فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به انتشار تصویری در فضای مجازی مبنی بر فروش پوست حیوانات اهلی و وحشی در فروشگاهی در تهران گفت: سازمان یگان حفاظت محیط زیست در قبال خرید و فروش پوست حیوانات اهلی وظیفه‌ای ندارد.
کد خبر: ۵۷۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 12 March 2018

نقی میرزا کریمی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، با اشاره به انتشار تصویری در فضای مجازی مبنی بر فروش پوست حیوانات اهلی و وحشی در فروشگاهی در تهران اظهار داشت: با اعلام این خبر مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی بیان کرد: پس از بررسی موضوع توسط مأموران مشخص شد پوست‌های موجود در فروشگاه مربوط به حیوانات اهلی همچون گاو، میش و بز است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه در عکس منتشر شده تصویر پوست گربه نیز مشاهده شده است افزود: پس از بررسی موضوع مشخص شد که پوست مربوط به گربه اهلی بوده و هیچ‌گونه پوست حیوانات وحشی در محل کشف نشد.

میرزاکریمی ادامه داد: پوست مشکوک گربه مشاهده شده در تصویر در هنگام حضور مأموران در محل کشف نشد و براساس گفته‌های صاحب فروشگاه، این پوست مربوط به گربه‌ای اهلی بوده و به شخص ناشناسی قبل از حضور مأموران فروخته شدهع است.

وی تصریح کرد: کلیه امور مربوط به جانوران وحشی از وظایف یگان حفاظت محیط زیست می‌باشد، و هرچند اقدام به فروش پوست حیواناتی مانند گربه از لحاظ اخلاقی نادرست و ناشایست است، اما سازمان یگان حفاظت محیط زیست در قبال خرید و فروش پوست حیوانات اهلی وظیفه‌ای ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار