یک فعال سیاسی اصلاح طلب اعتقاد دارد تندروها با پیگیری سوال از رئیس جمهور به دنبال طرح عدم کفایت سیاسی روحانی هستند.
کد خبر: ۵۶۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 21 February 2018

«محمد صادق جوادی حصار»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به نیت برخی تندروها در مجلس برای پیگیری طرح سوال از رئیس جمهور گفت: اینکه مدیریت بخش های اقتصادی در دست چه کسی باشد برای همه با اهمیت است، اما حیاتی نیست؛ در حالی که حیات جریانی در داخل کشور به مدیریت مجموعه اقتصادی کشور وابسته است.

او افزود: ریشه ماجرای تشکیل صندوق های قرض الحسنه و مشکلاتی که به وجود آمد به دوران نخست وزیری مهندس موسوی باز می گردد، زمانی که برخی مخالفان دولت آقای موسوی که به جریان راست بازار معروف بودند، در مخالفت با سیاست های دولت وقت، برنامه های اقتصادی خاصی را آغاز کردند که تشکیل صندوق های قرض الحسنه یکی از آنها بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: اما این صندوق ها در دولت احمدی نژاد فرصت بروز بیشتر پیدا کرده و رشد کردند، حتی توانستند این موسسات را به بانک هم تبدیل کنند و با جذب سرمایه های مردم با وعده سودهای بالا، نبض اقتصاد را به دست گیرند.

جوادی حصار اضافه کرد: اما آنها گمان نمی کردند شرایط اینگونه شود. پول های مردم را به امید کسب سودهای بالا در بخش های مختلف سرمایه گذاری کردند، اما بازگشت سرمایه آنقدر نبود که پاسخگوی سودهای بالای وعده داده شده، باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به پرداخت بدهی این موسسات توسط دولت گفت: حال آنها با قلدری ضرر و زیان شخصی شان را از بیت المال گرفتند، و افراد همسو با آنان در مجلس هم با طرح سوال از رئیس جمهور قصد دارند به دولت برای تعامل بیشتر با این گروه فشار بیاورند.

او اضافه کرد: از سوی دیگر تندروها قصد داشتند با شکل دادن به اعتراضات خیابانی و فشارهای اقتصادی دولت را ناکارآمد نشان دهند و طرح عدم کفایت رئیس جمهور را پیش ببرند. هرچند اعتراضاتی که از سوی تندروها در مشهد با شعار علیه روحانی و طرح مطالبات اقتصادی آغاز شده بود، به سرعت از دست شان خارج شد و مسیر دیگری را طی کرد که خواست تندروها نبود.

به گفته جوادی حصار در روزهایی که اعتراضات خیابانی شکل گرفته بود، عده ای در قم و مشهد سخن از عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور می زدند.

اما این فعال اصلاح طلب معتقد است روحانی با طرح موضوع رفراندوم توپ را به زمین تندروها انداخت، به همین دلیل است که آنها از طرح این موضوع به شدت عصبی شدند.

جوادی حصار تاکید کرد: اگر طرح سوال از رئیس جمهور به نتیجه برسد و با عقب نشینی روحانی همراه شود، به مثابه تنفس به جریان تندرو است و آنها را برای پیروزی در انتخابات های بعدی امیدوار می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار