موتورسواری که از بیش از ۲۰ توریست هلندی، فرانسوی، ژاپنی و چینی سرقت کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۶۰۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 07 May 2018

به گزارش تسنیم، به دنبال اعلام شکایت‌، مبنی بر سرقت از توریست‌های خارجی مستقر در تهران توسط یک موتورسوار، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

در حالی که کارآگاهان پلیس به دنبال یافتن سرنخی از این سارق بودند، گزارش دیگری از سرقت از توریست‌های خارجی و اتباع غیرایرانی که به شهر تهران سفر کرده بودند اعلام شد که ماموران پلیس پس از بررسی ابعاد مختلف آن، موفق شدند به تصویری از نحوه سرقت این موتورسوار که توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شده دسترسی پیدا کنند.

سرانجام با بررسی فنی این فیلم و سرنخ‌های دیگر، کارآگاهان موفق شدند این سارق و زنی که در تعدادی از این سرقت‌ها او را همراهی می‌کرد، شناسایی کنند.

با توجه به حساسیت موضوع و افزایش تعداد قربانیان این سارق که اتباع کشورهای متعددی از جمله چین، ژاپن، فرانسه، هلند و حتی کارمندان تعدادی از شرکت‌های کره‌ای را شامل می‌شد، موضوع به صورت جدی در دستور کار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که این سارق، طعمه‌های خود را عمدتاً در خیابان‌های فرعی تهران و زمانی که به تنهایی در حال تردد در معابر هستند، غافلگیر کرده و با زاغ زنی هتل‌هایی که عمدتاً توریست‌ها و اتباع خارجی در آن‌ها اقامت دارند، طعمه‌های خود را انتخاب می‌کنند و زمانی که آن‌ها از هتل خارج می‌شدند، دست به سرقت از این طعمه‌های خارجی خود می‌زدند.

با توجه به تکمیل مدارک و مستندات، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق شدند مکان‌هایی که سردسته این باند عمدتاً در آن‌ها تردد داشت را زیر نظر بگیرند و نهایتاً شنبه شب وی را در یکی از محلات جنوبی تهران دستگیر کردند.

این فیلم توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شده که نحوه سرقت خشن این سارقان را نشان می‌دهد. 

این شکارچی توریست‌های خارجی گفت: عمدتاً مقابل هتل‌هایی که در مرکز شهر تهران قرار داشتند، زاغ زنی می‌کردم و زمانیکه این مسافران برای قدم زدن از هتل خارج می‌شدند در فرصت مناسب از آن‌ها سرقت می‌کردم.

پس از دستگیری این سارق، تعداد قابل توجهی انواع تلفن همراه و ارزهای خارجی به سرقت رفته از این توریست‌ها کشف شد.

بر اساس اعلام کارآگاهان پلیس تهران، بیشترین سرقت‌های این فرد در ایام عید نوروز اتفاق افتاده و تا امروز نزدیک به 20 توریست و اتباع خارجی مستقر در تهران به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

عدم پیگیری موضوع توسط توریست‌ها و همراه داشتن مقادیر قابل توجهی ارز و پول از مهمترین دلایلی بود که این سارقان را به سمت سرقت از اتباع و توریست‌های خارجی، سوق می‌داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار