معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اگر هزینه طرح ترافیک خبرنگاران و وانت بارها و بیماران خاص را کم کنیم رانت بیشتر می شودچرا که ما نمی‌توانیم به تمامی این موارد خاص طرح بدهیم.
کد خبر: ۵۷۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 25 February 2018

محسن پورسید آقایی در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش درباره ایرادات فرمانداری تهران به طرح جدید ترافیک اظهارداشت: طرح ترافیک جدید برای رفع ابهام تصویب شده است، این طرح از افتخارات شورا است و ایرادات فرمانداری تهران را مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در صورت پاسخ به ایرادات فرمانداری تهران، آن بندهای مورد ایراد حذف می‌شود و مابقی بندها ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این طرح در شورای ترافیک به تصویب رسیده است و مسیر خود را طی خواهد کرد.

پورسید آقایی افزود: در جلسه‌ای که با فرمانداری تهران نیز داشته‌ایم هیچکدام از اصلاحات صورت گرفته در طرح مغایرت قانونی نداشته است و مستندی را در خصوص خلاف قانون بودن ارائه نکردند و هیچ بندی مغایر با قانون نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: براساس قانون، شهرداری ملزم نیست طرح ترافیک رایگان به جانبازان بدهد ولی این یکی از سیاست‌گذاری‌های وزارت کشور است که جانبازان به صورت رایگان از طرح استفاده کنند بنابراین اصلاحات جزئی که در طرح ترافیک صورت گرفته است جزء سیاست‌گذاری‌ها است که می‌توان اعمال کرد.

وی افزود: در بخش‌های مختلف از جمله طرح ترافیک وانت‌بارها، خبرنگاران و بیماران خاص در صورتی که سهم پرداختی آنها کاهش پیدا کند رانت ارائه این طرح‌ها بیشتر می‌شود چرا که ما نمی‌توانیم به تمامی این موارد خاص طرح بدهیم. به عنوان مثال به یک یا 2 هزار نفر از بیماران خاص می‌توانیم براساس سهمیه سال جدید طرح ارائه دهیم.

وی افزود: سقف طرح ترافیک وانت‌بارها و آژانس‌ها محدود است و به بخشی از آنها این سهمیه تعلق می‌گیرد بنابراین با این اقدام فشار بر روی دستگاه اجرایی افزایش پیدا می‌کند و رانت نیز بالطبع افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار