آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
مرجع تقلید شیعیان گفت: بلوار پیامبر اعظم(ص) از ظرفیت خوبی برخوردار است که می‌تواند در حل مشکلات مالی شهرداری کمک کند، همچنین این بلوار آبروی شهر قم است و نباید متروک بماند.
کد خبر: ۵۸۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 27 March 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار شهردار و مدیران شهری قم، با بیان جایگاه متفاوت شهر قم با دیگر شهرهای کشور اظهار داشت: شهر قم متعلق به جهان اسلام و تشیع است، این شهر آبروی شیعه بوده و دارای ظرفیت‌های بسیاری ازجمله حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: وظیفه دولتمردان این است که جایگاه و موقعیت شهر قم را شناخته و متناسب با آن رفتار کنند، همچنین باید مشکلات شهری قم را نمایندگان مردم در مجلس مطرح کرده و در حل آن اهتمام داشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر حل مشکلات توسط مسئولان گفت: با وجود خالی بودن دست دولت، اما می‌توان بودجه را در فضاهایی که ضروری است سوق داده و مشکلات مردم را پیگیری کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به وضعیت پروژه‌های شهری قم گفت: بلوار پیامبر اعظم از ظرفیت خوبی برخوردار است که می‌تواند در حل مشکلات مالی شهرداری کمک کند، همچنین این بلوار آبروی شهر قم است و نباید متروک بماند.

وی وضعیت فرودگاه قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: ساخت فرودگاه در قم چهره این شهر را تغییر داده و ظرفیت ویژه ای برای شهر ایجاد می‌کند و این در صورتی است که قم فرودگاه آبرومندی داشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات منطقه پردیسان قم اذعان کرد: در این منطقه الزامات شهرنشینی پیش‌بینی‌نشده است و این شهر نیازمند فضاهای خدماتی همچون بیمارستان و فضای سبز است که باید فکری جدی برای آن شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر در نظر گرفتن ظرفیت شهر در ساختمان‌سازی گفت: ساختمان‌های نیمه کاره به ویژه در خیابان‌های اصلی مرکز شهر مشکلاتی ایجاد کرده و یکی دیگر از مسائل مربوط به فرهنگی بوده که در ساخت‌وسازها بر عده‌ای بسازوبفروش حاکم شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: شهرداری قم نقش ویژه ای در اصلاح و بهسازی ورودی‌های شهر دارد، باید ورودی‌های شهر به‌گونه‌ای باشد که تقدس قم مشخص باشد.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه باید قم الگویی برای سایر شهرها باشد، خاطرنشان کرد: شهرداری بیش از سایر دستگاه‌ها با مردم سروکار دارد، و تنها در سایه انجام کار فرهنگی است که مردم به شهرداری می‌توانند کمک کنند، و باید گروه‌های کارشناسی مردم را از نظر فرهنگی توجیه کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار