کد خبر: ۶۰۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 14 May 2018

دکتر احمدی‌نژاد چند جا بیان کرده که نباید مردم را نامحرم دانست و به آنها اطلاعات غلط داد. اگر تیم مذاکره‌ کننده ایشان چیزی به مردم نمی‌گفتند، به‌ خاطر این بود که خودشان هم دقیق نمی‌دانستند موضوع از چه قرار است. هر از گاهی می‌رفتند و با دست پر از تحریم‌ها برمی‌گشتند و مردم را سورپرایز می‌کردند. اگر هم این وسط‌ها دکلی، پول نفتی، چیزی، گم می‌شد، حتماً مهم نبوده که مردم بفهمند. در ارائه آمار اقتصادی هم خود دکتر هیچ‌وقت نمی‌خواست اطلاعات غلط به مردم بدهد. این اطرافیانش بودند که برایش نمودار می‌کشیدند و برعکس دستش می‌دادند.

روزنامه ایران در ستون طنز خود نوشت: احمدی‌نژاد بیانیه‌ای منتشر کرده و در مورد برجام یک بسته پیشنهادی‌ ارائه داده است. در قسمتی از این بیانیه آمده است که او شش ماه فرصت می‌خواسته تا آثار تحریم‌ها را از بین ببرد و... البته مسئولان قبول نکردند، چون تا از بین بردن آثار دکتر احمدی‌نژاد حداقل ۱۲-۱۰ سالی فاصله داریم و جامعه کشش خدمتگزاری جدیدی را ندارد. نظر ما این است که دکتر این بار هم بدترین روش را انتخاب کرده. یعنی احتمالاً چون خرج سفر به نیویورک زیاد شده بوده، احمدی‌نژاد می‌خواسته این دفعه آخری خانواده را بپیچاند ولی نمی‌توانسته، پس این راه‌‌حل را پیشنهاد داده. البته خانواده او می‌دانند دکتر دلش مثل دستش پاک است و ناراحت نمی‌شوند.

در این بیانیه آمده احمدی‌نژاد تنها رئیس‌جمهوری است که بدون حمایت جناحی انتخاب شده. درست است که الان از هر اصولگرایی بپرسی: یادت میاد در انتخابات از احمدی‌نژاد حمایت کردی؟» در حالی‌ که به سقف نگاه می‌کند می‌گوید «کدوم احمدی‌نژاد؟ و سوت بلبلی زنان دور می‌شود. ولی ما خوب یادمان است که همین‌ها چه سر و دستی برای معجزه هزاره سوم می‌شکستند. البته رسانه‌های مختلفی بودند که در کمال بی‌طرفی از او حمایت می‌کردند. خیلی سخت‌شان هم بود ولی اگر آنها نبودند این دولت مظلوم چطور صدایش را به گوش مردم و جهانیان می‌رساند؟

دکتر چند جا بیان کرده که نباید مردم را نامحرم دانست و به آنها اطلاعات غلط داد. اگر تیم مذاکره‌ کننده ایشان چیزی به مردم نمی‌گفتند، به‌ خاطر این بود که خودشان هم دقیق نمی‌دانستند موضوع از چه قرار است. هر از گاهی می‌رفتند و با دست پر از تحریم‌ها بر‌می‌گشتند و مردم را سورپرایز می‌کردند. اگر هم این وسط‌ها دکلی، پول نفتی، چیزی، گم می‌شد، حتماً مهم نبوده که مردم بفهمند. در ارائه آمار اقتصادی هم خود دکتر هیچ‌وقت نمی‌خواست اطلاعات غلط به مردم بدهد. این اطرافیانش بودند که برایش نمودار می‌کشیدند و برعکس دستش می‌دادند.

احمدی‌نژاد گفته در مذاکرات سعی کردیم دست بالا را داشته باشیم‌. ولی تعریف ایشان از دست بالا با تعریف دنیا کمی متفاوت است. مثلاً اگر چند بار نامه به آمریکا بنویسی ولی آن را وا نکرده برایت پس بفرستند یا هر چه اصرار کنی با تو مذاکره نکنند، یعنی دست که هیچ پرچمت هم بالاست.

در پایان جا دارد از ایشان مراتب تشکر را داشته باشیم و بگوییم «شما که این قدر خوب پیشنهاد می‌دهی، کاش یکی از این‌ پیشنهادها را به تیم مذاکره آن دوره می‌دادی تا در جا پرونده تحریم‌ها را می‌بستند.» البته از قدیم گفته‌اند احمدی‌نژاد است دیگر! گاهی دلش می‌خواهد بیانیه بدهد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار