اگر تهرانی ها ۱۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، به اندازه تأمین برق یک استان، در مصرف برق صرفه جویی صورت می گیرد، صرفه جویی که در زمان پیک، بسیار به شبکه برق کشور کمک کرده و از بروز خاموشی در نقاط مختلف کشور جلوگیری می کند.
کد خبر: ۶۰۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 15 May 2018

به گزارش تسنیم، در تهران 4.5 میلیون مشترک برق، سالانه قریب به 21 میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف می کنند. میزان مصرف برق تهرانی ها در تابستان سال گذشته به 4700 مگاوات در لحظه رسید که پیش بینی شده است این رقم در تابستان سال جاری (برای ایام پیک) به 5000 مگاوات در لحظه برسد.

هر مشترک تهرانی در بخش خانگی به طور متوسط در هر ماه در ایام سرد سال، 200 کیلووات ساعت و در ایام گرم سال 250 کیلووات ساعت برق مصرف می کند. این مقدار که نشان از بدمصرفی مشترکان برق در تهران است، برای بسیاری از خانواده های تهرانی زیر 180 کیلووات ساعت در ماه است و برای برخی خانواده ها این رقم حتی به بالای 300 کیلووات ساعت در ماه می رسد.

کاهش 10 درصدی مصرف برق توسط شهروندان تهرانی، به معنای کاهش 20 کیلووات ساعتی در هر ماه (به طور متوسط) برای هر مشترک است که به راحتی با کنترل بخش روشنایی و خاموش کردن لامپ اتاق هایی که استفاده نمی شود و از مدار برق خارج کردن وسایل غیرضروری محقق می شود. این میزان کاهش مصرف، در طول یک سال به 2.1 میلیارد کیلووات ساعت می رسد که برق مورد نیاز برای روشن کردن بسیاری از شهرهای کشور برای یکسال به همین میزان است.

اگر این صرفه جویی 10 درصدی را در زمان پیک تابستان در نظر بگیریم، با توجه به پیش بینی پیک 5000 مگاواتی برای تابستان امسال تهران، 500 مگاوات در ساعات پیک از مصرف برق تهران کاسته می شود. این رقم برابر با مصرف برق استانی به اندازه قم در بخش زیادی از ایام سال است.

یعنی اگر تهرانی ها 10 درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، به اندازه تأمین برق یک استان، در مصرف برق صرفه جویی صورت گرفته است. صرفه جویی که در زمان پیک، بسیار به شبکه برق کشور کمک کرده و از بروز خاموشی در نقاط مختلف کشور جلوگیری می کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار