عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به خدمت صورت گرفته در مدیریت شهری گذشته،گفت:شهردار جدید حداقل ۱۰درصد از کارهای قالیباف را انجام دهد.
کد خبر: ۶۰۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 15 May 2018

ابوالفضل قناعتی، عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم  پیرامون مقایسه نحوه مدیریت شهری سابق و کنونی و تفاوت سبک‌ها گفت: اگر بخواهیم ویژگی‌های شهردار دوره گذشته را بیان کنیم می‌توان به دو خصوصیت وی اشاره کرد که شامل پرکار بودن و بزرگ کار بودن وی است. آقای قالیباف افق دیدی بسیار بالایی داشتند و به همین دلیل هم اقداماتی انجام دادند که شاید بعدها امکان انجام آن نباشد که رخ دهد و قبل از وی نیز کارهایی بود که سالهای سال معطل مانده بود. در زمان قالیباف کارهایی چون ساخت‌های حمل و نقل عمومی و خطوط 7گانه مترو به طور کامل تکمیل شدند. بزرگراه‌هایی که سالیان سال معطل مانده بود تکمیل شد و خطوط بی.آر.تی به سرعت گسترش یافت. زیرساخت‌های محلات از جمله ورزشی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی تقریباً به شرایط قابل قبولی رسید و مکان‌های بزرگی مانند نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب و یا دریاچه خلیج فارس در منطقه 22 تهران ساخته شد.

وی افزود: بوستان نهج البلاغه، بوستان جوان‌مردان و بوستان یاس همه از مواردی هستند که وی با موفقیت انجام داده و تکمیل کردند. این موارد حجم بالایی از کار را می‌طلبید که وی در به ثمر رساندن آن موفق بودند و به سادگی امکان نداشت. بزرگراه امام علی علیه‌السلام و یا ساخت ادامه بزرگراه همت، بزرگراه باقری و تقاطع‌های مربوطه، بخشی از بزرگراه شوشتری و حکیم همه جزء کارهای بزرگی هستند که آقای قالیباف انجام دادند. اما ویژگی شاخص وی یکی در نترس بودن ایشان بود که کارهای بزرگ با ریسک بالا را انجام می‌داد و دیگر اینکه آنقدر شبکه و ارتباطات داشتند که با تعاملات گسترده خود در ارگان‌های اجرایی، وزارتخانه‌ها و یا شبکه‌های و شهرداری‌ها و شوراها بتوانند حمایت لازم مالی و انسانی را داشته باشند تا کارهای مورد نظر را انجام دهند. بنابراین کسی که از آغاز صبح تا پایان شب مشغول فعالیت برای شهر تهران بود و دست از کار نمی‌کشید، از او انتظار می‌رود که چنین کارهای بزرگی را انجام داده باشد.

قناعتی در ادامه افزود: در زمان قالیباف  زیرساخت‌های سخت‌افزاری به نهایت تکامل رسید و این فقط نظر بنده نیست بلکه کسانی هم که بیرون از شهر تهران بوده و به تهران می‌آمدند از دیدن حجم عظیم کاری شهرداری تعجب می‌کردند. کاری مانند احداث پل طبیعت در نوع خودش منحصر به فرد است و حتی کسانی هم که مخالف با قالیباف بودند وقتی منصفانه صحبت می‌کنند کارهای وی را تحسین می‌کنند. البته درست است که کارهای صورت گرفته ممکن است کاستی‌هایی داشته باشد اما میزان این کاستی‌ها در مقابل آن عظمت از کارها غیر قابل قیاس است و قابل چشم‌پوشی است. پس منصفانه نیست که حجم عظیم کارهایی که انجام شده نادیده بگیریم و یا خدماتی که به برنامه‌های بزرگ ملی از جمله کمک به بهبود زیرساخت‌های شهر خرمشهر و یا موضوعاتی مانند اربعین بوده و به آنها کمک شده را نادیده بگیریم. اینها همه نشان از حضور مدیریت شهری در این موارد دارد که قابل انکار نیست و بدنه مردمی شهر تهران هم آن را دیده و لمس کرده است. برخی از مناطق شهر تهران اگر کمک شهرداری را نمی‌داشت اصلاً امکان آمادگی برای مهر و بهار را نداشتند. نمایشگاه بزرگ عطر سیب برای پررونق کردن مجالس حسینی کمک به نیروی انتظامی و بیمارستان‌ها، کمک به موزه‌های ملی و هنری همگی از اقداماتی غیر قابل تصور هستند که در زمان  قالیباف و با مدیریت وی انجام شده است. ما باید منصف باشیم و کم کاری خودمان را با تحقیر کار دیگران جبران نکنیم.

عضو سابق شورای شهر تهران در پایان گفت: امیدوارم که کسی که شهردار تهران شده است این مقیاس‌ها را پیش‌ روی خود بیاورد و حداقل 10درصد از کارهای قالیباف را انجام دهد و به جای تخریب و انتقاد گذشتگان وجه مثبت خود را نشان دهد. الان نیز باید به جای اعمال فشار به شورا و شهرداری و اختلافات موجود باید تعهد مردمی وجود داشته باشد که نمایندگان مردم فکری به حال مدیریت شهری کنند و فرصت را بیش از این از دست ندهند. همین حالا نیز با این فرصت‌سوزی‌ها حدود یک سال از وقت را برای کارهایی که می‌شد انجام شود، از دست دادند و عقب ماندند و حال چه کسی پاسخگوی این کم کاری است و آن را جبران می‌کند؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار