درست است که استفاده از دیتا پروژکتورها روی پارچه یا دیوار سفید هم امکان پذیر است اما به طرز محسوسی کیفیت تصویر را کاهش می دهد و با توجه به اینکه قیمت پرده پروژکتور نسبت به قیمت دستگاه مبلغ در خور توجهی نیست، توصیه می شود که با انتخاب یک پرده مناسب از حداکثر کیفیت خرید خود بهره مند شوید.
کد خبر: ۵۹۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 18 April 2018

پروژکتورها در حال حاضر ارزان ترین روش برای دستیابی به بزرگ ترین تصویر ممکن محسوب می شوند و زمان زیادی است که به جز سمینارها و جلسات اداری، پای خود را به دور همی های دوستانه و اوقات فراغت ما باز کرده اند. چه چیزی لذت بخش تر از این که هر جا که دوست داشتید یک سینما خانگی همراه خود ببرید و با دوستانتان به تماشای فیلم یا مسابقه فوتبال بنشینید. برخلاف تلویزیون که در آن صفحه از قبل ساخته شده، برای پروژکتورها بهتر است یک صفحه جداگانه که به آن پرده پروژکتور گفته می شود خریداری کنید. درست است که استفاده از دیتا پروژکتور ها روی پارچه یا دیوار سفید هم امکان پذیر است اما به طرز محسوسی کیفیت تصویر را کاهش می دهد و با توجه به اینکه قیمت پرده پروژکتور نسبت به قیمت دستگاه، مبلغ در خور توجهی نیست، توصیه می شود که با انتخاب یک پرده نمایش مناسب از حداکثر کیفیت خرید خود بهره مند شوید. این مقاله، آن چه که خوب است قبل از خرید یک پرده نمایش مناسب بدانید را مشخص می کند.

راهنمای 1 دقیقه ای خرید پرده پروژکتور مناسب

قدم اول: انتخاب مدل

پرده نمایش پروژکتور ها با توجه به کاربردهای آن ها، به صورت های مختلفی طراحی شده اند:

پرده نمایش پایه دار (قابل حمل): یکی از انواع رایج و پر مصرف پرده نمایش است که پرده روی یک سه پایه جمع شونده قرار می گیرد، به همین دلیل می توانیم آن را به هر جایی که نیاز است ببریم چون به طور کامل جمع می شود و توسط یک کیف یا کارتن مخصوص امکان جا به جایی آن به سهولت برای شما فراهم می گردد. این مدل پرده ها به سرعت هم راه اندازی می شوند و معمولاً تا ابعاد 5/2 در 5/2  هستند. دقت کنید که در موقع نصب، چون پایه باید به طور کامل باز شود، فضای بیشتری نسبت به مدل های دیگر اشغال می کند. 

پرده نمایش دیواری-سقفی: این مدل روی دیوار یا سقف نصب می شود و توسط گیره مخصوصی که در قسمت وسط پرده نمایش قرار دارد ارتفاع آن تنظیم می شود. معمولاً تا ابعاد ۳*۳ در بازار موجود می باشد و چون پایه ندارند، فضای کمی اشغال می کنند و مقرون به صرفه هم هستند. معمولاً از این نوع پرده نمایش ها برای موقعیت هایی استفاده می شود که ویدئو پروژکتور به صورت ثابت روی سقف نصب شده است.

راهنمای 1 دقیقه ای خرید پرده پروژکتور مناسب

پرده نمایش برقی: این نوع از پرده نمایش پروژکتور می تواند روی دیوار یا سقف نصب شود و تفاوت آن با دیواری– سقفی این است که برای تنظیم ارتفاع و باز و بسته کردن آن به فراخور تصویر مورد نظر، یک موتور برقی به همراه ریموت کنترل استفاده می شود. قبل از نصب باید مسیر کابل کشی و پریز برای اتصال برق در نظر بگیرید. این پرده ها نصب آسان و کاربری راحت تری دارند اما قیمت و تعمیرات گران تری دارند، به همین دلیل برای سمینارها یا اتاق های کنفرانس که تنظیم دقیق و ظاهر زیبا حائز اهمیت است مناسب تر هستند.

پرده نمایش رومیزی (قابل حمل ): هرچند که پرده نمایش های پایه دار هم به نوعی پرتابل محسوب می شوند اما این مدل اشاره به پرده نمایش کوچک تری دارد که مانند یک کیف جمع شده و به سادگی قابل حمل است. این پرده نمایش ها بیشتر مناسب ویدیو پروژکتورهای جیبی است تا در کنار هم یک مرکز تفریحی، استادیوم فوتبال یا سینما خانگی پرتابل را تشکیل دهند. جهت دموی محصولات یا در ایونت ها هم قابل استفاده است.

قدم دوم: انتخاب سایز

قدم دوم، انتخاب سایز مناسب است. شاید برای دیدن فیلم یا مسابقه‌ی ورزشی، داشتن یک پرده‌ نمایش بسیار بزرگ هیجان‌ انگیز باشد ولی سایز پرده‌ نمایش باید با توجه به اندازه‌ی دیوار، نوع ویدیو پروژکتور و فاصله‌ی پرده از دیتا پروژکتور انتخاب شود و نه با میزان هیجان ما! انتخاب یک پرده نمایش خیلی بزرگ در یک محیط کوچک مانند نشستن در ردیف جلو سینما است. علاوه بر این که نمی توانید کل تصویر را ببینید به چشم شما هم فشار وارد می شود.

قدم سوم: جنس و رنگ

قدم سوم، جنس و رنگ پرده نمایش است که از موارد تاثیر گذار روی کیفیت تصویر است. جنس پرده باید از نوعی باشد که نور را به بهترین وجه منعکس کند تا بهترین تصویر ارائه شود. هم چنین پارچه های کاملاً سفید هم به اندازه کافی خوب نیستند چون بخش زیادی از نور توسط آن ها جذب می شود. اغلب پرده ها سفید یا سفید مات هستند و برخی خاکستری روشن. سفید برای استفاده در فضاهای سرپوشیده و خاکستری بیشتر برای محیط هایی مناسب است که امکان کنترل نور محیط وجود ندارد. مثلاً وقتی می خواهید در فضای باز با دوستان به تماشای فوتبال بنشینید یا مهمانی بگیرید، اگر در این فکر هستید که تصویر را روی دیوار بیندازید، بهتر است دیوار را با رنگ های مخصوص پرده نمایش رنگ کنید که به همین منظور ساخته شده اند، چون رنگ معمولی دیوارهای سفید اغلب نور را جذب می کند نه منعکس.

تماشای فیلم روی یک صفحه بزرگ و با کیفیت بالا اگر با یک فیلم خوب هم همراه شود یا در فضای باز باشد برای پر کردن اوقات فراغت یک گزینه عالی است. زنبیل همواره برای به روز رسانی اطلاعات شما آماده است، می توانید برای اوقات فراغت خود از آن ایده بگیرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار