رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت: چالش محیط زیست چالش جدی شهر تهران است و وضعیت در حوزه محیط زیست قابل دفاع نیست.
کد خبر: ۶۰۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 06 May 2018

به گزارش تسنیم، زهرا صدراعظم نوری در جریان شصتمین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه برنامه‌های سیدمحمدعلی افشانی یکی از گزینه‌های شهرداری تهران اظهار کرد: چالش محیط زیست چالش جدی تهران محسوب می‌شود و وضعیت شهر تهران در این حوزه قابل دفاع نیست. 

وی تصریح کرد: متاسفانه وضعیت محیط زیست در پایتخت اسلامی و در تهران قابل قبول نیست و این سوال از آقای افشانی مطرح می‌شود که چه برنامه‌ای را برای این حوزه پیش‌بینی کرده‌اند.  در صحبت‌های افشانی یکی از نامزدهای شهرداری تهران عنوان شد که برای رفع چالش محیط زیست و آلودگی هوا شهروندان را باید برای استفاده از دوچرخه ترغیب کرد که باید به وی متذکر شویم که این راهکارها نیز در سالهای گذشته انجام شده اما خروجی نداشته است.

نوری افزود: توسعه حمل و نقل عمومی موضوع دیگری است که مورد توجه شورای پنجم است و این سوال مطرح می‌شود که آقای افشانی چه برنامه‌ای را برای این موضوع و جلب انتظارات دارد. 

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات شهر تهران تردد 3 میلیون موتورسیکلت با آلایندگی بسیار زیاد است و آقای افشانی توضیح دهند که چه راهکاری را در صورت شهردار شدن در این بحث خواهند داشت. در برنامه‌های آقای افشانی عنوان شد که خودروهای نو جایگزین خودروهای فرسوده شوند که این سوال مطرح می‌شود که این برنامه با چه اعتباری انجام خواهد شد. 

وی در ادامه به 68 هزار نیروی انسانی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز آقای افشانی پاسخ دهند که چه برنامه‌ای برای استفاده از این نیروها و همچنین حضور مدیران شهرداری از بین همین نیروها دارند و آیا اینکه قرار است مدیران شهرداری از بیرون انتخاب شوند یا خیر؟

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز در ادامه جلسه اظهار کرد: با توجه به استعفای شهردار منتخب شورای پنجم این انتظار می‌رود که در این مقطع شهرداری انتخاب شود که باعث انسجام شورا و شهرداری باشد و قطعا این انسجام به خدمات مدیریت شهری به شهروندان کمک خواهد کرد.

وی افزود: در دوره آقای نجفی شهردار سابق تهران انتصاباتی در سطوح مختلف از جمله معاونین، مدیران، شهرداران مناطق و روسای سازمانها انجام شده است و این سوال مطرح می‌شود که در صورتی که آقای افشانی شهردار شوند آیا با این افراد کار خواهند کرد یا خیر؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار