استاندار تهران با بیان اینکه قطعه یک آزاد راه تهران ـ شمال تاکنون 96 درصد پیشرفت عمرانی داشته است از بهره برداری آن در تابستان سال 97 خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 12 March 2018

محمد حسین مقیمی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از قطعه یک آزاد راه تهران شمال در حوالی سولقان (منطقه 22 تهران) با بیان اینکه عملیات اجرایی به خوبی در حال پیشرفت است افزود: عملیات عمرانی گسترده ای برای ساخت این قطعه انجام شده است که 12 میلیون متر مکعب کوه تراشی از جمله آن است.
وی با بیان اینکه این قطعه از آزاده راه 39 تونل نیز دارد افزود: تونل های این قطعه در مسیر رفت و برگشت تکمیل شده است ضمن اینکه برای کف سازی مسیر آزاد راه از بتن استفاده شده است.
مقیمی ساخت این قطعه را عملیاتی سخت و طاقت فرسا ذکر کرد و افزود: مهندسان ایرانی با تلاش فراوان و بهره گیری از فناوری های روز دنیا بخوبی به وظایف خود عمل کردند و این بزرگراه همه استانداردهای لازم یک اتوبان مهم و حیاتی را دارد.
وی با اشاره به اینکه ساخت این قطعه مسیر 90 کیلومتری که قبلا باید از جاده چالوس دراستان البرز طی می شد را به ٣٢کیلومتر کاهش می دهد افزود: در صورت تکمیل شدن این قطعه حجم ترافیک مسافرت به شمال کشور در غرب تهران تا حد زیادی کاهش می یابد.
مقیمی در ادامه علت تأخیر در اجرای عملیات ساخت این قطعه از آزاد راه را جابجایی پیمانکاران خارجی و تحویل طرح به شرکت های راهسازی ایرانی اعلام کرد و گفت: از مجموع ٣٨ شرکت اعم از پیمانکار و مشاور که در این آزادراه مشغول کار هستند تنها یک شرکت مشاور خارجی است و بقیه شرکت ها ایرانی هستند.
قطعه یک آزاد راه تهران شمال که تهران را به شهرهای غربی استان مازندران متصل می کند از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد؛ اجرای این قسمت که طول آن تقریباً ۳۲ کیلومتر بوده و تکمیل آن در اولویت است، موجب می‌شود قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می‌گذرد حذف شده و مسیر فعلی حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود و صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت، استهلاک و وقت مسافران را به دنبال خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار