رئیس اداره زکات کمیته امداد قم:
رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: سال گذشته 22 میلیارد و 610 میلیون ریال زکات در قم جمع آوری شد که نسبت به سال 95، 43 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۹۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 17 April 2018

به گزارش تابناک قم،حجت الاسلام حسن نورالهی افزود: از میزان زکات جمع آوری شده، 12 میلیارد و 500 میلیون ریال برای فقیران هزینه و 10 میلیارد و 100 میلیون ریال نیز با نظارت کمیته امداد برای ساخت مسجد و طرح های عام المنفعه در روستاها هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: سه میلیارد و 600 میلیون ریال از زکاتی که هزینه فقیران شده است، از محل فطریه، و زکاتی که هزینه ساخت مسجد و طرح های عمرانی شده است، زکات دریافت شده از بخش هایی از جمله کشاورزی و یا کارخانه ها بوده است.

وی گفت: افرادی که علاقه مند هستند زکات خود را برای جهیزیه و اهداء سبد کالا به نیازمندان اختصاص دهند، با کمیته امداد همکاری نمایند تا در این راستا موازی کاری صورت نگیرد.

به گفته نورالهی، اهالی روستای علی آباد انقلاب از توابع بخش جعفرآباد قم هر سال بیشترین زکات را از زکات گندم و جو بین روستاهای قم پرداخت می کنند.

بخش جعفرآباد یکی از بخش های استان قم در 35 کیلومتری شمال غربی این شهر قرار دارد.

وی افزود: سال گذشته یکی از پسته کاران روستای سراجه از توابع بخش مرکزی قم، مبلغ 300 میلیون ریال را از محل زکات مستحبی پرداخت نمود که بیشترین مبلغ پرداخت شده بین روستاییان بوده است.

بخش مرکزی یکی از بخش‌ های پنج گانه قم است؛ این بخش در شرق شهر قم قرار دارد و دارای 2 دهستان قمرود و قنوات است.

20 هزار و 592 خانوار با جمعیت 35 هزار و 539 تن در استان قم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که 2.8 درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود؛ از این تعداد 15 هزار و 820 خانوار فقط کمک های موردی دریافت می کنند.

از این تعداد، 13 هزار و 730 زن که 11 هزار تن از آن ها سالمند بالای 60 سال و پنج هزار و 570 زن مطلقه بوده که همگی سرپرست خانوار می باشند و 625 خانواده زندانی نیز از جمله خانواده های زیر پوشش کمیته امداد قم هستند.

یک هزار و 624 بیمار صعب العلاج، 588 بیمار زمین گیر، 58 بیمار سرطانی و 137 فرد مبتلا به بیماری خاص از دیگر افراد زیر پوشش کمیته امداد قم می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار