وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: ارائه هر نوع تکلیف مرسوم سال‌های قبل به ویژه پیک‌های نوروزی یا تمرین‌های درسی در ایام نوروز، ممنوع است.
کد خبر: ۵۷۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 25 February 2018

ارائه پیک‌های نوروزی و تمرین‌های درسی در ایام نوروز ممنوع است

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، دستورالعملی ممنوعیت توزیع پیک نوروزی را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است: جهان، مدرسه‌ای زیبا و وسیع است و هر یک از فصل‌های سال، کلاس درس و هر موقعیت، فرصتی است برای آموختن؛ فصل بهار سرشار از لحظه‌های ناب یادگیری و زمان بهار هر چند کوتاه، مملو از صحنه‌های پرشکوه و شگفت‌انگیز خلقت است. 

شایسته است به فرزندانمان فرصت دهیم تا به تماشای جهان بنشینند و به دیدار لبخند شکوفه‌ها بروند؛ بهار فرصت آموختن است، بنفشه‌ها را میهمان دیدگان فرزندان این سرزمین کنیم و خود نیز همراه آنان به تماشای رنگین‌کمان بنشینیم. 

در ادامه این دستورالعمل آمده است: نیازی به تکالیف تکراری نیست؛ با این نگاه، در بهار طبیعت فرصتی فراهم می‌شود برای تقویت خوب دیدن، خوب شنیدن، خوب سخن گفتن و خوب گوش دادن و لذت بردن از آموزه‌های طبیعت؛ سعی کنیم با نگاهی متفاوت، یادگیری را برای فرزندان میهن عزیزمان در این بهار باشکوه هستی لذت‌آفرین کنیم و به کودکان فرصت انتخاب بدهیم. 

در این بخشنامه نکاتی نیز ذکر شده است که تمام مدارس ابتدایی باید مورد توجه قرار دهند و آمده است: فراهم آوردن فرصت کنار خانواده بودن، امکان انجام کار در سفر، استفاده از زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعت و توجه به آن در فعالیت‌های سه‌گانه داستان‌خوانی، داستان‌گویی و داستان‌نویسی مورد توجه قرار گیرد. 

از قالب‌های متنوع، متناسب با توان و علایق بچه‌ها برای لذت یادگیری استفاده شود و استان‌ها گزارشی از فرایند اجرا به همراه بازخوردهایی از احساس دانش‌آموزان و خانواده‌ها از مناطق و مدارس جمع‌آوری و حداکثر تا تاریخ 30 فروردین ماه 1397 به معاونت آموزش ابتدایی ارسال کنند.

تأکید می‌نماید ارائه هر نوع تکلیف مرسوم سال‌های قبل به ویژه پیک‌های نوروزی یا تمرین‌های درسی ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار