نامش سرلیست املاک نجومی بود و آمدنش به شهرداری در دوره جدید مدیریت شهری، آنهم در سمت معاونت حساس مالی و اقتصاد شهری، انتقادات بسیاری را در پی داشت. هنوز موج انتقادات فروکش نکرده بود که اعضای شورای شهر بلافاصله بعد از استعفای نجفی، با ارتقاء جایگاه او را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند.
کد خبر: ۶۰۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 07 May 2018

رشد زیرپوستی باند حسینی مکارم در شهرداری تهران

به گزارش اسکان نيوز سمیع الله حسینی مکارم تنها به عنوان سرپرست انتخاب نشد بلکه برخی اعضای شورای شهر تهران نام او را در لیست 7گزینه تصدی گری شهرداری قرار دادند و او در این میدان، تنها حجتی را سد و رقیب جدی خود برای رسیدن به سکان شهر می داند. با این حال اقدامات حسینی مکارم نشان می دهد که او انتخابات شهرداری در شورای شهر را به نفع خود تمام شده می داند.


مروری بر سوابق سرپرست جدید شهرداری تهران

مروری بر سوابق ۷ کاندیدای شهرداری تهران


 حسینی مکارم در همین دوره کوتاه 6ماهه حضور در مدیریت جدید شهری از انتصابات خود غافل نمانده و یاران غار خود در آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را هم در مناصب شهرداری جای داده است.

با توصیه و اصرار حسینی مکارم، محمدعلی نجفی شهردار مستعفی در دوره شهرداری خود طی حکمی سید علی اکبر پرویزی را به سمت مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران منصوب کرد. او هنوز هم در این کسوت مشغول است.

اما طبق اسنادی که در اختیار اسکان نيوز وجود دارد که پرویزی در مدت کمتر از 6ماه (از 28 آبان) مدیریت خود 2واحد منزل مسکونی از شهرداری گرفته و طبق همان اسناد تمام تجهیزات مبله کردن آنها از حساب شهرداری و فروشگاه های زنجیره ای شهروند خریداری شده است.

اما حسینی مکارم به انتصاب پرویزی در شهرداری بسنده نکرده و دیگر یار خود در آموزش و پرورش را هم به شهرداری آورد.

پس از ورود حسینی مکارم به میراث فرهنگی و گردشگری محمدنجار فیروزجایی به سمت مدیرکل فناوری میراث فرهنگی منصوب شد و حالا که حسینی مکارم به شهرداری آمده است، «نجار» هم به عنوان مشاور مدیرعامل هلدینگ IT بانک شهر معرفی شده است و با فشار حسینی مکارم قرار است به عضویت هیئت مدیره یکی از هلدینگ های بانک شهر درآید.

حسینی مکارم، در سومین اقدام خود، آناهیتا خلج امیرحسینی، مدیرکل منابع انسانی و رفاه سازمان میراث فرهنگی در دوره حضور وی در میراث را به عنوان سرپرست اداره کل امور مجامع و شورای سازمان‌ها و شرکت های شهرداری تهران منصوب کرده است و با فشار بر مجموعه، قصد دارد وی را بعنوان مشاور مدیرعامل، عضو هیات مدیره و جایگزین «مهدی احمدی» داماد محسن رضایی و عضو برکنار شده هیات مدیره بانک کند.

به نظر می رسد شهرداری شیشه ای حالا دچار غبار باند و باندبازی شده و باید دید این رویه ادامه پیدا خواهد کرد یا اعضای شورای شهر به آن خاتمه می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار