مدتی است که دامنه اعتراضات و مخالفت ها با کسب و کارهای نوپای اینترنتی به صنعت بیمه نیز کشیده شده است و نمایندگان بیمه درصدد هستند تا به طریقی این کسب و کارها را از گردونه رقابت خارج نمایند. افزایش شفافیت در صنعت بیمه توسط استارت آپ های بیمه ای، یکی از عواملی است که انگیزه این حذف را در نمایندگان بیمه بیشتر کرده است.
کد خبر: ۵۷۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 15 March 2018
به گزارش تابناک تهران مدتی است که ورود گوشی های هوشمند و اینترنت پرسرعت به ایران و افزایش ضریب نفوذ آن ها در بین خانواده ها باعث شده است تا استارت آپ هایی بر مبنای نیاز شکل گرفته و به بازارهای مختلف ورود پیدا کنند و رقیبی جدی برای مشاغل سنتی باشند. این استارت آپ ها که باعث ارائه خدمات بهتر به افراد شده اند، بیشتر مورد اقبال عمومی قرار گرفته اند. 
 
به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در صنعت بیمه نیز مدتی است که کسب و کارهای نوپای اینترنتی شکل گرفته اند و شرایطی فراهم شده است تا افراد بتوانند بیمه را از طریق چند استارت آپ بیمه ای به صورت آنلاین خریداری نمایند. ارائه خدمات نوین توسط این استارت آپ های بیمه ای باعث شده است تا بیشتر مورد توجه خریداران قرار گیرند. به عنوان نمونه بازار سنتی بیمه، امکان مقایسه را برای متقاضیان خرید بیمه فراهم نمی کرد و به دلیل شرایط سخت مقایسه بیمه ‌های مختلف و عدم شفافیت حق بیمه ‌ها، خرید بیمه در یک فضای مبهمی انجام می شد. مثلاً در بازار سنتی هنگامی که خریدار مبادرت به خرید بیمه شخص ثالث از شرکتی می کرد، این آگاهی را نداشت که مبلغ حق بیمه در شرکت ‌های دیگر و یا حتی نمایندگی ‌های دیگر همان شرکت چقدر است و این در حالی است که شرکت ‌های ارائه دهنده بیمه آنلاین در گام اول اقدام به مقایسه شرایط و قیمت بیمه ‌های مختلف می کنند و خرید بیمه را به خریدی آگاهانه برای افراد تبدیل نموده ‌اند. این نحو از ارائه خدمات بیمه ‌ای، علاوه بر راحتی بیمه ‌گزاران و متقاضیان، شفافیت را برای این صنعت به ارمغان آورده است و خریدار می ‌تواند با خیالی راحت نسبت به قیمت و شرایط بیمه ‌ای اقدام به خرید نماید.
 
 همین موضوع ارائه خدمات بهتر و شفافیت باعث شده است تا نمایندگان بیمه با برگزاری کمپینی تلگرامی با این کسب و کارهای نوپای اینترنتی در عرصه بیمه مخالفت کرده و خواستار جلوگیری از ادامه ارائه خدمات بیمه ای به صورت آنلاین شوند و در همین راستا نیز برخی مدیران عالی شرکت‌ های بیمه نیز به جمع آنان پیوسته اند. این مخالفت ها در شهریور ماه سال جاری و همزمان با کمپین تبلیغات محیطی بیمیتو به اوج خود رسید و این روزها همزمان با گسترده ‌تر شدن تبلیغات بیمیتو، بیمه بازار و سایر استارتاپ ‌های بیمه ‌ای وارد مرحلۀ جدیدی شده است. 
 
به تازگی نیز در راستای همین برخوردها، مدیر بیمه ‌های اتومبیل شرکت بیمه ایران طی نامه ‌ای خطاب به مدیران استارتاپ‌ های فروش آنلاین بیمه، بازه زمانی 3 روزه ‌ای را تعیین نموده است تا آن ها اقدام به حذف آرم، نشان و فروش هر یک از بیمه ‌های شرکت مذکور نمایند.
 
این گونه برخوردها با سیاست ‌های دولت مبنی بر حمایت از کسب ‌وکارهای نوپا و کارآفرینان حوزه کسب ‌وکارهای اینترنتی در تضاد است و باعث می‌ شود نخبگان و فارغ ‌التحصیلان کشورمان از ترس تهدیدها و ارعاب ‌هایی که کم ‌و بیش از سوی مدیران عالی و سایر بازیگران صنعت صورت می گیرد، پا به عرصه فعالیت در صنعت بیمه نگذارند.
 
به هر صورت حال باید منتظر ماند و دید که واکنش مدیران رده بالای دولتی چون محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که همواره خود را حامی کسب و کارهای نوپای اینترنتی و استارت آپ ها معرفی کرده اند، به موضع گیری های اخیر برخی از مدیران میانی صنعت بیمه چگونه خواهد بود. 
 
 
شفافیت و ارائه خدمات بهتر عاملی برای مخالفت با استارت‌آپ‌های بیمه‌ای
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار