاره به اینکه تقوا و تهذیب نفس موجب می‌شود که انسان طغیان نکند اظهار داشت: یکی از حقوق زن و مرد در قبال یکدیگر حفظ امانت است که در احادیث و روایات نیز به این مهم اشاره شده، زن وظیفه دارد که از امانت شوهر دفاع کند، از صفات زنان شایسته این است که در غیاب شوهر از حقوق شوهر حفاظت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امانتی که شوهر در اختیار همسر می‌گذارد یکی خود او است یعنی اینکه زن باید در زمانی که شوهر نیست از دید نامحرم دوری کرده و بدون اجازه شوهر از منزل خارج نشود افزود: دومین موضوع نگهداری اسرار و رازهای مرد است که نزد همسر امانت است، زن نباید کمبودهایی که در خانه وجود دارد را به خارج از منزل ببرد.

امام جمعه ملارد ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) بیان کرد: فاطمه زهرا(س) زمانی از ولی خودش دفاع کرد که مدینه در بدترین وضع قرار داشت، امروز همه ما باید در زندگی خود راه و منش ایشان را الگو قرار دهیم و در مقام عمل برآییم.

حسینی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ دندان‌شکنی به بیگانگان و دشمنان بود، مردم زنده بودن و پویا بودن انقلاب را به رخ دشمن کشیدند، این ملت صاحبان انقلاب و نهضت هستند که همیشه پایبندی خود را به نظام و انقلاب نشان دادند، مسئولان نیز باید قدر این مردم را بدانند و با استقامت کامل و عمل جهادی به ملت خدمت کنند.

وی عنوان کرد: مردم با حضور میلیونی خود به مسئولان گفتند که هیچ‌گاه از ایستادگی در مقابل ظلم دست بر نمی‌دارند، امروز مسئولان باید با جدیت در مقابل فساد و تبعیض برخورد کنند، چرا که مردم دوست ندارند بعد از چهل سال از انقلاب شاهد بی‌کفایتی مسئولان باشند.

امام جمعه ملارد با اشاره به اینکه دشمنان هر روز به دنبال این هستند که جلوی نفوذ ایران در منطقه را بگیرند خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر از گذشته است، دشمنان به دنبال این هستند که اتحاد بین مسلمانان را از بین ببرند.

وحدت مردم در راهپیمایی 22 بهمن کمر آمریکا و اسرائیل را شکست

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی امام جمعه شهرستان قدس ظهر امروز در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به تقوا و رعایت حدود الهی اظهار داشت: داشتن تقوا و وحدت یک سلاح بزرگ در برابر فتنه‌ها و تفرقه‌ها است که تمامی ملت‌های اسلامی با الگو گرفتن از نظام جمهوری اسلامی ایران وحدت را سرلوحه تمامی برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) بیان کرد: ولایت‌مدار واقعی کسی است که حتی اگر در میدان تنها باشد باز هم سینه سپر کرده و از ولایت حفاظت و حراست کند، که بر این اساس حضرت فاطمه زهرا(س) شهید در راه ولایت و امامت است.

امام جمعه شهرستان قدس در ادامه پیرامون حضور باشکوه و بی‌نظیر ایران در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن تصریح کرد: ملت ایران در 22 بهمن نشان داد، علی‌رغم تمام سم‌پاشی‌ها و فتنه‌ها و تبلیغات دشمن، راه امام(ره) و شهدا را فراموش نکرده و هرگز از ولایت فقیه جدا نمی‌شود.

میراحمدی ادامه داد: این حضور و بصیرت نشان از استقامت و وحدت ملت داشت و این وحدت و استقامت کمر دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و اسرائیل را شکست، این درحالی است که در دیگر انقلابات دنیا بعد از چند سال ملت‌ها از انقلابشان فاصله می‌گیرند، اما انقلاب اسلامی ایران بعد از 40 سال با همه توطئه‌ها، کارشکنی‌ها و دشمنی‌هایی که دشمنان نظام جهت به انحراف کشاندن انقلاب بر علیه نظام ما انجام دادند، شاهد حضور جوانانی هستیم که انقلاب را ندیدند.

وی سپس با اشاره سالروز کودتای رضاخان است در سوم اسفند ماه خاطرنشان کرد: در زمان این دیکتاتور، بخشی از منطقه آرارات به ترکیه بخشیده شد، شط‌العرب به عراق و بخشی از کشور هم به افغانستان داده شد و بستن حوزه‌های علمیه، ممنوع کردن عزاداری سیدالشهداء و کشف حجاب گوشه‌ای از جنایات رضاخان است.

امام جمعه شهرستان قدس با تأکید بر اینکه امروز هیچ‌ یک از دولت‌های استکبار غربی اجازه دخالت و تصمیم‌گیری در امور داخلی کشورمان را ندارند تصریح کرد: رضاخان یک نوکر برده‌وار و حافظ منافع انگلیس بود که امام(ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب با همان صلابت و رهبری داهیانه در مقابل سران کفر و استکبار ایستاده است.

کسی که از ولی فقیه تبعیت نکند انقلابی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه ورامین امروز در خطبه‌های نماز جمعه ورامین ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) اظهار داشت: شامگاه روز سه‌شنبه و همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) را داریم که این مراسم از مسجد صاحب‌الزمان(عج) آغاز و تا گلزار شهدای گمنام ادامه پیدا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن عنوان کرد: مردم ما در روز 22 بهمن اتحاد و انسجام خود را در مقابل دشمنان نشان دادند و با حضور گسترده خود تیر خلاصی به قلب آمریکا و هم پیمانان و مزدوران داخلی او زدند، تا دشمنان بدانند که ملت ایران با وجود همه مشکلاتی که با آن مواجه هستند دست از آرمان‌های این نظام و انقلاب برنمی‌دارند.

امام جمعه موقت ورامین سپس با بیان اینکه برخی سخنان از مسئولان در این روز شایسته و قابل توجیه نبود افزود: بحث رفراندوم در این روزها که سبب خوشحالی دشمنان و تیتر نخست رسانه‌های ضدانقلاب شد شایسته این روز نبود و کسانی که چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند باید این کار خود را جبران کنند، این انقلاب در مسیر صحیحی گام برداشته که همان مسیر امام(ره) و شهدا است، همچنان که قانون اساسی و ولایت فقیه نیز میراث آن‌ها است و کسی که از ولایت فقیه تبعیت نکند انقلابی نیست.

محمودی در ادامه تصریح کرد: کسانی که ظاهراً به قانون اساسی اعتقاد دارند، اما به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل نمی‌کنند، در مباحث فرهنگی، در حوزه فضای مجازی و امر به معروف و نهی از منکر عملکرد خوبی ندارند انقلابی هستند، انقلابیون کسانی هستند که علاوه بر اعتقاد به قانون اساسی، به ولایت فقیه نیز معتقد باشند، که اگر جز این باشد دچار سرنوشت شوم خوارج نهروان می‌شوند.

وی سپس با اشاره بر پیاده کردن برخی از قطار انقلاب تصریح کرد: افرادی که با منافقان و دشمنان ما هم کاسه شدند و به مردم خود خیانت کردند، در واقع خود از این قطار پیاده شدند و حتی توبه هم نکردند و نخواستند سوار قطار انقلاب شوند.

درخواست ملت ایران از مسئولان مبارزه با فساد و توجه به اقتصاد است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزی امام جمعه اسلامشهر با اشاره به پیام‌های راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پیام‌های مختلفی برای مسئولان داشت که مهم‌ترین آن مبارزه با فساد اقتصادی است.

وی با بیان اینکه این راهپیمایی باشکوه نمایش وحدت مردم و پایبندی به نظام بود افزود: درخواست مردم از مسئولان مبارزه با فساد اقتصادی بود، ملت ایران از مسئولان خواستند که با فساد مبارزه کرده و عدالت اجتماعی را برقرار کنند.

امام جمعه اسلامشهر با اشاره به دیگر پیام‌های راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد: یکی دیگر از پیام‌های مردم استقامت در استکبارستیزی بود، ملت ایران اعلام کردند که در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیسم استوار و مقاوم ایستاده‌اند.

نوروزی با تبریک پیروزی مقاومت اسلامی تأکید کرد: از 15 سال پیش تاکنون کسی نتوانسته، جنگنده F-16 رژیم صهیونیستی را ساقط کند، منهدم کردن این جنگنده یک پیروزی بزرگ برای جبهه مقاومت و ارتش سوریه بود.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله محلاتی در 27 بهمن گفت: :عده‌ای از مسئولان نظام از جمله نمایندگان مجلس و تعدادی از قضات همراه با شهید محلاتی با حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نزدیکی اهواز به شهادت رسیدند، علی رغم اینکه به این افراد اعلام شد که یا زنده به عراق پناهنده شوید یا اینکه هواپیما را می‌زنیم، این افراد شهادت را انتخاب کردند، حدود 50 سرنشین این هواپیما توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

امام جمعه اسلامشهر با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: از امام علی(ع) روایت‌ شده که پیامبر فرمودند، در شب معراج وارد بهشت شدم و بر روی در بهشت با طلا نام پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نوشته‌ شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار