عطر خوب می تواند تاثیر ماندگاری روی افرادی که شما را برای اولین بار می‌بینند داشته باشد و نشانگر پاکیزگی و اهمیت شما به بهداشت و آراستگی شما باشد. هیچ وقت فکر کرده‌اید عطرها از چه ساخته می شوند؟
کد خبر: ۵۶۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 17 February 2018

محتویات شیشه عطرتان را باور می کنید؟!

چه چیزی می تواند از این لذت بخش تر باشد که کسی، غریبه یا آشنا، نام عطر شما را بپرسد؟ رایحه خوب از ارکان اصلی شیک پوشی و مد به حساب می‌آید به همین خاطر هم تقریباً برای همه، عطر یک هدیه خوب به حساب می‌آید. عطر خوب می تواند تاثیر ماندگاری روی افرادی که شما را برای اولین بار می‌بینند داشته باشد و نشانگر پاکیزگی و اهمیت شما به بهداشت و آراستگی شما باشد. هیچ وقت فکر کرده‌اید عطرها از چه ساخته می شوند؟ ساخت عطر قرن‌هاست که یک صنعت جالب به حساب می‌آید و وجود شغل عطاری هم نشات گرفته از علاقه انسان از هزاران سال پیش به عطر است. اما عطرسازی از گذشته به مواد طبیعی وابسته بوده که فکرش را هم نمی توانید بکنید، گیاهان، میوه‌ها و حتی حیوانات از دیرباز در تولید عطر سهم داشته‌اند. در این نوشتار ۶ ماده اصلی تشکیل دهنده عطرها را با هم بررسی می کنیم.

 وانیل: این گیاه خوشبو که در آشپزی هم استفاده زیادی دارد، در ساخت عطرهای مختلف به کار می رود و بویی شیرین و گرم و طبیعی دارد. در عطر دیور (J`adore) که یکی از پرطرفدارین عطرهای زنانه به شمار می‌آید از این گیاه که بومی جنگل‌های آمریکای جنوبی است می توانید رایحه وانیل را احساس کنید.

گل رز: عطر گل رز یا روغن گل رز بسیار گران قیمت است، به طوری که در ساخت تنها یک گرم روغن گل رز به بیش از 1000 شکوفه گل نیاز داریم. عصاره رز معمولاً به روش عرق گیری بدست می‌آید. به صورت گسترده در صنایع آرایشی و بهداشتی، صابون سازی و مواد غذایی کاربرد دارد. یکی از پرطرفدارترین عطرهای ساخته شده با استفاده از رز، عطر لانکوم La Nuit Tresorکه می توانید اصل این عطر خوشبو را از فروشگاه اینترنتی زنبیل به راحتی و با اطمینان خریداری کنید.

محتویات شیشه عطرتان را باور می کنید؟!

اسطوخودوس: اسطوخودوس یا لوندر شاید در میان گیاهان معطر معروف‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها باشد که از دوران یونان و روم باستان مورد استفاده بوده است. زمین‌های گسترده‌ای در فرانسه و انگلستان تحت کشت این گیاه قرار دارند و از هر جریب زمین حدود هفت کیلوگرم روغن اسطوخودوس به دست می‌آید. ادکلن لانکوم Hypnose Homme  از عطرهای معروفی است که با این گیاه ساخته شده است.

لیمو: روغن پوست لیمو نیز مانند مرکبات دیگر در ساخت عطر مورد استفاده قرار می‌گیرد و از هر هزار عدد لیمو می‌توان حدود نیم کیلو روغن لیمو استخراج کرد. این ماده در ساخت عطرهای باکیفیت و گران‌قیمت کاربرد دارد که بویی دلپذیر و شاد از خود متصاعد می‌کند. ادو پرفيوم مردانه Bleu de Chanel Eau de Parfum حجم 100 ميلي ليتر یکی از عطرهایی است که بوی لیمو آمیخته به گیاهان دیگر را با خود دارد و خرید اینترنتی اصل آن از زنبیل به سادگی میسر است.

رزماری: عطر رزماری مانند نوعی رایحه بیدارباش است! رزماری علاوه بر اثر فوق‌العاده‌ای که بر تقویت حافظه دارد، می‌تواند با خستگی و کوفتگی جسمی و سردرد هم مبارزه کند. به علاوه استفاده موضعی رزماری به کسانی که از دردهای ماهیچه‌ای رنج می‌برند شدیداً توصیه می‌شود. رزماری بومی منطقه مدیترانه و کشور اروگوئه است. گل‌های آن در رنگ‌های گوناگون سفید، صورتی، بنفش یا آبی می‌رویند. برای احساس کردن بوی رزماری می توانید خرید عطر Silver Scent  را  امتحان کنید و از بوی این گیاه جادویی بهره مند شوید.

محتویات شیشه عطرتان را باور می کنید؟!

چوب صندل: پودر این چوب با فرآیند تقطیر به روغنی تبدیل می‌شود که در عطرسازی کاربرد زیادی دارد چون عطری ماندگار و خوشبو است. هرچند درخت چوب صندل بسیار کمیاب است اما این ماده در نیمی از عطرهای مدرن استفاده می‌شود. عطر لاليک مدلLe Amour  یکی از معروف ترین عطرهای زنانه با بوی چوب صندل است.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار