آیت‌الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان این که مهم‌ترین کار کمیته امداد جلب اعتماد مردم است، از خدمات و فعالیت‌های این نهاد، ابزار خرسندی کرد.
کد خبر: ۵۹۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 22 April 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم و جمعی از معاونان وی با بیان این که مهم‌ترین کار کمیته امداد جلب اعتماد مردم است، از خدمات و فعالیت‌های این نهاد، ابزار خرسندی کرد.

وی افزود: امیدوارم که خدمات و فعالیت‌ها متوقف نشود، مسئله مهم اعتماد مردم است که اگر جلب شود کمیته امداد بالاترین سرمایه را دارد، اما اگر این اعتماد متزلزل شود سرمایه خود را از دست می‌دهد، در این راستا باید خدمات و فعالیت‌ها به درستی خبررسانی شود تا مردم بدانند چه کارهای مهمی صورت گرفته است.

این مرجع تقلید با بیان این که بسیاری علاقمند به انجام کارهای خیر هستند، اظهار داشت: این افراد اگر اطمینان و اعتماد کافی به مرکزی پیدا کنند، یقیناً اقدام خواهند کرد؛ باید با اطلاع رسانی بیشتر و شرح خدمات جلب اعتماد کرد.

وی کمیته امداد را از برکات انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: متن انقلاب اسلامی استقرار حکومت دینی و الهی است و حواشی بسیاری دارد که کمتر از متن نیست، یکی از آن‌ها کمیته امداد محسوب می‌شود، از این طریق کمک‌های مردمی بسیاری صورت گرفته است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که خدمات و برکات کمیته امداد به عنوان یکی از برکات انقلاب باید تبیین شود، ابراز داشت: این خدمات و فعالیت‌ها باید اعلام شود تا مردم نسبت به انقلاب امیدوارتر شوند و بدانند چه خدمات مهمی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر توجه به برنامه‌های دینی و فرهنگی در کمیته امداد عنوان کرد: تقویت برنامه‌های دینی و فرهنگی برکات و آثار بیشتری در فعالیت‌های کمیته امداد خواهد داشت، تقویت مذهب سبب تقویت کارهای خیر مردمی می‌شود.

مسائل فرهنگی باید در درجه اول کارها باشد

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی باید در درجه اول کارها باشد، برنامه‌های فرهنگی اثرات بسیاری دارد و راه‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد که با اندیشه باید اجرا شود، گاهی برنامه‌های فرهنگی می‌تواند به صورت غیر مستقیم باشد و اهمیت مسائل دینی و اجتماعی برای مردم تبیین شود.

وی استفاده از افراد متخصص در کارها را مهم دانست و اضافه کرد: باید از افراد متخصص مانند روانشناسان استفاده شود تا کارها اثرگذارترباشد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که برنامه کمیته امداد باید بر کاهش افراد زیر پوشش باشد، گفت: افزایش افراد زیر پوشش، خدمات کمیته امداد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در حالی که باید به کیفیت اهمیت داد و کمک‌ها باید قابل ملاحظه باشد. منظور از کاهش دادن این است که افراد زیر پوشش را مجهّز کنید و به داخل اجتماع بفرستید و مشغول کار شوند.

وی با اشاره به اعتماد مردم و مرجعیت به کمیته امداد، افزود: وقتی از ما سؤال می‌شود که آیا می‌توانیم فطریه را به کمیته امداد دهیم در پاسخ اجازه می‌دهیم و این نشانه از اعتماد مرجعیت به کمیته امداد است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار