بررسی آخرین وضغیت شاخص پژوه در بسته دانشگاه های تابناک/
تابناک: دانشگاه ها یکی از مکان های مهمی هستند که می توانند در رشد و توسعه جامعه موثر باشد و از همین رو مورد توجه قرارگرفتن این مسئله که دانشگاه چه اهمیتی دارد می تواند در رشد و توسعه دانشگاه موثر باشد.
کد خبر: ۵۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 04 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان،دانشگاه ها یکی از مکان های مهمی هستند که می توانند در رشد و توسعه جامعه موثر باشد و از همین رو مورد توجه قرارگرفتن این مسئله که دانشگاه چه اهمیتی دارد می تواند در رشد و توسعه دانشگاه موثر باشد.


آیین معارفه دکتر مصطفی کیانی سرپرست دانشگاه هنر و تودیع دکتر فرهنگ مظفر رئیس پیشین این دانشگاه با حضور جمعی از اساتید و مسئولین برگزار گردید.

در این مراسم دکتر عبدالحسین فریدون مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت علوم و مهندس حمید فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

این در حالی است که دکتر فرهنگ مظفر که ریاست دانشگاه هنر اصفهان را طی مدت 9 سال بر عهده داشت ترجیح داد در مراسم تودیع خود حضور پیدا نکند.






مروري بر سوابق رييس جديد
دكتر مصطفي كياني دارای مدرک دكتري معماري گرايش تئوري و تاريخ از دانشگاه تهران و استاديار عضو هیات علمی دانشگاه هنر تهران گروه معماری دانشگاه هنر تهران است. وي دارای بیش از 20 سال سابقه تدریس در رشته معماری و عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر است. در کنار طراحی و اجرا، بیشتر فعالیتهایش در زمینه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در معماری بوده است.
وی به مدت شش سال در وزارت مسکن و شهرسازی، ریاست مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی را بر عهده داشته و نیز در کارنامه خود سردبیری فصلنامه آبادی، و هم اکنون مدیر مسوولی سه نشریه علمی پژوهشی دانشگاه هنر را دارد.
تلاشي كه مثمر ثمر نبود
گفتنی است، دکتر فرهنگ مظفر از اردیبهشت ماه 1385 تاکنون رئیس دانشگاه هنر اصفهان بوده است. دوره قانونی مسئولیت وی در شهریورماه سال 93 به پایان رسیده بود و در ماههای اخیر، رایزنی های فراوانی از سوی برخی افراد و محافل درون و برون دانشگاهی برای تمدید این مسئولیت برای سومین دوره چهار ساله، صورت گرفته بود که مثمر ثمر واقع نشد.

**دانشجویان شاخص پژوه صبور باشند!**

بعد از گذشت یک هفته از انتشار خبر توقف پذیرش دانشجویان پژوهشگاه شاخص پژوه و تماس مکرر دانشجویان این پژوهشگاه به دانشگاه اصفهان، همچنان وضعیت این دانشجویان مشخص نیست. سوالی که مطرح می شود این است که این دانشجویان تا چه زمانی باید منتظر و نگران باشند؟

به گزارش تابناک اصفهان، سرپرست دانشگاه اصفهان  در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان با بیان اینکه با استناد بر گزارش‌ها و تحقیقاتی که دفتر نظارت و ارزیابی آموزشی وزارت علوم انجام داد، پذیرش دانشجو توسط پژوهشگاه شاخص پژوه متوقف شد، اظهار کرد: وزارتخانه کمیته‌ای بسیار بلندپایه برای رسیدگی به وضعیت دانشجویان شاخص پژوه تشکیل داده است.

هوشنگ طالبی افزود: دانشجویان پژوهشگاه شاخص پژوه در روزهای اخیر مرتب به دفتر نظارت دانشگاه تلفن می‌زنند و پیگیر وضعیت خود هستند. این دانشجویان نگرانند و البته دانشگاه نیز به آنها حق می‌دهد که نگران باشند، اما جواب دانشگاه این است که هیئتی بلندپایه در وزارت علوم تشکیل شده و به وضعیت آنها رسیدگی می‌کند، پس بهتر است دانشجویان کمی صبر کنند تا مسایل و مشکلات را این کمیته بررسی و راهکارهای خود را ارایه دهد.

وی ادامه داد: قطعاً این کمیته با ارایه راهکارهایی به دانشجویان اطلاع خواهد داد که به کجا و چگونه مراجعه کنند، من و دانشگاه نیز اطلاعی بیش از این نداریم اما می‌دانیم که کمیته فعال می‌شود و به وضعیت این دانشجویان رسیدگی خواهد کرد.

طالبی تصریح کرد: وزارت علوم هیچ‌گونه دستور کاری به دانشگاه اعلام نکرده و تنها اطلاعی که دانشگاه دارد تشکیل کمیته‌ای در وزارت علوم است. اگر اطلاعات بیش‌تری پیدا کردیم بر روی سایت اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به بحث خروج پژوهشگاه شاخص پژوه از دانشگاه اصفهان اضافه کرد: گزارش‌هایی که به وزارت علوم و هیئت امنای دانشگاه توسط مقامات رسمی ارایه شد، منجر به حکم خروج شاخص پژوه از دانشگاه اصفهان شده است، پس خروج شاخص پژوه بحث اختلاف بین دانشگاه و این پژوهشگاه نیست، بلکه بحث‌های قانونی پیرامون این قضیه بوده که عموماً توسط مقاماتی غیر از دانشگاه اصفهان به وزارت علوم منتقل شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
چرا آرم دانشگاه اصفهان را گذاشته اید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار