مهاجم تیم فوتبال لس‌آنجلس گلکسی به این خبر که فدراسیون جهانی فوتبال ممکن است مانع از شرکت کردن او در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شود، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۸۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 10 April 2018

زلاتان ابراهیموویچ به طرفدارانش اطمینان خاطر داد که حضور یا عدم حضورش در جام جهانی 2018 روسیه تنها به خواست خودش بستگی دارد نه به هیچ نهاد دیگری.

تردیدهایی در خصوص احتمال حضور مهاجم سابق منچستریونایتد در روسیه وجود دارد چرا که این بازیکن سوئدی با یک شرکت شرط‌بندی همکاری دارد و این کار طبق قوانین فیفا غیرمجاز است و به همین دلیل امکان دارد که فدراسیون جهانی فوتبال مانع از حضور او در جام جهانی 2018 روسیه شود.

ایبرا اما مطمئن است که فیفا نمی‌تواند او را به خاطر همکاری با یک بنگاه شرط‌بندی از شرکت در جام جهانی محروم کند.

او به شبکه یورواسپورت گفت: فیفا نمی‌تواند مانع از حضور من در جام جهانی شود. اگر بخواهم آنجا باشم خواهم بود.

طبق بند 25 اساسنامه اخلاقی فیفا، هرگونه رابطه تجاری میان بازیکنان با بنگاه‌های شرط‌بندی ممنوع است و با این حال کاپیتان 36 ساله سابق تیم ملی سوئد با یک بنگاه شرط‌بندی به نام بت‌هارد همکاری دارد.

نگرانی از بابت بدنامی و خدشه وارد آمدن به این اعتبار مؤسسه در نتیجه محرومیت زلاتان از شرکت در جام جهانی 2018 سبب شده که مسئولان بت‌هارد هفته گذشته به او در خصوص اصرار برای جام جهانی هشدار دهند. سخنگوی این مؤسسه در واکنش به شایعه احتمال حضور ایبرا در جام جهانی گفت: اگر زلاتان بخواهد در جام جهانی بازی کند، مالکان اصلی ما قرارداد او را فسخ خواهند کرد. ظاهراً همین موضوع سبب شده که زلاتان، کسی که هم می‌خواهد رابطه تجاری‌اش را حفظ کند هم شانس بازی در جام جهانی را داشته باشد، به فیفا هشدار دهد که نمی‌تواند مانع از حضور او در جام جهانی شود.

او تأکید کرد: اگر من بخواهم در جام جهانی بازی کنم، بازی خواهم کرد. این به رأی فیفا بستگی ندارد و تنها به نظر خودم برای بازی در آن رقابت‌ها مربوط می‌شود.

ابراهیموویچ که بخش قابل توجهی از فصل جاری را به دلیل مصدومیت از دست داد، اخیراً منچستریونایتد را به مقصد لس‌آنجلس گلکسی ترک کرده و در این تیم هم شروع خوبی داشته که باعث افزایش احتمال بازگشتش به تیم ملی سوئد شده است. سوئد در جام جهانی 2018 با تیم‌های ملی آلمان، کره‌جنوبی و مکزیک همگروه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار