مشاور امور زنان و خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امروزه دسترسی به مراکز درمان اعتیاد سرپایی در سراسر کشور امکان پذیر است، به طوری که هیچ یک از مناطق ایران دچار کمبود این مراکز نیست.
کد خبر: ۵۷۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 10 March 2018

فیروزه جعفری با اشاره به انواع درمان اعتیاد در کشور گفت: درمان اعتیاد در کشور ایران همواره به 3 بخش مهم درمان‌های سرپایی، بستری و اقامتی تقسیم می‌شوند؛ به طوری که از میان این بخش‌ها، درمان سرپایی، بخش اعظم و مهمی از درمان اعتیاد در کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سرمایه گذاری‌ها در حوزه ترک اعتیاد معطوف به درمان سرپایی است، اظهار کرد: درمان سرپایی همواره هزینه‌های بسیار کمتری را نسبت به سایر درمان‌های اعتیاد در کشور به همراه دارد، به طوری که دسترسی به این درمان برای افراد مختلف همواره سهل و راحت است.

مشاور امور زنان و خانواده در ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین در ادامه اضافه کرد: اقدام به درمان سرپایی اعتیاد همواره باعث می‌شود تا فرد معتاد در عین حضور در جامعه و محیط خود روند درمانی خود را پیش گرفته و کامل کند.

وی با اشاره به روش درمان سرپایی اعتیاد در کشور، عنوان کرد: درمان‌های اختصاصی در موضوع درمان‌های سرپایی همواره بر اساس ماده‌های مصرفی افراد تعیین می‌شوند، به طوری که هر فرد نسبت به نوع مصرف مواد مختلف مورد درمان منحصر به بیماری خود قرار می‌گیرد.

جعفری با بیان این که در حال حاضر حدود 7 هزار مرکز درمان اعتیاد سرپایی در سراسر کشور وجود دارد،اظهارکرد: مراکز درمانی سرپایی اعتیاد در کشور همواره بدون توجه به جنسیت افراد پذیرای زنان و مردان معتاد است، به طوری که پزشک، روانشناس، پرستار و مددکار اجتماعی به صورت مستمر در این مراکز حضور دارند.

وی همچنین در ادامه افزود: خوشبختانه امروزه دسترسی به مراکز درمان اعتیاد سرپایی در سراسر کشور امکان پذیر است، به طوری که هیچ یک از مناطق ایران دچار کمبود این مراکز نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار