کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از ایران رفت. برخی از رسانه‌ها هم از پذیریش استعفای او از سوی سازمان حفاظت محیط زیست خبر می دهند.
کد خبر: ۵۹۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 17 April 2018

این در حالی است که این سازمان هنوز به صورت رسمی به این اخبار واکنش نشان نداده است. عدم بازگشت کاوه مدنی به ایران به‌دنبال توئیت خبری از سوی محمود صادقی نماینده تهران در مجلس در توئیتر قوت گرفت. پیش از این خبر بسیاری از کاربران فضای مجازی درچند روزگذشته و با سکوت مدنی در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «کاوه مدنی کجاست؟» خواستار شفاف‌سازی وضعیت معاون جوان پردیسان شدند. گمانه زنی‌های مختلفی از حضور کاوه مدنی در ایران یا خروج او از کشور مطرح شد و چند روزی بود که هیچ نشانه‌ای از او در فضای مجازی دیده نمی‌شد و این مسأله برای بسیاری از کابران سؤال برانگیز شد.

سرانجام «محمود صادقی» نماینده مجلس در یک توئیت وضعیت را تا حدودی برای بسیاری که پیگیر معاون کلانتری بودند، روشن کرد. او صبح دیروز نوشت: «‏امروز از یک منبع موثق شنیدم کاوه مدنی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، ایران را ترک کرده است. همسر او نیز که ممنوع الخروج شده بود با رفع ممنوع الخروجی کشور را ترک کرد. درس عبرتی برای نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور!» خبر صادقی واکنش بسیار زیادی را در فضای مجازی به‌دنبال داشت. «آذر منصوری» فعال سیاسی در واکنش به رفتن کاوه مدنی نوشت: «امید اجتماعی، ‎اعتماد عمومی و همگرایی ملی و ترمیم گسست‌های امروز ایران با حبس، خانه نشینی و فراری دادن نخبگان حفظ و تقویت نمی‌شود.

جامعه امروز ایران بیش از هر زمان نیاز به دریافت نشانه‌های روشنی از امید به آینده‌ای بهتر دارد.» بسیاری برخورد با کاوه مدنی را فشار به دولت روحانی تفسیر می‌کنند. البته با وجود مشخص شدن زمان و مکان عکس‌های کاوه مدنی، همچنان رسانه‌ها اصولگرا و اصولگرا‌ها مکان عکس‌ها را ساختمان سفارت ایران در مالزی می‌دانند و او را چند تابعیتی می‌خوانند.

کاوه مدنی در همان روزهای نخست حضور خود در پردیسان گفته بود: «من از دانشگاه مرخصی گرفتم. در واقع این یکی از شرط‌ های ما بود. کرسی من کرسی استادی دائم است. الان به طور موقت جای من یک نفر را استخدام می‌کنند. برای چند سال اسم من حالت استاد مدعو می‌شود. یک نفر را جای من گذاشته‌اند و قرار شده من برگردم؛ هر موقع که خواستم. ولی چون ویزای من ویزای کار بوده، دوباره باید این مراحل تکرار شود. یعنی برای من ویزا درخواست دهند که من بتوانم برگردم.»

او در توئیتی هم تأکید کرده بود که تابعیت هیچ کشوری غیر از ایران را ندارد. معاونت تحت مدیریت او حال و روز خوشی ندارد. آنها پیشتر در یادداشتی از تعهد و تخصص کاوه مدنی دفاع کرده بودند و امروز هم همان حرف‌ها را برای روزنامه ایران تکرار کردند و گفتند: «در این 6 ماه از او یاد گرفتیم در برنامه‌های کوتاه مدت خود هم برنامه محور باشیم.» به هر حال هرچند تاکنون سازمان حفاظت محیط زیست واکنشی به خبر استعفای مدنی نشان نداده، اما برخی رسانه و سایت‌ها نوشتند که با استعفای او موافقت شده است. کاوه مدنی نیز در شعری رفتنش را تأیید کرد. واکنش او بخشی از شعر هوشنگ ابتهاج بود که مدنی اینگونه آن را تمام کرد: «پای اگر فرسودم و جان کاستم /آنچنان رفتم که خود می‌خواستم.»/ روزنامه ایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار