در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه مطرح شد؛
عصر امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹ 15 May 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، عصر امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای فرهنگ عمومی با موضوع زیباسازی فضای شهری و نظارت بر عرضه محصولات فرهنگی در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.

سید ایرج کاظمی جو در این جلسه اظهار داشت: زیبا سازی فضای شهری و ساماندهی مراکز عرضه محصولات فرهنگی دو موضوع بسیار مهمی است که باید مد نظر قرار داشت.

وی گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان استودیوهای نوار فروشی و عرضه محصولات فرهنگی باید در این ماه مبارک نسبت به پخش موسیقی های غیر مرتبط خودداری نمایند.

دبیر جلسه در ادامه گفت: این مراکز باید در ماه مبارک رمضان از ایجاد آلودگی صوتی کاملآ پرهیز نمایند و نیاز است که در این مورد دستگاهای مربوطه نظارت دقیقی داشته باشند.

سید نصیر حسینی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: باید از برکات این ماه استفاده کرده و از فرصت بدست آمده استفاده لازم را ببریم.

وی گفت: در خصوص زیباسازی فضای شهری در سالهای متمادی صحبت های فراوانی شد و برای انجام این مهم تآکید داشتیم و نیازمند آنست که همه با هم همکاری کنیم.

امام جمعه شهر دهدشت بیان داشت: شهر دهدشت در واقع به عنوان مادر شهرستان های اطراف است و طبیعتاً زیبایی آن خیلی مهم است.

وی افزود: زیبایی هر شهر ناشی از فرهنگ متعالی آن شهر است و نظم و زیبایی شهر دو مقوله ایست که حتی بر فرهنگ شهرنشینی تآثیرات مثبتی دارد.

حسینی عنوان کرد: فضای سبز یکی از مواردی است که میتواند در زیبایی شهر تآثیرات مثبتی داشته باشد و طبیعتآ این زیبایی بر روان مردم اثر میگذارد و از خشونت رفتاری در بین مردم می کاهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در خصوص معضلات فرهنگی شهر دهدشت بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما در مورد مسائل فرهنگی این است که مکان های فرهنگی ما در دست کسانی است که هیچگونه تعهدی در خصوص مسائل فرهنگی ندارند و از همه مهمتر هیچگونه نظارتی نیز بر روی آنها نیست.

وی افزود: باید این وضعیت مووجود را کنترل کنیم خصوصآ با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم باید این موارد را به دقت مد نظر قرار دهیم.

حجت الاسلام نعمتی عنوان کرد: در زمان تبلیغات کاندیدای شورای شهر " شهر ما، خانه ی ما" یکی از مهمترین شعارهای تبلیغاتی بود.

وی گفت: باید به سبک ظاهری شهر نگاهی بیندازیم و نسبت به همه مسائل دقت نظر داشته باشیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه بیان کرد: از شهردار دهدشت درخواست داریم نسبت به زیبایی شهر تمام تلاش خود را به کار ببندد. روشندل در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از شهردار دهدشت اظهار داشت: اعتقاد داریم که هیچگونه تغییر و تحولی در شهر انجام نشده است و شهرداری در واقع در کلیات وظایف اصلی خود مانده است و این را مدیون مردم خوب شهر دهدشت هستیم.

وی گفت: در خصوص مقوله ی زیبایی شهر بسیاری از مغازه داران این مورد را رعایت نمی کنند و ما نمی خواهیم که در برخورد با اینگونه موارد از قوه قهریه استفاده کنیم.

دادستان شهرستان کهگیلویه بیان کرد: به عنوان مدعی العموم انتظار داریم که شهرداری وظایف اصلی و بدیهی خود را در مورد نظافت و تمیزی شهر انجام دهد و ادارات ذیربط در مورد وظایف خود پای کار باشند.

وی ادامه داد: در بسیاری از پارک های شهر هنوز وسایل بازی درستی وجود ندارد و در این مورد میتوان از خیران شهر دهدشت درخواست شود که در زمینه خرید وسایل بازی با شهرداری همکاری کنند.

روشندل با بیان اینکه یکی از مهمترین موارد در نازیبایی شهر سد معبر و تجمع دستفروشان است عنوان کرد: شهرداری با همکاری نیروی انتظامی می توانند آنها را به مکان دیگری انتقال دهند.

وی افزود: مکان فعلی جمعه بازار دهدشت واقعآ مکان نامناسبی است و باید در این خصوص تمهیداتی اتخاذ شود.

دادستان شهرستان بیان کرد: در مورد عرضه محصولات فرهنگی باید مکان مناسبی در نظر گرفته شود و شهرداری و دیگر ادارات باید در این زمینه همکاری نمایند.

اسفندیار برخه در مورد موارد گفته شده در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای شهریورماه سال 96 و در بدو ورودم به شهرداری مهمترین مشکل و دغدغه مان در مورد حقوق و مزایای عقب افتاده پرسنل بود که خوشبختانه توانستیم آن را حل کنیم.

وی در ادامه در مورد برخی از موارد انجام شده در این مدت 8 ماهه گزارشی ارایه نمود.

شهردار دهدشت در بحث اجرای کمربندی سوم برخی از مالکین برای ایجاد فضای سبز به ما اجازه نمی دهند ضمن اینکه در همین مدت 5 پارک محله ایجاد نمودیم.

برخه در مورد وضعیت نامناسب جمعه بازار گفت: به دلیل اینکه مکان فعلی جمعه بازار مالکیت آن مشخص نیست بر همین اساس نمی توانیم در آن مکان خدمات ارایه داده و هزینه نماییم.

وی در بحث بازار شب نیز گفت: در بحث بازار شب برای دستفروشان مکان مناسبی را در نظر گرفتیم اما دستفروشان از رفتن به مکان جدید ممانعت کردند و مجددآ قرار شد در این خصوص تصمیم گیری شود.

برخه در مورد چاله های خیابان های سطح شهر عنوان کرد: با توجه به اینکه در مبحث خرید قیر مشکلات بسیار زیادی داریم و تاکنون در مقایسه با دیگر شهرهای استان کمترین میزان قیر را دریافت نمودیم اما این قول را می دهم که بعد از اتمام آسفالت ورودی چرام، نسبت به ترمیم چاله های خیابان های سطح شهر اقدام نماییم.

شهردار دهدشت در پایان صحبت های خود گفت: شهر دهدشت مشکلات زیادی دارد و من به تنهایی نمی توانم کاری کنم و در این خصوص نیاز است که همه ادارات همکاری نمایند.

علی پوزش در ادامه جلسه بیان داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بحث نظافت عمومی سطح شهر باید بصورت جدی انجام شود.

وی گفت: ایجاد فضای سبز و مبلمان شهری از مواردی است که می تواند به زیبا سازی فضای شهری کمک نماید.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: از شهردار انتظار داریم که با حداقل امکانات بهترین و بیشترین بهره وری را داشته باشد.

وی در پایان صحبت های خود گفت: امیدوارم که ورودی های شهر دهدشت تا پایان سال جاری به طور کامل ساماندهی شوند.

 

گزارش و عکس: سید مصطفی گنجی

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
omid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
باسلام. خواهشن این نشستهای که برگزار میکنید کاش بتوانید نتیجه ای در بر داشته باشه نه اینکه وقت همه را صرف این همه جلسات پوچ وخالی و بدون هیچ نتیجه و عملکردی بکنید ...
فکر اساسی برای این شهر ویران شده بکنید تاکی میخواهید به این جلسات غیر فنی و صحبتهای که فقط به درد همان اتاقی که داخلش جلسه میگیرید میخوره واز اون اتاق بیرون نمیاد
کمربندی که 20 ساله هنوز اجراءنشده و همه مالکین ومردمی که در انجا سرمایه گزاری کردن و حد حدود زمینهای خورا نمیدانن که باعث درگیری بین مالک وخریدار به وجود آمده پس تاکی میخواهید به این مشکلات برسید چرا این همه فشار به این مردم محروم میاوید و تکلیفشان راروشن نمیکنید باید اتفاقی رخ دهد که تکانی به خودتان بدهید
خواهشن به فکر باشید این پست ومقامها و قوم گراییها باند بازیها فقط وفقط به ذرره این مرم محروم هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار