معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: استفاده از ظرفیت زنان توانمند در مسئولیت ها فضای مدیریتی کشور را متحول خواهد ساخت.
کد خبر: ۵۷۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲ 05 March 2018

 به گزارش تابناک قزوین " معصومه ابتکار" عصر امروز دوشنبه در شورای اداری استان ، با بیان این مطلب، اظهار کرد: طبق سیاست دولت و تصمیم رئیس جمهور ۳۰ درصد از پست های مدیریتی برحسب شایستگی و توانمندی باید به زنان واگذار شود.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: استفاده از ظرفیت زنان توانمند در مسئولیتها می تواند فضای مدیریتی کشور را تغییر داده و متحول کند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: 6 معاون وزیر و 40 مدیرکل زن به تازگی در راستای سیاست های دولت و حرکت به سمت عدالت جنسیتی منصوب و به کارگمارده شده اند.
وی افزود: بخشنامه رییس جمهوری برای تصدی 30 درصد از پست های مدیریتی دستگاه ها توسط زنان نشان از عزم دولت در رابطه با تحقق عدالت است.
ابتکار با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) وهفته ی گرامیداشت زن و مقام مادرنیز گفت: با درک مقام و جایگاه حضرت زهرا(س) باید این شخصیت به گونه ای معرفی شود تا الگویی عملی برای همگان باشد، آینده نگری، روزآمدی حضرت زهرا(س) باید برای نسل جوان بدرستی تبیین شود.
ابتکار بیان کرد: خطبه های حضرت زهرا(س) در مسجد کوفه خواندنی و درس گرفتنی است، این خطبه نگاه به آینده دارد، مباحث اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و اینده نگری و ولایت و فدک در خطبه اموزنده و خواندنی است که به حقوق زن هم اشاره شده است.
وی تصریح کرد: خطبه ایراد شده در مدینه از سوی حضرت عظمت وجودی ایشان را نشان می دهد و باید با ادبیات زمینی حضرت را معرفی کنیم تا باور پذیر و الگو گرفتنی باشد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: عدالت از ابتدای انقلاب مطرح شده و رهبری هم بر آن تاکید دارند که یک مورد آن عدالت جنسیتی است.
وی افزود: نگاه عادلانه بدور از نژاد و جنسیت که تاکید قرانی است باید توجه شود که سیاست دولت هم همین است و برای دستگاههایی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه های پزشکی جدی تر است.
ابتکار اظهار کرد: سیاست هایی که تنظیم شده در مناطق مختلف ممکن است فرق کند یک جا بازماندن از تحصیل و در یک جا عقب ماندگی بهداشتی و جایی کمبود مسایل ورزشی باشد و باید فضای مناسب برای فعالیت بانوان مهیا شود.
وی یاداور شد: برای تحقق عدالت جنسیتی نیازمند تصمیم گیری درست و برنامه ریزی منطقی هستیم ابتکار با بیان اینکه خانواده یک مامن است و باید آن را تقویت کنیم گفت: برای خانواده چند سیاست داریم که اعتلای خانواده و گفتگوی ملی خانواده را اجرایی می کنیم.
وی تصریح کرد: با توسعه شهرنشینی گفتگو در خانواده کاهش یافته و عوارض گسترده ای برای فرزندان و همسران دارد لذا سیاست ما آغاز طرح از خانواده، اجتماع و بین نسلی است تا بتوانیم ارتباط خوبی با فرزندانمان برقرار کنیم.
ابتکار بیان کرد: حمایت ار سمن ها از دیگر رویکردهای دولت است و در یک فضای سالم اجتماعی می توان در کنار رسانه ها با کمک سمن ها برای اموزش و مهارت افزایی به توسعه کشور کمک کرد.
وی یادآور شد: اشتغال زنان مهم است و با برنامه ریزی درست باید از ظرفیت زنان تحصیل کرده برای اشتغال در آی تی و فناوری مدرن و صنایع دستی بهره برد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: در حوزه صنایع دستی حدود ۷۵ درصد مشاغل مربوط به زنان است که باید با اموزش و مهارت اموزی این سهم را بیشتر کرد.
وی اظهار کرد: تسهیلات خوبی از سوی دولت به اشتغال زنان روستایی داده می شود. در خصوص زنان سرپرست خانوار هم شرایط خوبی ایجاد شده و کمپین ارمغان برای حمایت از زنان زندانی و آزادی ۲۵۰ زن زندانی اقدام شده است.
ابتکار گفت: سند توسعه اقتصاد زن و خانواده در قزوین امضا می شود و برای پایش عدالت جنسیتی و ارتقای تاب اوری در فاز دوم در استان امضا می شود تا جوامع اسیب پذیز بتوانند نسبت به اسیبها شناخت پیدا کرده و برای تاب اوری و مقابله در برابر اسیب ها اماده شوند.
وی عنوان کرد: طرح اموزش و تاب آوری زنان روستایی برای سازگاری با اقلیم و محیط زیست در قزوین به عنوان پایلوت و پیش ران برای تولید فراورده های کشاورزی سالم در قزوین اجرا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار