مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در مجموع دو مرحله ثبت نام در آزمون سراسری سال 1397 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، یک میلیون و 11 هزار و 360 نفر برای شرکت در این رقابت علمی ثبت نام کردند.
کد خبر: ۵۷۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 10 March 2018

حسین توکلی افزود: مرحله اول ثبت نام در کنکور 97 به منظور پذیرش دانشجو در دوره های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کد رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از اول بهمن 96 از طریق سایت سنجش آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده 16 بهمن 96 پایان پذیرفت.
وی آمار داوطلبانی که در مرحله اول برای شرکت در کنکور سال آینده ثبت نام کردند را 951 هزار و 85 نفر ذکر کرد.
توکلی افزود: بر اساس برنامه زمانی تعیین شده اطلاعات ثبت نامی داوطلبانی که در مهلت مقرر ثبت نام کرده اند در روزهای 13 تا 16 اسفند ماه 96 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
وی گفت: این ثبت نام کنندگان می توانستند در مهلت تعیین شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و مندرجات اطلاعیه منتشر شده که 14 بهمن ماه 96 منتشر شده بود، نسبت به مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کرده و در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: به منظور مساعدت با داوطلبانی که در مهلت مقرر به هر دلیل موفق به ثبت نام در آزمون سراسری سال 97 نشده بودند نیز ترتیبی اتخاذ شد که از یکشنبه 13 اسفند 96 تا چهارشنبه 16 اسفند 96 بتوانند با خرید کارت اعتباری در آزمون ثبت نام کنند.
وی گفت: با توجه به تعداد ثبت نام کننده در دو مرحله، تعداد یک میلیون و 11 هزار و 360 نفر برای رقابت در کنکور 97 ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به آمار ثبت نام در آزمون سراسری سال 96 تعداد 27 هزار و یک نفر بیشتر است.
آزمون سراسری سال 97 در روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیرماه 97 برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار