«مارک زاکربرگ» مدیر عامل فیسبوک روز سه شنبه با حضور در کمیته قضایی سنای آمریکا از همکاری این شرکت با «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده مرتبط با ادعای دخالت روسیه در تحولات سیاسی آمریکا خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 11 April 2018

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، وی گفت که کارکنان فیسبوک در همین رابطه مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.
زوکربرگ در بخشی از سخنان خود گفت: باید با احتیاط سخن بگویم چرا که همکاری من با بازرس ویژه به صورت محرمانه است و نباید اطلاعاتی در این رابطه افشا شود.
این نخستین بار است که موسس فیسبوک برای ارائه توضیحات به کنگره آمریکا فراخوانده شده است.
دلیل اصلی این اقدام، رسوایی مرتبط با یک شرکت تحلیل داده‌ها با عنوان «کمبریج آنالیتیکا» است که با ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همکاری داشته و اکنون به نگه‌داری بخشی از اطلاعات کاربران فیس بوک پس از قول به حذف آن، متهم شده است.
نهادهای امنیتی آمریکا پیش از این به صراحت دولت روسیه را به دست داشتن در هک سرورهای حزب دمکرات در جریان رقابت های انتخاباتی و تلاش برای جهت‌دهی به روند انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتمای همچون فیسبوک و توئیتر متهم کرده بودند.
با توجه به حساسیت‌‎های شکل گرفته در این رابطه، اکنون نظارت بر شبکه‌های اجتماعی دوچندان شده و دولت آمریکا همکاری‌های گسترده اطلاعاتی و امنیتی با شرکت‌های حوزه فناوری را کلید زده است.
«رابرت مولر» رئیس پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) هم‌ اکنون هدایت تحقیقات مرتبط با پرونده روسیه را برعهده دارد؛ پرونده‌ای که جنجال بسیاری در عرصه سیاسی آمریکا آفریده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار