شورا و شهردار باید در مقابل مردم پاسخگو باشند و هر اندازه میزان پاسخگویی آنها افزایش یابد، اعتماد عمومی نیز افزایش می یابد.
کد خبر: ۶۰۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 12 May 2018

تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:استاندار فارس در دومین اجلاسیه هيات رئيسه شوراهای اسلامی کلان شهرهای کشور، با اعلام این مطلب گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعضای شوراهای اسلامی به عنوان ابزاری برای تحقق حاکمیت مردم ، تجلی اراده عمومی و از ارکان تصمیم گیری در اداره امور کشور محسوب می شوند و شوراها یکی از ارکان اصلی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی هستند.
اسماعیل تبادار ادامه داد: همه باید تمام توان و تلاش خود را برای مقابله با آسیب های اجتماعی، رانت خواری و فساد به كار گيرند چرا که خدمتگزاری صادقانه سبب افزایش اعتماد عمومی و حفظ سرمایه های اجتماعی می شود و با توجه به اینکه شورای عالی استان ها تنها مرجعی است که می تواند بعد از دولت و مجلس لایحه بدهد باید از ظرفیت مهم این شورا به عنوان یک شورای فرادستی برای تسهیل امور و خدمت بيشتر به مردم بهره گرفت و با تعامل دولت و مجلس و نوآوری شوراها، چالش های موجود را رفع و فرصت ها را تقویت کرد.
وی اضافه کرد: مهمترین خواست مردم در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها تغییر در زندگی آنان بود که شاه کلید این تغییر، هماهنگی شوراها و شهرداران است. اینگونه نشست ها و جلسات هم اندیشی بستر تغییر مثبت را فراهم می کند.
تبادار گفت: شورا و شهردار باید در مقابل مردم پاسخگو باشند و هر اندازه میزان پاسخگویی شهردار و شورا افزایش یابد، اعتماد عمومی نیز افزایش می یابد، طبیعی است که نسبت مشارکت مردم در اداره امور به میزان اعتماد آنها به شوراها و عملکردشان بستگی دارد.
وی از ساخت وساز، حمل ونقل عمومی و به ویژه مترو ، آلودگی هوا، معضل کم آبی، ایمنی و مدیریت بحران و استحکام بنای سازه ها به عنوان مهمترین موضوعات مشترک کلان شهرها یاد کرد وگفت: حل این مشکلات از طریق دستیابی به یک الگوی مشترک متناسب با شرایط هر شهر از سوی شوراها قابل پيگيري است.
استاندارفارس با بيان اينكه شهرداری ها نهادهای عمومی غیر دولتی هستند که همه منابع خود را از مردم دریافت می کنند و دولت در موضوعاتی همچون مترو به شهرداری ها کمک می کند، گفت : با وجود افزایش 71 درصدی جمعیت شهرنشینی باید تدابیر و تمهیدات ویژه ای برای درآمد شهرداری ها پیش بینی کرد. در این زمينه بخشی از مشکلات شهرداری ها با سرمایه گذاری و تقویت بخش خصوصی و دعوت از سرمایه گذاران خارجی حل خواهد شد.
وی با تاکید بر تاثیر فعالیت‌های مدیریت شهری کلان شهرهایی مانند شیراز بر سایر شهرها و الگوبرداری از آن اظهار داشت: شهر شیراز به عنوان یکی از کلان شهرهای مهم کشور بايد موازنه زیستی شهری را در دستور کار خود قرار دهد تا الگو و نمونه برجسته ای برای سایر شهرهای استان باشد به گونه ای که اگر در شيراز کاری صورت گیرد 103 شهر دیگر ما هم الگوبرداری ‌کنند.
تبادار گفت: امروز ما بیشترین مخاطرات را در بافت‌های فرسوده داریم که باید برنامه های کاربردی در این زمینه دیده شود.
استاندار فارس ابراز امیدواری کرد: ما به نهاد شورا اعتقاد داریم و حضور هیات رئیسه شوراهای کلان شهرها می تواند دستمایه و بستر مطلوبی برای تصمیم سازی کلان شهرهای کشور به خصوص شیراز فراهم كند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار