مرکز اصلاح نژاد و تکثیر هسته موادژنتیکی گوسفند و بز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان ورامین افتتاح شد.
کد خبر: ۶۰۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 15 May 2018

به گزارش ایرنا ، در این مرکز که روز سه شنبه در روستای قشلاق سعد آباد املاک از توابع بخش مرکزی ورامین مورد بهره برداری قرار گرفت، علاوه بر تولید شیر بز، نژاد اصلاح شده بز و شتر پرورش پیدا می کند.
فرماندار ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز با ظرفیت پرورش 3 هزار رأس دام سبک مولد گوسفند و بز و شتر ، از نظر وسعت و تکنولوژی برترین واحد پرورش دام سبک در سطح ایران است .
محمدرضا یوسفی افزود : این مرکز با اعتباری بالغ بر 115 میلیارد ریال احداث و برای 60 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر غیر مستقیم کار ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: با تکمیل تمامی فازهای این پروژه سالانه 5 هزار تن شیر بز ، 6 هزار رأس بره و بزغاله و 50 نفر شتر تولید می شود.
وی مساحت این پروژه را 28 هکتار شامل 13 سالن به مساحت 13 هزار متر مربع ، یک سالن شیردوشی ، 2 سالن پرورش بزغاله و 9 سالن پرورش گوسفند و یک سالن پرورش شتر اعلام کرد.
یوسفی گفت : این شرکت متولی زنجیره یکپارچه تولید گوشت گوسفندی، از سال 1395 اقدام به واردات، پرورش و تکثیر و اصلاح نژاد مولدهای پرتولید دام سبک و تولید و توزیع اسپرم و جنین دام سبک نموده و در حال حاضر متولی پرورش و تکثیر 6 نژاد گوسفند ، 2 نژاد بز و 3 نژاد شتر است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
ایا این نژاد جدید قابل فروش و سرمایه گذاری برای این جانب وجود دارد
کیوان جمشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
با سلام و احترام
آیا امکان برقراری ارتباط با این مرکز و بازدید از آن برای کسب اطلاعات و سرمایه گذاری در این کار وجود دارد؟
با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار