شهردار کلانشهر تبریز در مراسم رسمی تبریز 2018:
شهردار کلانشهر تبریز گفت: تبریز هرگز بیرق انقلاب اسلامی را از کف ننهاده و عاشوراییان این شهر همواره در روزهای سخت از امتحان روزگار سربلند بیرون آمده اند.
کد خبر: ۵۹۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 25 April 2018

مهندس ایرج شهین باهر در مراسم رسمی رویداد بین المللی تبریز گفت: پس از طلوع انقلاب تبریز هرگز بیرق انقلاب اسلامی را از کف ننهاد هرچند تنی چند از پیغامگزاران نهضت همچون آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله قاضی سر در سجده خون نهادند اما بیرق عاشورا هیچگاه از پای نیفتاد.

مهندس ایرج شهین باهر در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه تبریز از نظر توسعه یافتگی جز یکی از شهرهای مهم منطقه است، گفت: امیدواریم آیین هایی که به یمن انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی با حضور مبارک رئیس جمهور و حضار داخلی و خارجی برگزار می شوند، به توسعه همه جانبه تبریز کمک کنند.

شهردار تبریز با خیر مقدم گویی به رئیس جمهور کشورمان و مهمانان شرکت کننده در مراسم تبریز 2018 با اشاره به سابقه تمدن و شهرنشینی گفت: شهری که به مناسبت افتتاح رسمی انتخاب سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام به آن تشریف آورده اید کهن دیاری است که در طول تاریخ و همه روزگاران در برابر طوفانها سینه سپر کرده و در تاریخ نامی جاودانه یافته است.

وی با تاکید بر اینکه تبریز سرزمین روشنایی ها و پاکی هاست افزود: تبریز جز کلانشهرهای است که از نظر توانایی های بالقوه، شاخصه های لازم برای تبدیل شدن به پایتخت فرهنگی و علمی کشورهای منطقه را در خود دارد.

مهندس باهر با اشاره به اینکه مردمان تبریز مردمانی نیکو، عاشق خدمت به خلق و طاعت پروردگار هستند گفت: ارگ تبریز و دیوارهای بلند ارگ تبریز هر بیننده هوشیاری را از واقعیت ویرانه به جشنواره رویاها فرامی خواند که ببیند ارک تبریز همچو پاسداری غیرتمنمد از فراز باروها شهر را می پاید و از برق نگاه همواره بیدارش اهریمن م گریزد

وی خطاب به رئیس جمهور کشورمان با اشاره به مواریث گرانسنگ تاریخی این شهر از جمله ارگ تبریز، مقبره الشعرا ، مسجد کبود گفت: مقبره الشعرا آرامگاه بیش از 400 شاعر عارف و عالم در دارلاشلام تبریز آرمیده اند کوچه های تبریز به یاد دارند که ستارخان و شیخ محمد خیابانی و ثقه الاسلام را که از پس درهای بسته در این کوچه ها گام نهادند و حق را فریاد کردند و شهادت را رسمی از خود بر جای نهادنتد

شهردار تبیز گفت: اگر مشروطیت را به یاد آوریم ایران عزیز قانون خواهی و مبارزه با استبداد را در دوران مشروطیت هنوز وامدار تبریز و تبریزی است.

مهندس ایرج شهین باهر تبریز را شهر حماسه و خون دانست و گفت: از مشروطیت تا انقلاب اسامی و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس مردم تبریز در امتحان های سخت روزگار همواره به پیش رفته و جاودانه شده اند.

شهردار تبریز تصریح کرد: پس از طلوع انقلاب، تبریز هرگز بیرق انقلاب اسلامی را از کف ننهاد هرچند تنی چند از پیغامگذاران نهضت همچون آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله قاضی سر در سجده خون نهادند اما بیرق عاشورا هیچگاه از پای نفتاد

مهندس ایرج شهین باهر در پایان سخنانش گفت: در سالهای دفاع مقدس همواره بیرق عاشورایی به دست سترگ سرداران شهید تبریز و آذربایجان بر فراز چگادهای فتح برافراشته ماند.

گفتنی است؛ مراسم رسمی رویداد تبریز 2018 با حضور رئیس جمهور و هئیت همراه و دهها میهمان خارجی و داخلی در محل مرکز همایش های بین المللی تبریز در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :